X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המנהיג העליון עלי חמינאי הצהיר ביולי 1991: "האם אנו שואפים לשמור על שלמות אדמתנו, או האם אנו שואפים להתפשט? אין ספק כי פנינו להתפשטות"
▪  ▪  ▪
פועלה של איראן בימינו יעיד על מימוש תוכנית ההתפשטות שלה [צילום: AP]

משטר האיותאללה בטהרן נחוש להגיע לפצצה גרעינית, ודיבוריו על כוונתו לייצר אנרגיה גרעינית למטרות שלום - בשקר יסודם. תעיד על כך הקמתם של מתקנים גרעיניים ופיזורם ברחבי אירן - באיספהן, פרצ'ין, נתנז, אראק, קליה ובושהר. לאחרונה הוקם בחשאי בפרדו ליד קום מתקן בעומק של 80 מ' מתחת להר סלע.
ויעיד על כך פועלם של האירניים להסתרת ראיות מפקחי הוועדה לאנרגיה גרעינית של האו"ם. בדרך כלל האירנים משהים את מועדי הביקור של הפקחים במתקני הגרעין עד לסילוק הסימנים המעידים על העשרת אורניום לצרכי נשק גרעיני. הם מסירים אריחים מעל הקירות ומפנים עפר סביב לכורים, על-מנת למנוע מן הפקחים לאסוף דגימות רוויות אורניום מועשר מן האתרים.
הוכחה נוספת לכוונותיה התוקפניות של אירן היא דחייתה את ההצעה הנדיבה של השלישייה שניהלה את המשא-ומתן עם אירן בסוגיית הגרעין - גרמניה, צרפת ובריטניה - לסייע לאירן להעשיר אורניום עד 3.5 אחוזים למטרת אנרגיה.
השקר והרמייה הם עקרונות יסוד אצל שליטי אירן. אמירת שקר ועשיית ההפך מן המוצהר על-מנת לשרוד, להשיג את המטרות ולהניא את היריבים והאויבים, היא התנהלות מקובלת אצל המוסלמים השיעים ומכונה אלתקיה (ההישמרות). אצל השיעים הועלתה התנהלות זו למדרגת עיקרון. ניסיון ההונאה בדבר ייצור הגרעין נמשך זה תשע שנים, שבמהלכן מנסים המערב והאו"ם להניא את שליטי אירן מהעשרת אורניום וייצור פלוטוניום לנשק גרעיני. העובדות בשטח מעידות על העלמת ההעשרה ל-20 אחוזים ואפילו ל-27 אחוזים, וידוע כי העשרת אורניום מעל 20 אחוז מיועדת אך ורק לפצצה גרעינית, ואין לה שום שימוש אחר.
העולם המוסלמי יהפוך לנשר בעל כנפיים שוות
אפילו אם אירן הגרעינית לא תטיל פצצה גרעינית על ישראל, הסכנות לישראל בעינן קיימות. אירן גרעינית תשנה את המפה האסטרטגית במזרח התיכון תכלית שינוי, בכך שתהפוך להיות אחת המעצמות החזקות ביותר במזרח התיכון. אוצרות הנפט, השטחים הנרחבים, האוכלוסיה הגדולה, השליטה על המעברים הימיים במצרי הורמוז, בצירוף היכולת הגרעינית, יעניקו לה עוצמה שתאפשר למשטר האיותאללה להטיל את חיתתו על מדינות האזור ולהגשים את המסורת האימפריאליסטית של אירן ובכך - להחזיר עטרה ליושנה. מצב כזה יאלץ את ישראל להתקיים בצל איומים בהשמדתה שזה שנים משמיעים שליטי אירן, כולל לאחרונה.
רמטכ"ל אירן חוסיין פיירוז הצהיר כי ארצו מחוייבת למחיקת ישראל; שגריר אירן באו"ם מוחמד ח'זעי הצהיר בין כותלי האו"ם כי אירן תשרוף את תל אביב; נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד חוזר על איומיו כי ישראל תיעלם מן המפה, והמנהיג הרוחני עלי חמינאי מצהיר בנאומי יום-ששי במסגד, כי אירן תשמיד את ישראל.
איומים אלה מנפצים את הטענה כי ישראל יכולה לחיות עם אירן גרעינית בצל האיזון האסטרטגי-גרעיני בדומה לאיזון שהתקיים בעידן במלחמה הקרה בין ברית-המועצות ובין ארצות-הברית. האנלוגיה הזאת מופרכת, כי בצל המלחמה הקרה בריה"מ לא איימה להשמיד את ארה"ב, וזו לא איימה להשמיד את בריה"מ. ואילו אירן מאיימת בהשמדת ישראל, והיא עלולה לפעול על-מנת להוכיח את רצינות כוונתה.
בהיעדר נשק גרעיני, המשטר באירן חשוף לסכנה פנימית מצד האופוזיציה - הירוקים שניצחו בבחירות ב-2009 ושאת תוצאותיהן זייף אחמדינג'אד ושדד את הניצחון. במצב שבו המשטר מגשים את חזון היוקרה באמצעות פצצה גרינית ומתחזק על-ידי כך, ייקשה עוד יותר על האופוזיציה להתנגד לו.
לארגוני הטרור הניזונים מאירן, כמו חמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי וכן למשטר הסורי (בהנחה שימשיך לשרוד), יעניק הגרעין האירני רוח גבית. זו תביא אותם לפעול נגד ישראל ביתר שאת, בהניחם כי המשטר בעל הנשק הגרעיני יגן עליהם, יטיל את מרותו וירתיע את ישראל.
אם לאירן יהיה נשק גרעיני, קיימת סכנה שהמשטר באירן יספק פצצה גרעינית טקטית קטנה שדי יהיה בה להשמיד מפעל כלכלי או עיירה. היות שארגון טרור אינו צבא של מדינה, ואין לו כתובת רשמית, יקשה על ישראל לאתר את המקור האמיתי של הפצצה, ואירן לא תישא באחריות. אומנם במקרה של שימוש בפצצה גרעינית טקטית נגד ישראל, תופנה אצבע מאשימה אך ורק כלפי אירן. אך בהיעדר הוכחות מוצקות, ייווצר קושי משפטי להאשים את שליטי אירן.
פצצה גרעינית בידי המשטר באירן תסלים את מירוץ הנשק הגרעיני במזרח התיכון. מדינות הנפט, ובראשן ערב הסעודית, תפעלנה להשגת איזון גרעיני עם אירן. זו נחשבת בעיני סעודיה אויב מספר אחד השואף להשתלט על מקורות הנפט בחצי-האי ערב ומאיים לחסום את מעברי הנפט בהורמוז ולהטיל הגמוניה אירנית שיעית. ראשי המשטר באירן אינם מסתירים את מגמתם זו. חומייני אומנם הצהיר בראשית שנות ה-80' של המאה הקודמת, עם פרוץ מלחמת שמונה השנים עם עירק, כי מטרת המלחמה היא חיסול המשטר הכופר של סדאם חוסיין, אך הוא גם הרבה להצהיר על מגמתה של אירן לייצא את המהפכה האיסלאמית למדינות האיסלאם האחרות. המנהיג העליון עלי חמינאי הצהיר ביולי 1991: "האם אנו שואפים לשמור על שלמות אדמתנו, או האם אנו שואפים להתפשט? אין ספק כי פנינו להתפשטות".
פועלה של אירן בימינו יעיד על מימוש תוכנית ההתפשטות שלה. היא מקיימת פעילות חתרנית בעירק, בחריין, תימן, ערב הסעודית, רצועת עזה, לבנון וסוריה, וממסדת זרועות טרור וחוליות רדומות ברחבי העולם. אחמדינג'אד הצהיר לאחרונה כי "העולם האיסלאמי כמוהו כנשר בעל שתי כנפיים שוות - אחת שיעית והאחרת סונית". זאת, למרות שמספר השיעים נאמד ב-10 עד 12 אחוזים מכלל 1.2 מיליארד המוסלמים בכל רחבי העולם.
שאיפתן של מדינות ערב, ובמיוחד העשירות שבהן, וגם של טורקיה, היא להגיע לאיזון אסטרטגי עם אירן הגרעינית. מאזן אימה כזה ישלול מישראל יתרונות אסטרטגיים, ויביא לכך שישראל עלולה לחדול להיות הכוח הצבאי החזק ביותר במזרח התיכון.
ייתכן אולי כי מדינות אחרות, ובמיוחד המעצמות הגדולות, יכולות להתקיים בצל האיזון הגרעיני עם אירן. אך השאלה הגדולה היא, האם גם ישראל יכולה?
המנהיג העליון עלי חמינאי הצהיר ביולי 1991: "האם אנו שואפים לשמור על שלמות אדמתנו, או האם אנו שואפים להתפשט? אין ספק כי פנינו להתפשטות"

למגזין מראה
תאריך:  08/06/2012   |   עודכן:  10/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והיה כי לאירן תהיה פצצה גרעינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על דבריך ל"ת
הברורים  |  9/06/12 10:22
2
זה לא מעניין את צמד ביבי/ברק
הנימוקים? בהמשך  |  9/06/12 13:30
3
אמרו-פצצה גרעינית איסלמית?
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  16/06/12 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
תרבות המערב הבנויה על היסודות היהודיים-נוצריים-דמוקרטיים עולה בהרבה על תרבות האיסלאם בכל מבחן תוצאה, ולכן יש להגן עליה בכל האמצעים - מן העט ועד החרב ועד כיפת ברזל
לאה טרן
הארץ משמיעה מוזיקה שמיימית, ומאחדת אל קרבה נוף ארכאי קדום, מלבה את הדמיון, להמון אדם, ביראת טבע מדברי, ללא גבולות
דניאל גיגי
בישראל כבר מזמן אין ימין מדיני, מאחר שלא באמת ניתן להגשים את האג'נדה הימנית במציאות המדינית הבינלאומית שקיימת
צ'לו רוזנברג
פרטי "פרשת הרפז" מתחילים להתבהר, וככל שהזמן חולף מבינים עד כמה הפרסומים שהיו עד עתה הם קצה הקרחון
אברהם פכטר
"חוק ההסדרה" נפל/נדחה ברוב גדול (29/69) והחלטת בג"ץ על הורדת הבתים שנבנו על קרקע פרטית תבוצע בהקדם    התושבים, כמובן, יפוצו ויבנו בתים באתר חדש בהתאם להחלטת הממשלה    עדיין יש שופטים בירושלים ושלטון החוק רשם לעצמו הישג נוסף ומכובד בהנהגת ראש הממשלה ושריו    כשהממשלה טועה, יש לה זכות להתעשת, לתקן להודות ולפצות    הפוליטיקאים שנעלמו מההצבעה בכנסת שייכים לאידיו-כיסא-אולוגים
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
מגירוש להשמדה   /  יובל ברנדשטטר
קידוש ה"מרכז" וזיהום השיח הפוליטי   /  דפנה נתניהו
קוראים לילד בשמו  /  מנשה שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il