X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעתים נזקק מומחה בתחום ליקויי הבנייה לקבוע מהו שטחה של הדירה, או לקבוע האם המרווח הצדדי בין הבניין לגבול החלקה הוא בהתאם לתוכנית אם לא, ועוד קביעות שעניינן מדידה. כאשר הדבר נדרש, יש מומחים המדירים את מומחיותם ושכלם הישר מהנושא, מגלגלים עיניים לחסדי שמיים כצדיקים גמורים, ושולפים את פתרון הקסם - "צריך מודד מוסמך", ולא היא
▪  ▪  ▪
לא תמיד צריך מודד מוסמך

יש ובמסגרת חישובי קונסטרוקציה - צריך להיעזר בנוסחת קרוב, כפי שהדבר קורה בעיקר בחישובי שליפה לגבי כלונסאות, או בחישובי קירות תומכים בשיטות חישוב מסוימות, וידוע מראש כי דיוקן של נוסחאות אלו אינו גבוה. לאמור, הסטייה מתוצאת החישוב - לא רק אפשרית, אלא גם מוצהרת מראש וצפויה.
במקרים מסוג זה, אין לחשב את התוצאה עד למקום השלישי אחר הנקודה העשרונית - זה חסר שחר.
בעניין שטח הדירה, כאשר חילוקי הדעות הן על חודו של 1 מ"ר - אז באמת ראוי כי יבצע את המדידה מודד מוסמך, שבאמתחתו מכשירי מדידה משוכללים ומדויקים, אך כאשר הפרשי הגרסאות לא נובעים מעצם המדידה אלא משיטות המדידה, כלומר, לפי גרסה אחת החישוב של שטח הדירה צריך לכלול גם את החתך האופקי של קירות חוץ ולכן שטח הדירה הוא 120 מ"ר, ולפי שיטה אחרת החישוב של שטח הדירה לא יכלול את קירות החוץ ולכן שטח הדירה הוא 110 מ"ר - המודד המוסמך לא יועיל במאום; הדיוקים שביכולתו להגיע אליהם אינם מעניינים כלל, וסלע המחלוקת הוא סלע אחר לחלוטין.
הוא הדבר כשמדובר בבדיקת מרווח צדדי, שלפי תוכנית המכר היה צריך להיות 5 מ' ובמציאות הוא רק 4 מ'. לשם קביעת אי ההתאמה - לא נחוץ להסתייע במודד מוסמך.
לא כן הדבר כאשר יש חריגת בניה ופלישה של בניין א' אל שטח המגרש של בניין ב' בשיעור של 15 ס"מ - כי אז המודד המוסמך אמור לסייע, ולקבוע האם החריגה קיימת או לא, וככל שקיימת - מהו שיעורה.
לאמור, המומחה המופקד על אי התאמות וחריגות בנייה - לא צריך לפנות למודד מוסמך כל אימת שהוא רואה פריט הטעון מדידה, אלא, קודם כל - לחשוב ולבדוק במה דברים אמורים.
מאמר זה היה מתייתר לו היו המומחים נוהגים בתבונה הנדסית בסיסית, אך למרבה הצער נתקלתי בעבודתי במומחים מהסוג השני, שמבקשים להסתייע במודד לגבי כל טענה הקשורה במדידה, גם כאשר הדבר יכול וצריך להיבחן באמצעות מדידה פשוטה של מהנדס או אדריכל או איש טכני כלשהו הפורש סרט מידה ומסתכל על הסימן במקום הנכון...
לא רק במדידות מדובר. עיקרון זה יפה גם לנושאי הנדסה אחרים.
לא מכבר בדקתי בערד בניינים ששקעו בגלל תכנון לקוי של הביסוס. אחת התופעות שנבדקו על-ידי היא שקיעת הרצפה בקומת הכניסה, בשיעור של עד 10 ס"מ. מתחת לרצפה זו הונחו קווי ביוב, ומספר מומחים שקדמו לי בבדיקה, הזמינו מעבדה מאושרת כדי לבדוק את מצב הצנרת התת-קרקעית, מיקומי קריסתה, ופרטים שונים על אודות נזילות מהצנרת.
קבעתי ללא היסוס כי אין שחר לבדיקות מסוג זה, וכל מעקב אחר תוצאות הבדיקות - מעקב בו תמכו אותם מומחים - מיותר ואף מזיק, כי מעקב אורך זמן, ואילו הפתרון הנדרש כאן הוא מיידי. היזק נוסף למעקב הוא בעלויות גבוהות ומיותרות. הסיבה לכך פשוטה:
שערו בנפשכם - הייתכן כי הרצפה שוקעת עד כדי 10 ס"מ ומערכת הביוב תחתיה מתפקדת כרגיל ותקינה?!. ולו תוצאות הבדיקות הללו - של המעבדה המאושרת - היו מראות כי אין נזילת ביוב כלל - האם אז המסקנות הנובעות מהשקיעה, ממידת השפעתה על הצנרת התת- קרקעית, היו אחרות?!
הרי עצם השקיעה בשיעורים אלו היא מהווה ליקוי המעיד על מה שראוי שקורה גם אם לא קורה ממש בתוואי הבדיקה - ועל מומחה לקבוע זאת ללא העמסת בדיקות יקרות על המערכת.

תאריך:  12/06/2012   |   עודכן:  12/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
שקר שנוגד את האג'נדה של העדר ייחשף לציבור בתוספת הוקעה, לגלוג וריסוק אמינות. שקר שמשרת את האג'נדה לא ייחשף. דוגמה מדממת: כמה אנשים זוכרים ש(גם) טומי לפיד היה נגד ההינתקות? הלכתי לארכיון...
ד"ר גבריאל אביטל
מישהו שכח שהוצאת ספרים היא עסק לכל דבר. תחרות ושוב תחרות היא נשמת אפה של התרבות החופשית. מוסד או מקדש, סופר או משורר, החיים על קצבאות הממסד ישבעו כסף וישכחו את מטרתם: הצגת מעלותיה ונקודות החושך של החברה בה הם יושבים, מתוך ראייה נשגבה של חזון ולא דרך הסדק של הפרוטה
משה זלצברג
סיפורו של מקושש העצים, המופיע בסוף פרשת השבוע, הוא למעשה הסיפור של כולנו - שלא מסוגלים לכאורה להתנתק משגרת העבודה המודרנית    ניסוי שנערך בארה"ב הוכיח שההינתקות אפשרית ואפילו חיונית; במקורותינו קוראים לזה במילה אחת: "שבת"
איתן קלינסקי
במקום לתת ביטוי לקנאות דתית רוויה בסלידה לאחר, נעמיק במסגרות החינוכיות שלנו בעושר התרבותי היהודי. נעורר מתוכו את תלמידינו לחיים על בסיס של עקרונות מוסריים מנחים כיצד עלינו לחשוב ולנהוג במגוון של מצבים אנושיים: "מדבר שקר תרחק... שוחד לא תקח... וגר לא תלחץ"
משה כהן
השאלה העיקרית, הנבחנת במאמר זה, היא האם חיובו של אדם, בעל דין, בהפקדת עירבון להבטחת הוצאות הצד שכנגד, כתנאי לשמיעת הערעור או העתירה, מהווה פגיעה בזכות הגישה לבית המשפט?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il