X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מציע לחבר כנסת זריז, מן האגף הימני כמובן, שיגיש בקשה דחופה לדחיית הפינוי בשבוע ימים. בנימוקי ההצעה ייאמר וייחרת לדראון עולם: "מטרת הדחייה היא כדי לכוון את יום הפינוי לצום הרביעי, לשבעה עשר בתמוז, יום אשר הובקעה העיר"
▪  ▪  ▪
גבעת האולפנה. להתייצב כחומה כנגד [צילום: פלאש 90]

מגורשים
אינני נוהג לכתוב על אותו נושא שבוע אחר שבוע, אך הפעם קשו עלי המאורעות המתרגשים ובאים, ואני נאלץ לשוב לזירת-גזירת העקירה בבית אל, כפי שמדווחות החדשות הטריות ברגעים אלו (מוצ"ש נשא); "ראש הממשלה החליט: גבעת האולפנא בבית-אל תפונה לפי צו בג"צ". גנזתי לפי שעה את רשימתי אשר אמורה הייתה לעסוק בהצפת המדינה באפריקנים זרים ולא-שייכים ובשאלת גירושם, ולהפנות מבטי לכיוון המהופך, למבט הראי האבסורדי - אל היהודים השייכים, אך המגורשים. כן! ה-מ-ג-ו-ר-ש-י-ם.
ואל תשיבוני שבסך-הכל מדובר בשאלה טכנו-משפטית של בעלויות קרקע, או בסוגית מעמד 'שלטון החוק' מול ערכים אחרים. עסקנו בכך במדור זה בשבוע שעבר, והצבענו על לגיטימציה יהודית ומשפטית המלאה ל'חוק עוקב בג"צ'. אני בטוח כי ראש הממשלה יכול בכוחו הרטורי להתמודד מול קטנות שכאלו, ולהסביר לכל באי עולם ש'חוק ההסדרה' הוא צודק וחוקי ומוסרי והגון ומקובל בעולם. אך כאמור לא זו הזירה.
כנראה נוח לראש הממשלה להסתתר מאחורי גלימת החוק, ומתחת לפאת-קש של כס השיפוט הקדוש, ביודעו היטב כי לא זו הזירה. דובריו הסגירו (ומסתמא נשמע גם את קולו האישי במרוצת השבוע שבין כתיבת השורות לקריאתן) כי ההימנעות מ'חוק ההסדרה' נובעת לא בשל אי חוקיותו או בשל אי צדקתו המוסרית או בשל פגיעתו האנושה בשלטון החוק. אלו תירוצים בלבד למשנה מדינית, כניעה לחשש "מה יאמרו הגויים?" ו"זה לא נתפס יפה במסדרונות האו"ם".
ומחשבה טורדנית נוספת מחלחלת, והלב ממאן לעכלה; שמא המלך בנימין, עם 94 ח"כים משמשיו הצייתנים(?), החליט להיכנס לרשימת מקבלי פרס נובל לשלום, במחיר "הארץ אשר אתה שוכב עליה", כמצוטט בראש המדור.
פשע היסטורי
איני יודע מה יתחולל בשטח ובכנסת במרוצת השבוע (שלפני קריאת הדברים, ושלאחר כתיבתם), אך לדידי ברור שכל ארץ ישראל נתקפלה תחת גבעת האולפנה, כמצוטט לעיל. קל להבחין (ומן הסתם רבים יאמרו זאת בימים הקרובים) שפרשת גוש קטיף חוזרת על עצמה, וביתר שאת ועוז; והפעם לא בעזה ה'פינתית' אלא בלב ארץ ישראל, בבית אל, לוז שדרת ההר, לוז ישובי גב ההר ("ואולם לוז שם העיר לראשונה" כמצוטט לעיל).
עקירת ישובי גוש קטיף, שהיה הפשע הגדול ביותר בתולדות הציונות, נולד על ברכי שכרון המלכות של שרון, אשר רמס בבולדוזריות את כל כללי הדמוקרטיה ושכנע את התקשורת (ולא צריך יותר מזה) כי מפעל עקירה זה יעצים את חוסננו הכלכלי, המדיני והביטחוני. ההיפך בדיוק אירע, ופועלו נרשם לדראון היסטורי ונשמתו מטלטלת בכף הקלע. דור יחלוף עד להגלדת הפצעים האנושיים ותיקון השבר הביטחוני שנגרם. אני חושש שפינוי גבעת האולפנא צופן בחובו משמעות הרסנית לא פחות, והפעם בלב בנימין (וע"י בנימין...).
כאמור, יצא המרצע מן השק ומן הכסות; הבעיה איננה משפטית בלתי-פתירה, וההסתתרות מאחורי היועץ המשפטי לממשלה והשרים הלגליסטיים מרידור ובגין - אינה אלא כסות למזימה פוליטית תוך ניצול חסות הבג"צ. וצהלת השמאל תוכיח! ואל ישלה אותנו המלך בנימין בתחליפי-עקירה בנוסח "עשרה ביתם ייבנו תמורת כל בית שייהרס" (אנחנו עדין בעיצומו של סרט הקימום החליפי לעקורי חבל עזה), בקרדיט בינלאומי או ב"הכל מתגמד מול הסכנה האירנית". אנחנו יודעים היטב כי תחת מבני 'גבעת האולפנה' נתקפלה כל ארץ ישראל...
יום פורענות
אני מציע לחבר כנסת זריז, מן האגף הימני כמובן, שיגיש בקשה דחופה לדחיית הפינוי ב...שבוע ימים, מראשון ביולי לשמיני בו. בנימוקי ההצעה ייאמר וייחרת לדראון עולם: "מטרת הדחיה היא כדי לכוון את יום הפינוי לצום הרביעי, לשבעה עשר בתמוז, יום אשר הובקעה העיר. ההשראה להצעה זו נשאבה מהברקתו של המפָנה הראשון בחבל עזה אשר השכיל לכוון את יום הפינוי לתשעה באב. ומגלגלין חובה ליום חייב וע"י חייב..."
בעקבות חשיפת המשמעות האמיתית של מהלך זה אני מקוה שכל נאמני לוז ארץ ישראל לא יקנו את התירוצים, ויתייצבו כחומה כנגד מזימת הבקעת החומה הזו, המבצבצת מבעד לגלימת הבג"ץ.

תאריך:  07/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
איני מאמין שמישהו מעורכי הדין שחתמו על מכתב התמיכה בשופטת ורדה אלשיך באמת סבר שתצמח לו תועלת אישית. מכאן קצרה הדרך למסקנה שאי-חתימה על מכתב תמיכה בשופטת בצרתה תהווה פעולה בניגוד לאינטרסים של הלקוח, וחובתו של עורך דין היא - כידוע - בראש ובראשונה ללקוחותיו. תנועת אומ"ץ כבר דורשת להעמיד את עורכי הדין הללו לדין משמעתי - באיזו עבירה בדיוק? חנופה שאינה הולמת?
אביתר בן-צדף
למרות יחסי כוחות עדיפים, ניצחו האמריקנים בזכות מפצחי הצפנים והודות לגבורת טייסיהם    יפן איבדה במידווי ארבע נושאות-מטוסים, ולמעשה הוכרעה במלחמה    "עד קרב מידווי חשבו, שאנחנו, מפצח הצפנים במודיעין, מין דבר מסתורי, ואין צורך להאמין בו. למזלנו, אדמירל נימיץ היה אוהד למודיעין"    מפקדים אחרים לא האמינו באנשי המודיעין
ראובן לייב
במקום הזילות של ארבעה במאה, כאילו היה זה קילו-פירות, מומלץ להעלות לדוכני המכירה ספרים נדירים, שאזלו מן השוק. גם הקורא, המשתוקק לספר שהחמיץ בזמנו, וגם הסופר, שתהיה לו עדנה, ייצאו בסופו של דבר נשכרים
דן אלון
הרב זלמן ברוך מלמד, הוא רב הישוב בית-אל. מה מלמד הרב זלמן את קהילתו? באלו ערכים הוא מזין את מאמיניו? האם זלמן באמת ברוך או שזלמן רק מלמד? "זה לא יילך" אומר הרב, "זה לא יעבור". "איני יודע אם זוהי מלחמת אחים... איני עוסק בטרמינולוגיה ואיני נותן שמות... אך זוהי עובדה... זה לא יילך בלי מלחמה... על גופותינו..." ואם היה בליבנו ספק, הרי הוא הוסר. מדינת יהודה כבר קמה, היא רק מחכה לעיתוי כדי להתנתק ממדינת ישראל
יוסי בלום הלוי
הכנסת והממשלה שוב צועדות כסומות באפלה בדרך זרועת המוקשים של הסכמי אוסלו וההינתקות הממאירה, תוך כדי הצגה מבישה של התקרנפות והכנעה מתרפסת כנגד המרות העריצה והבלתי מרוסנת של בית המשפט העליון שמנהל לעצמו בלא אחריות ובלא סמכות את מדינת ישראל ומוביל אותה מדחי אל דחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il