X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאווררי אלקטרוסטאר [צילום: יח"צ]
מתאווררים
בן זוגו הכמעט הכרחי של המזגן, בקיץ הישראלי, הוא המאוורר. הראשון שולח אוויר קר לכיוון אחד, השני מפזר אותו בכל החדר, וגם תורם לחיסכון בחשמל. כל מה שרציתם לדעת על מאווררים ולא ידעתם את מי לשאול

נתחיל בחמישה כללים בסוגיית המאווררים שצריך לדעת לפני שניגשים לרכישה חדשה. ניסחו אותם עבורנו אנשי אלקטרוסטאר, חברת מאווררים המפתיעה בימים אלה את התחום עם עיצובים יוצאי דופן כולל מאווררי עטלף, מאווררי ספירלה, מאווררי כנפיים, מאווררי עמוד, ומאווררי כדור. ולפני הכול, התובנה המרכזית שהגעתי אליה בפגישה איתם: מאוורר תקרה הוא היעיל והחסכוני ביותר לצינון האווירה. נעבור לכללים:
1. כדי להפיק נמהמאוורר את המקסימום וכדי שישתלב בצורה הטובה ביותר בחלל החדר, יש להתאימו לגודל החדר. מאוורר תיקרה גדול בחדר קטן יגרום לכך שלכנפי המאוורר אין חלל מספיק גדול בכדי "לאסוף" את האוויר, ואילו מאוורר תיקרה קטן בחדר גדול לא יכסה את החלל. לכן צריך למדוד את החדר לפני שקונים. הניסיון מראה שלחדרים עד 7 מ"ר דרוש מאוורר בגודל "36 ולחדרים עד 13 מ"ר דרוש מאוורר בגודל "42/44. לחדרים גדולים יותר אתם זקוקים למאוורר בגודל "52 / "58.
2. התאימו המאוורר לגובה התקרה. על-פי התקן וכדי להפיק ממנו את המקסימום, כנפי המאוורר צריכות להיות בגובה 2.3 מטרים מרצפת החדר וגובה התקרה צריך להיות לא פחות מ-2.60 מטר. לתקרות גבוהות יותר יש להתאים מוט הארכה שינמיך את המאוורר לגובה הרצוי של 2.3 מטרים מרצפת החדר.
3. החליפו את מפסק הקיר בשלט. מומלץ שלכל מאוורר יהיה שלט מגע המאפשר שליטה על כל פעולותיו. ישנה אפשרות גם לטיימר של עד 12 שעות.
4. קיים היום בשוק מגוון רחב של מאווררים בסגנונות שונים החל ממראה תעשייתי או הייטקי, ועד למאווררים בעיצוב טרופי ורטרו, כך שתוכלו להתאימם לכל סגנון של בית.
5. גם בתחום הצבע יש מאווררים בלבן, ניקל, חום, ברונזה ועוד. ולחדרי ילדים ניתן להשתמש, בחלק מהדגמים, בכנפיים צבעוניות ואף מאוירות.
ד"ר עופר אלון, מנכ"ל קבוצת חיסכון ואנרגיה ומומחה להתייעלות אנרגטית, שהוזמן על-ידי אלקטרוסטאר לאירוע השקת המאווררים החדשים, אומר כי מאוורר תקרה טיפוסי, במהירות הגבוהה ביותר, עולה פחות מ-3 אגורות לשעה. מערכת מיזוג אוויר מרכזי עולה פי 70. אז עשו בעצמכם את החשבון. ואם מאוורר התקרה אינו מספיק, אפשר לחזק אותו עם מאווררי שולחן, מדגם פרגו (1,000 שקלים), שיש להם יכולת פיזור אוויר של 360 מעלות. הם מוגבהים על-ידי רגל מעוצבת, כדי שגם יצננו את היושבים וגם לא יקררו את האוכל המוגש על השולחן. חידוש מעניין נוסף הם "מאווררי המגדל" במותג BLUESTAR שיש להם מראה אנכי ודק, החוסך מקום בחדר, שהפכו בשנים האחרונות ללהיט בקיץ הישראלי. בין יתרונותיהם: ניתן להציבם בפינה. הם כוללים בורר מהירויות. יש להם סבכת הגנה ותריסים מתכווננים מעלה ומטה. והכי חשוב, משב אוויר חזק מאוד. מדובר בפיתוח של חברת המאווררים האמריקנית הגדולה בעולם, LASKO, עם טיימר מובנה המותאם ל-4 שעות ומגיע עם אפשרות הפעלה בשלט רחוק וגם ללא שלט, ידית נשיאה, תאורת LED ללילה, ולוח בקרה אלקטרוני. 699-399 שקלים.
אגב, לבעלי תקציב מוגבל במיוחד, שרוצים לחסוך בעלויות חשמל, קיים גם מאוורר קטן שניתן להציב על שולחן או לתלות על הקיר באמצעות קליפ, שמייבאת חברת נורלייט, של חברת יוניברס, שמחירם 99 שקלים. לפרטים נוספים: 03-9221475.

מזגנים: ל-89% מהישראלים, כ-6 שעות ביום

לקראת הקיץ הזמינה חברת אלקטרה סקר באמצעות מכון "שילוב" ממנו התברר כי ל-89% מהישראלים יש מזגן והם משתמשים בו בממוצע כ– 6 שעות ביום קיץ. לרוב המכריע (90%), יש מזגן בחדר השינה, ול-59% המזגן הוא עילי. ואלה מקצת מן החידושים שמציעה החברה בעונה הנוכחית:
  • מזגן בריאותי עם פטנט ישראלי עולמי מוגן, המנטרל וירוסים, חיידקים, נבגי עובש וגורמים מזהמים אחרים, שיורכב בכל המזגנים המיני-מרכזיים של החברה בתוספת עלות של 150 ש"ח ובצריכת חשמל נמוכה של 0.36 וואט לשעה.
  • מזגן סופר שקט עם מעבה מושתק, המצמצם את פליטת הרעש ב-50% בהשוואה למזגנים רגילים.
  • מזגן מינימקס פלוס המאפשר טמפרטורה שונה בכל חדר, כולל ניתוק בחדרים לא מאוכלסים. חיסכון של עד 30% בצריכת החשמל.
  • מזגן מאויר באמצעות מדבקת 3M (תוספת של 179 שקלים), עם פרחים (ראו בצילום), או דמויות כמו הלו קיטי, טוויטי, באגס באני ועוד. עלות המדבקה היא 179 ש"ח לצרכן.
סמנכ"ל ומנהל חטיבת מיזוג אוויר באלקטרה מציע להפנים לפני רכישת מזגן, גם את התובנות הבאות:
  • רק מזגן עם תו תקן ישראלי מלא. כלומר כזה שעובר מבדקים לא רק על כל חלקיו אלא גם על תהליך הייצור שלו במפעל.
  • אין מציאות. מה שעולה פחות שווה עוד פחות. לבדוק היטב מי היצרן, ולבחון את מדבקת האנרגיה שליד המזגן.
  • אין ערוך לשירות טוב. בין אם בתחזוקה שוטפת ובין אם במענה מהיר לתקלות. התעקשו לקבל תעודת אחריות ואמנת שירות של היצרן. בררו האם יש חלפים בטווח של לפחות 7 שנים.
  • קנו רק בחברה בעלת שם טוב לאורך שנים רבות, לא כזו שרק אתמול נולדה.
  • בקשו עזרת מומחה להתאמת המזגן לדירה הספציפית שלכם.
  • קנו מזגן עם החידושים הטכנולוגיים כמו מדחס שקט, ללא גלי קור וחום ועם אמצעי לסינון השבחת אוויר.
  • אל תכניסו כל אחד אליכם הביתה רק מתקין בעל ניסיון מוכח.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  10/06/2012   |   עודכן:  11/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
טענתו: הכיבוש משחית את צה"ל. טענתי: הכיבוש - מחוסר ברירה    טיעוני השמאל שתפסו מקום מרכזי בסרטו הם דעתם של מעטים בישראל    ביקורת על סרטו של חיים יבין "צבא העם"
איתמר לוין
נקודת שפל נוספת בהידרדרותה של המשטרה: הקורבנות הפכו לחשודים משום שמישהו התעצל לבדוק את הראיות    התוצאה תהיה שמי שיותקף יפחד להתלונן, ולא מחמת נחת זרועם של העבריינים, אלא מחמת קלות ראשה של המשטרה
יעקב איציקוביץ
רא"ל (במיל.) אשכנזי, ראוי שתתנצל    הנזק שגרם לכאורה אשכנזי    על מה הצעקה?    כתב אישום פוטנציאלי וחוק יסוד צה"ל    לאשכנזי חשוב לפעול בזריזות    איך ייזכר אשכנזי?
דן אלון
הציבור לא אוהב להחליט. הציבור מצביע עבור אנשים שלא רוצים להחליט. הציבור מקבל מנהיגים שלא יודעים להחליט. הציבור הולך על "מרכז, מסורתי, ביטחוני עם צדק חברתי", והציבור מקבל בתמורה בדיוק את ההיפך, כי כשלא מחליטים קורה בדיוק מה שלא רצית שיקרה. ככה זה כשלא רוצים להחליט
ציפורה בראבי
עשו לי, לקחו לי, בגדו בי - מנהיגות הימין מבולבלת ומפולגת. אם בימין לא מוצאים דרך אחרת להתמודד - שיילכו הביתה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il