X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אי-אפשר שלא להתרגש, כשגיליתי תנועת נוער, את תנועת "הצופים" בישראל, הפותחת דלת ולב לנערים החיים כאן, לא מתוך פטרונות, אלא מתוך רקימת דפוסי חיים שוויוניים של חברות
▪  ▪  ▪
תנועת הצופים. מעשה אנושי שיש לברך עליו

הרחק ממיקרופון צורח מגרונה של חברת הכנסת מירי רגב - "הסודנים הם סרטן." (כן, היא אמרה את הדברים, למרות שהיא מנסה להכחיש).
הרחק מצרחנות אווילית של חבר הכנסת דני דנון "הסודנים אונסים את הבנות שלנו" (כאילו אונס במדינת ישראל נולד רק מימי בוא הסודנים).
הרחק מצחנה גזענית של צמאי מקום גבוה בפריימריז של הליכוד, אני רוצה לברך את תנועת "הצופים" - שבצניעות רבה, הרחק מעין מצלמות , הרחק ממיקרופונים - עושה מעשה אנושי הראוי לברך עליו.
תודה לתנועת הנוער
אני מבקש לומר מילה פשוטה, תודה, תודה לתנועת נוער, שריגשה אותי, עת הייתי עד למפגש חברתי, בו צבעה את ישראל בצבעים יפים, בצבעים של חברה מכבדת כל אדם החי בה ללא מין, צבע וגזע.
במזנון של בית החולים "וולפסון" הסבה במקרה לידי חבורת של כעשרים נערים לבושים בחולצות ייצוגיות של תנועת "הצופים". הם באו לבקר חברת תנועה.
במקרה התוודעתי לחברי קבוצה, חלקה ישראלים, תלמידי בתי ספר תיכון בצפון תל אביב, וחלקה ילדי מהגרי עבודה, תלמידי בית ספר בדרום תל אביב.
כצופה מהצד אי-אפשר היה, שלא להתרגש מאווירת רעות בין ילדים להורים ישראלים וילדים למהגרי עבודה, החברים באותה תנועת נוער.
אי-אפשר שלא להתרגש, כשגיליתי תנועת נוער, את תנועת "הצופים" בישראל, הפותחת דלת ולב לנערים החיים כאן, לא מתוך פטרונות, אלא מתוך רקימת דפוסי חיים שוויוניים של חברות . .
שמחה לצד כאב
זכיתי לנהל שיחה עם אחד הנערים, שנותר במזנון לאחר התפזרותה של החבורה ונאות להזמנתי להסב לשולחן להתכבד בכוס מיץ גזר. הייתה זו שיחה עם נער סודני, תלמיד בכיתה י"ב, שנתן לי שיעור מקסים בספרות עברית בניתוח המאמר של "אחד העם" - "חצי נחמה".
שמחתי, שהשיחה עברה מהר מאוד מדיאלוג למונולוג, כשהנער הוא הדובר ואני הוא המאזין.
שמחתי , שמערכת החינוך בישראל העשירה אותו. מערכת בית ספרית אותה משלימה תנועת הנוער "הצופים". הוא נתן לי שיעור בספרות, שהיה בו ביטוי יישומי למאמר "חצי נחמה" של "אחד העם", עליו הם דנו בפעולה חינוכית בתנועת הצופים, כשהוא הפעם מחליט להחליף את המילה "יהודי", הכתובה במאמר במילה "סודני".
כך הוא מבהיר לי באריכות רבה מה זה היקש מוטעה על-פי "אחד העם" - "סודני אחד גנב" והמסקנה "כל הסודנים הם גנבים". העזתי לקטוע את המונולוג בהשחלת משפט אחד. גיליתי לו, שההסבר על היקש מוטעה במאמר הזה, לימדתי בעבר עשרות פעמים. זו פעם ראשונה, שזכיתי לעוצמה של חוויה מרגשת העולה מהטקסט, כאשר הוא מגיע אלי ממפגש עם נער, יליד סודן.
כואב היה לשמוע נער, שאומר לי, כי הוא פוחד לחזור בשעה מאוחרת הביתה, מה שלא היה כאן לפני זמן קצר. כואב לו שהפחד הוא גם מנת חלקו של הישראלי הגר כאן.
כואב היה לשמוע את הערכתו, כי יש כאן יד מכוונת של חוגים מסוימים להתסיס לשנאה ולראות בנו - השחורים - אשמים למצבם הקשה של ישראלים החיים בשכונות הדרום, כשלא הייתה כל הצדקה לקיפוח של הישראלים עשרות רבות של שנים.
כואב היה לשמוע את ההבחנה של תלמיד בכתה י"ב, שחש חובה לומר תודה לתנועת "הצופים", הרואה בו אדם, וזו בתקופה קשה של הסתה, המבקשת להציג אותו כנגיף מסוכן. להציג את הקהילה שלו כמקור לכל תחלואיה של החברה הישראלית המקופחת החיה בדרום תל אביב.
כואב היה לשמוע את הערכתו, שיש כאן מפגש קטלני בין אוכלוסיה ישראלית ענייה בדרום תל אביב, ששנים רבות קופחה על-ידי הממסד הממשלתי והעירוני, ועליה מעמיסים אוכלוסיה עוד יותר חלשה. מפגש המקופחים הוא נפיץ במיוחד, כשנכנסת קבוצה, שבאה מחברון מתוך מטרה אחת להתסיס את השטח כדי שיבעיר.
אי-אפשר לסיים מבלי לומר שוב תודה לתנועת "הצופים" בישראל, שהרחק מהמולת ההסתה של קהילה בקהילה עושה מעשה אזרחי אנושי , הראוי לכל הערכה של שוחרי טוב בחברה הישראלית.

תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  04/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנועת הצופים צובעת בצבעים יפים את ישראל
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
יש אור בקצה המערה .
יש אור  |  4/06/12 17:45
2
"היה נכון" לחברה ישראלית נאורה ל"ת
יהי אור   |  4/06/12 18:03
3
אני תמיד תוהה האם
הסקרן  |  4/06/12 23:31
 
- מדוע ירד אברהם מצרימה
לסקרן ששכח  |  6/06/12 16:08
4
תודה רבה ל"ת
תודה רבה  |  5/06/12 11:52
5
אתה שמאלני דוחה , צבוע ורמאי
אורן46  |  5/06/12 21:41
 
- לאורן 46
אדם ר...  |  6/06/12 09:05
6
כל הכבוד לתנועת הצופים ל"ת
הייה נכון  |  6/06/12 14:07
7
שמאלני קיצוני כמוך מטנף הצופים
רני  |  6/06/12 14:45
 
- זה לא שמאל שה ביטוי אנושי  ל"ת
זה לא שמאל  |  7/06/12 00:26
8
משל אחד העם לתנועת הצופים
בוגרת התנועה  |  7/06/12 10:48
 
- היה נכון
מבוגרת לבוגרת  |  8/06/12 07:30
9
כל הכבוד לתנועת הצופים
חפץ חיים  |  8/06/12 08:51
10
כל הכבוד לצופים . ל"ת
ידידיה..  |  9/06/12 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
מה שהשתנה במזרח התיכון הוא מעמדם של היהודים. מבני חסות כנועים, מועילים כלכלית ובלתי מאיימים מספרית או עדתית, הפכו היהודים ליישות כופרת, בעלת עוצמה, הקוראת תיגר על הטורקים בפרט ועל המוסלמים בכלל
אברהם בן-עזרא
בית המשפט מרגיש כי הסכומים שנכללים בחוות הדעת של המומחה - נמוכים מדי והדייר לא יוכל לתקן ולבטל הליקויים, אלא אם כן יקבל תוספת נכבדה למחירי המומחה. הפתרון - הוספת רווח קבלני למחירי המומחה בשיעור גבוה במיוחד
דפנה נתניהו
בעולם הפוליטי, כאשר חוסר אידיאולוגיה והיעדר השקפת עולם מצטרפים אצלנו לרצון להיות "מתון", מתרחשות שתי תופעות    האחת היא התכנסות למרכז של מפלגות שהיו בעבר בעלות זהות נפרדת ושהיו להן עמדות שונות וברורות, כמו הליכוד מצד אחד ומפלגת העבודה מהצד האחר    השנייה היא שזה 35 שנה, ערב כל מערכת בחירות, קמות מפלגות "מרכז" - שינוי, ד"ש, צומת, מפלגת המרכז, הגימלאים וקדימה הן רק כמה מהן
משה חסדאי
לרבים ברור שהאקטיביזם השיפוטי של בית המשפט העליון בישראל, פועל נגד אזרחי מדינת ישראל. בעיקר נגד החלוצים המתיישבים, בשטחים המשוחררים, שבנו בתיהם בשליחות ממשלות ישראל ובסיוען האזרחי והביטחוני והכלכלי
גורי גרוסמן
לממשלת ישראל לא נותר אלא להודיע לאומות העולם שאנחנו מוכנים לסגת מייד מרמת הגולן, בתנאי שבשאר אל-אסד יפסיק לטבוח באזרחיו. קרוב לוודאי שנשיא סוריה, שיקפוץ על המציאה, יהפוך בן-לילה לגיבור לאומי ואנחנו נזכה לכבוד מלכים בעולם ולפרס נובל נוסף לשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il