X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלי ישי לא שכח רק את ההיסטוריה של העם היהודי, אלא גם את ההיסטוריה האישית של בני משפחתו שהגיעו לכאן כמהגרים שחורים מאותה אפריקה שממנה מגיעים היום הפליטים. האמירה הגזענית שלו שישראל היא ארצו של האדם הלבן, היא אמירה אנטי יהודית וגזענית שמכוונת לא רק לשחורים אלא גם ליהודים בכללותם
▪  ▪  ▪
אלי ישי. ראיון גזעני [צילום: פלאש 90]

הריאיון של אלי ישי שפורסם במעריב בסוף השבוע שעבר הוא אחד מהראיונות הגזעניים ביותר שהיו בישראל בשנים האחרונות, ואסור לחברה הישראלית לשתוק על אמירות כאלה שפוגעות באופי ובתדמית של מדינת ישראל. האמירה של אלי ישי שמדינת ישראל היא מדינת הגזע הלבן ושיח ההפחדה שלו מתאימים יותר למשטרים אפלים של פשיזם ונאציזם, שהשתלט על אירופה לפני מלחמת העולם השנייה.
ליהודים שנרדפו על-ידי גזענות כזאת אסור לאפשר התבטאויות כאלה, בעיקר מצד אלה שמתיימרים להנהיג אותנו. קשה אולי לדמיין את זה כי היום המציאות שלנו שונה, אבל בדיוק כמו האריתראים שמחפשים מקלט מפני רצח העם בארצם, כך היהודים המעטים שנשארו בחיים ונרדפו על-ידי הנאצים חיפשו פרנסה ומקלט בארה"ב באוסטרליה ובמדינות אחרות שאליהם היגרו. חשוב שנלמד מההיסטוריה שלנו וגם אם נראה שאנחנו צודקים ננסה להבין את המציאות של הזרים, שאת חלקם צריך לגרש כי הם באו רק לעבוד, אבל חלקם הגיעו לכאן כי אין להם ברירה בדיוק כמו אבותינו שחיפשו בית בתקופת השואה.
שנאת יהודים
יהודי אירופה שניסו לברוח מהשלטון הנאצי ביקשו מקלט במדינות כמו קנדה אוסטרליה בלגיה ובריטניה, אבל הם נתקלו "בחומות של גזענות", שבהרבה מובנים מזכירים את היחס שלנו לאריתראים שבאים לכאן היום. אף אחד לא רצה את היהודים בארצו, כי הם לקחו מקומות עבודה והם היו מיעוט זר שעליו היו דעות קדומות. בדיוק כמו האמירות הגזעניות שנאמרות על האפריקנים שהם מביאים מחלות, שיש להם ריח רע ושהם "מפלצתיים" בכל מובן אחר כך נאמר על היהודים שהם עלוקות ונעשתה להם דמוניזציה בכל מקום שאליו הם רצו לברוח.
קנדה אוסטרליה בלגיה ובריטניה ואפילו ארה"ב, דחו את כניסתם של יהודים שניסו לברוח "מידיו" של השלטון הנאצי, ובכך גזרו את דינם של אלפי יהודים שנרצחו בגרמניה או במדינות אחרות שהנאצים כבשו. אבות הציונות לכן חרטו על דגל ישראל שישראל לעולם תהיה פתוחה לקבל מבקשי מקלט ומדינת ישראל הייתה זאת שייזמה את הסכם הפליטים שבו ישראל ומדינות רבות בעולם התחייבו לקבל לארץ אנשים שנמלטים מדיכוי במדינתם.
שנאת שחורים
האמירה של אלי ישי על ארצו של "האדם הלבן" מאותת לנו שכנראה לא למדנו כלום מההיסטוריה שלנו כיהודים נרדפים, כי היום אנחנו בעצמינו הפכנו לרודפים. צודקים מי שאומרים שמדינת ישראל לא צריכה לקבל לכאן מאות אלפי מהגרים לא חוקיים, אבל ההתעסקות שלנו דווקא בפליטים השחורים שהם נרדפים היא גזענית.
ישנם מאות אלפי מהגרי עבודה לא חוקיים בישראל, כאשר רובם הם דווקא "לבנים" שהגיעו לכאן רק כדי לעבוד. המדינה אפשרה לחברות כוח האדם להביא לכאן מאות אלפי עובדים שעליהם הם הרוויחו הון, אבל אף אחד לא ממש פועל כדי לגרש את העובדים הלא חוקיים האלה שהגיעו לכאן אך ורק לעבוד, שלא כמו הפליטים הסודנים והאריתריים שהגיעו לכאן בלית ברירה. מבחינת מספרים ישנם מעל 200 אלף מהגרי עבודה שנשארו בארץ בניגוד לחוק ואף אחד לא מגרש אותם, בעוד סך כל המסתננים מאפריקה שעליהם קמה המהומה הם 60 אלף. זה נכון שהסודנים והאריתריים סובלים מעוני והורסים את השכונות בדרום תל אביב, אבל מי שאשם בכך זאת המדינה שלא מנסה לפתור את בעיות התעסוקה שלהם.
במידה והמדינה היית עוצרת את הבאת העובדים על-ידי חברות כוח האדם והייתה מגרשת מהגרי עבודה לא חוקיים אז היה ניתן לאפשר לפליטים האפריקנים לעבוד ולהתפרנס עד שהמצב במדינה שלהם ישתפר.
יהודים שחורים
האמירה של אלי ישי היא אבל גזענית לא רק כלפי שחורים לא יהודים, אלא גם כלפי יהודים אזרחים שצבע עורם שחור. לישראל הגיעו הרבה יהודים עם גוון עור כהה מאפריקה- יהודי אתיופיה, התימנים ואפילו המרוקאים והתוניסאים (שם נולדו הוריו של ישי) שצבעם הוא לא לבן. האם ישי סבור שזאת גם לא המדינה של השחורים היהודים האלה שהחליטו לבוא ולחיות כאן, כי אם כך הוא באמת חושב אז אולי כדאי שלא ידרוש מהם לעשות צבא ובכלל יבחן מדוע מדינת ישראל הביאה אותם לכאן. במדינת האדם הלבן של ישי אין זכות קיום לאף אחד, גם למשפחתו של ישי שהגיע מאפריקה בעצמה.
האמירה של ישי היא אמירה קשה כנגד יהודים וכנגד שחורים באותה מידה, כי היא לא רק נוגדת את הערכים וההיסטוריה של העם היהודי הנרדף, היא גם פוגעת בכל היהודים "השחורים" שלא הגיעו ממדינות המערב.

תאריך:  07/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחור ויהודי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עצירת ההסתננות איננה גזענות!
יניב צור  |  7/06/12 10:58
2
הנך אדם מלא שנאה וגם כסיל
ודבריך כאן מביאים  |  8/06/12 10:12
3
קל מאד לצקצק בלשון ולהיות יפה-
יוסי אבידור  |  8/06/12 14:33
4
המצב באפריקה ישתפר בעוד 300 שנ ל"ת
עד אז נמתין?  |  8/06/12 19:56
5
הסטה לגזענות
מישהי שזועמת   |  13/06/12 14:19
 
- תגובה לעיתונאי ולזועמת
תרגעו יש חוק במדי  |  14/06/12 02:55
6
שיקול מוטעה של השר אלי ישי
חנה 12  |  13/06/12 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
פרשת בהעלותך מתייחדת בכך שלצערנו הרב עם ישראל מתגלה בנקודות החולשה שבו, למשל: תלונות ומענות הגם שאינן מוצדקות מעיקרא. אחד מן המקומות הוא: תבערה. המקרא אינו מרחיב את העניין ורבים מן הפרשנים מתחבטים בסיפור תמוה זה    היבט נוסף להבנת העניין באמצעות הסברת מהות, מטרת ועיקר העונש
אלכס לוין
המשקיעים הקטנים וגם הגדולים מפסידים בכל יום את רכושם, ויש כאלו שמפסידים את קרנות הפנסיה שלהם. הקריסה בעיצומה. הכל יכול להסתחרר מהר כל כך, ואף אחד לא יוכל לעצור זאת
הרב ישראל רוזן
אני מציע לחבר כנסת זריז, מן האגף הימני כמובן, שיגיש בקשה דחופה לדחיית הפינוי בשבוע ימים. בנימוקי ההצעה ייאמר וייחרת לדראון עולם: "מטרת הדחייה היא כדי לכוון את יום הפינוי לצום הרביעי, לשבעה עשר בתמוז, יום אשר הובקעה העיר"
עו"ד משה גולדבלט
איני מאמין שמישהו מעורכי הדין שחתמו על מכתב התמיכה בשופטת ורדה אלשיך באמת סבר שתצמח לו תועלת אישית. מכאן קצרה הדרך למסקנה שאי-חתימה על מכתב תמיכה בשופטת בצרתה תהווה פעולה בניגוד לאינטרסים של הלקוח, וחובתו של עורך דין היא - כידוע - בראש ובראשונה ללקוחותיו. תנועת אומ"ץ כבר דורשת להעמיד את עורכי הדין הללו לדין משמעתי - באיזו עבירה בדיוק? חנופה שאינה הולמת?
אביתר בן-צדף
למרות יחסי כוחות עדיפים, ניצחו האמריקנים בזכות מפצחי הצפנים והודות לגבורת טייסיהם    יפן איבדה במידווי ארבע נושאות-מטוסים, ולמעשה הוכרעה במלחמה    "עד קרב מידווי חשבו, שאנחנו, מפצח הצפנים במודיעין, מין דבר מסתורי, ואין צורך להאמין בו. למזלנו, אדמירל נימיץ היה אוהד למודיעין"    מפקדים אחרים לא האמינו באנשי המודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il