X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נייר עמדה של רשויות המס מאמץ פרשנות ליברלית בסוגיית שיעור הזכויות שניתן להקצות בהקצאה פרטית למשקיעים חדשים לאחר מיזוג או העברת נכסים בתקופת המגבלות
▪  ▪  ▪
רשות המסים [צילום: פלאש 90]

חלק ה-2 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א - 1961 (להלן: "הפקודה") מעניק פטוֹר ממס (שמשמעותו דחיית אירוע המס) בעת ביצוע שינוי מבנה הכולל מיזוג, פיצול והעברת נכסים.
תנאי יסודי הקבוע לכל אורכו של חלק ה-2 לפקודה הינו המשך ההחזקה בנכסים המועברים והמשך ההחזקה בזכויות בחברה שאליה הועברו הנכסים, וזאת במשך תקופה של שנתיים ממועד שינוי המבנה (להלן: "תקופת המגבלות").
עם זאת, ביחס לתנאי היסודי הנ"ל נקבעו בפקודה מספר הקלות - ובלבד שזכויותיהם של מי שהיו בעלי זכויות בחברה הקולטת מייד לאחר שינוי המבנה לא תפחתנה מ-51% (להלן: "מגבלת העל") - כמפורט להלן:
א. אחד או יותר מבעלי הזכויות בחברה הקולטת מכר במכירה מרצון, במהלך תקופת המגבלות, פחות מ-10% מהזכויות שהיו לו בחברה הקולטת לאחר שינוי המבנה, למי שלא היה בעל זכויות לפני שינוי המבנה.
ב. הוקצו מניות חדשות למי שלא היה בעל זכויות בחברה הקולטת לאחר שינוי המבנה, בשיעור שאינו עולה על 25% מהון המניות לפני ההקצאה (כלומר, בשיעור שאינו עולה על 20% לאחר ההקצאה).
ג. הקצאת זכויות בבורסה לניירות-ערך עד ל-49% מהון החברה (לאחר ההקצאה).
פרשנות רשות המיסים לעניין זה בעבר הייתה שלא ניתן לבצע הנפקה פרטית לכלל המשקיעים החדשים העולה על 20%. יחד עם זאת, משקיעים חדשים יכלו לבצע "השקעה מדורגת" במספר מועדים, ובלבד ששיעור החזקתם לאחר ההקצאה, לא עלה כאמור על 20%.
בהתאם לנייר עמדה של רשות המיסים שהתפרסם לאחרונה, רשות המיסים מאמצת פרשנות חדשה ואפשרית להוראות חלק ה-2 הנוגעות לדילולים האפשריים בשינויי מבנה של מיזוגים והעברת נכסים, אשר תאפשר את "העמקת" הדילולים במקרה של הקצאות פרטיות תוך שמירה על מגבלת העל ועל עיקרון המשך הבעלות הכלכלית בנכסים. לפיכך, בהתאם לנייר העמדה, בכל הקצאה פרטית במהלך תקופת המגבלות ניתן יהיה להקצות עד 20% מהון המניות בחברה (לאחר ההקצאה) לכל משקיע חדש שלא היה בעל זכויות בחברה לפני ההקצאה, וזאת בכפוף למגבלת העל.
משמע, המגבלה לא תפורש באופן כזה שסך כל המניות המוקצות למשקיעים חדשים פרטיים לא יהיה יותר מ-20% מהון המניות בחברה לאחר ההקצאה, אלא ניתן להקצות בהקצאה פרטית למספר משקיעים חדשים עד 49% מהון המניות בחברה לאחר ההקצאה, ובלבד שכל אחד מהמשקיעים החדשים לא יקבל יותר מ-20% מהון המניות בחברה. מובהר בנייר העמדה, כי משקיע חדש פרטי אשר השתתף בהקצאה קודמת לא יוכל להשתתף בהקצאה נוספת, לאור העובדה כי כבר לא ייחשב למשקיע חדש.
יש לשים לב, כי פרשנות זאת מערימה קושי על הכנסת משקיע באופן מדורג (אשר לא ניצל את "מכסת ה- 20%"). יחד עם זאת, במקרים רבים הפרשנות החדשה מהווה הקלה ביחס לפרשנות שהייתה מקובלת קודם לכן.
על-מנת למנוע ניצול לרעה של ההקלה או אפליה ביחס לשינויי מבנה שנעשו בעבר, אימצה רשות המיסים בנייר העמדה את ההוראות והתנאים הבאים:
  • הפרשנות החדשה תחול גם לגבי שינויי מבנה שנעשו בעבר ועדיין בתקופת ההגבלות.
  • ניתן לבחור בין הפרשנות הקודמת (הנפקה פרטית של עד 20% לאחר ביצוע שינוי המבנה וכן האפשרות ל"השקעה מדורגת") לבין הפרשנות החדשה (בהתאם לנייר העמדה) ובלבד שהנישום יתמיד בפרשנות עד לתום תקופת המגבלות.
  • לא ניתן לבצע הקצאה למשקיע חדש שהינו צד קשור למשקיע קיים.
  • לגבי פיצולים ושינויי מבנה בחברות עתירות מו"פ, לא חל כל שינוי ביחס לפרשנות הקיימת.
  • בכל מקרה של אי בהירות ביחס לעמדות רשות המיסים שפורסמו בעבר במסגרת החלטות מיסוי או בכל דרך אחרת, יש לפנות למחלקת מיזוגים.

הכותבים הם ממשרד סומך חייקין
תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור הזכויות בהקצאה פרטית למשקיעים חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
בהיבט הצבאי הייתה מלחמה זו פאר היצירה של תכנון, יישום ומצביאות. שילוב של הכנה מדוקדקת, משמעת, איכות מפקדים, מוטיבציה ורוח לחימה. המלחמה הזאת הודממה. לאורך שנים, התקשורת הצניעה את יום השנה לניצחון הזה באזכורים קצרצרים, אם בכלל
אלכס נחומסון
ארבעה חודשי מאסר שגזר השופט צבי סגל על עבריין פגע וברח מהווים הוכחה ניצחת כי שיקול דעתם של שופטי ישראל לקוי מיסודו. ואם נוסיף לכך את אטימותם והתעלמותם המוחלטת מהביקורת הציבורית (שמהווה תנאי הכרחי להפקת לקחים ולתיקון), הרי שמדובר בצורך בהול להגביל בחוק את שיקול דעתם. החובה לספק צורך זה - על הרשות המחוקקת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: עכשיו זה רשמי - הרפורמים הם זרם חברתי    בשולי עם הספר - מי הם שיאני הקריאה?    וגם בלי עישון, בבקשה    הפגנת המאה    מדינת חלם זה כאן    ארבעה במאה? גם הסופרים מרוויחים    ולקינוח צרות של עשירים
ציפורה בראבי
האם יסכימו תושבי השכונות בצפון תל אביב לארח את הפליטים בשכונותיהם היפות והשלוות? בינתיים, כל עוד אין סדר וחוק בעניין הפליטים, הם מהווים הפרה של החוק והסדר
בעז דרומי
שוב העגלון (יריב אופנהיימר) יוצא לדרך ביחד עם הפרד (הליכוד) יצור הכלאיים, לרוצץ, לשבור ולהרוס עד שהכל יסתיים ברעש גדול ובניצוצות אש
רשימות נוספות
שאלת החזר דמי אש"ל כהכנסה בידי העובד  /  רו"ח יפעת שעיה, משה וייס
הוצאות דמי חבר מותרות בחלקן בניכוי לעובד   /  רו"ח יפעת שעיה, עו"ד איתן אריק
תיקון שיעורי המס לניכויים מריבית ודיבידנד  /  רו"ח יפעת שעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il