X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושת סיפורי מעשי הפשע שייכים לגברים ששפר עליהם גורלם. הם לא ז'אן ואל ג'אן, בעל הגורל המר, מהספר עלובי החיים. דני דנקנר זכה בעיקר בתוקף הרקע המשפחתי בקריירה מצליחה, אבל דני דנקנר שייך לקבוצה גדולה של אוהבי בצע שמרגישים כמורמים מעם. כנ"ל אצל חבריו דבוש וברוק, חצופים בוריאציה אחרת שראויים גם הם לגזר דין בעל משמעות
▪  ▪  ▪
דני דנקנר. 'מלח הארץ' ומ'משפחה טובה' [צילום: יח"צ]

לו עלה בדעתי לכתוב טור אחד ,שבועי, על מבצעי מעשי הפשע של אותו שבוע היה הטור ארוך וגדוש, בכול הפשעים האפשריים, בנציגי כל המעמדות הסוציו אקונומיות בישראל, בכל האזורים הגיאוגרפיים, בכול הוורייציות של רשימת הפשעים הקלסיים וגם הפשעים המוזרים מכל גוון סוג ומין. טור זוועתי.
החלטתי לבחור שלושה פשעים שטרם ניתן פסק דין בעניינם והם בתהליך חקירה או משפט על תקן "אישומים לכאורה" שרוכזו באקראי, בעיתון אחד, בוקר אחד השבוע, כולם עוסקים בחמדנות ותאוות בצע. כולם מקוממים במיוחד מכיוון ששלשת הפושעים (לכאורה) שבחרתי , באו מהמעמד הסוציו-אקונומי הגבוה, מהאזור החברתי של "מלח הארץ", בעלי ממון ו"משפחות טובות" חמדנים שלא שבעו ושהיו בטוחים א. כי הכול מגיע להם. ב. כי לא יתפסו אותם.
דני דנקנר
בן למשפחה חיפאית, 52, מבעלי "דנקנר השקעות ", בוגר בהצטיינות של לימודי כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת מסצו'סטס, יו"ר תעשיות מלח בע"מ (מפעל אחד מעסקי המשפחה) ובהמשך יו"ר בנק הפועלים, שמשפחתו הייתה בו בעלת מניות לצד בעלת המניות הראשית שרי אריסון. בעודו מכהן כיו"ר הבנק הגדול במדינה, דרש, סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל מבעלת המניות הראשית בבנק הפועלים, שרי אריסון לפטר מידית את היו"ר זאת כי סטלי פישר על-פי הוכחות שהיו בידו דנקנר אחראי לשורה של כשלי ניהול בבנק.
אריסון הגנה על דנקנר, כלביאה על פרי בטנה אבל נאלצה לפטרו תחת לחץ הנגיד. במהלך תפקידו כיו"ר חברת המלח הצליח דנקנר לקבל מהבנק "שלו" הלוואה אישית בגובה של 3.4 מיליון דולר. כדי לקבל הלוואה הציג דנקנר מצג שווא לפיו רכושו מגיע לסך 56 מיליון דולר(!) ,כאשר בפועל שווי רכושו הגיע ל-4 מיליון). הפרקליטות הגישה תביעה נגד דנקנר על רשימה ארוכה של פעולות רמאות והונאה ברמה שלא תבייש אף פושע כלכלי בינלאומי.
דני דנקנר לא נבהל משינוי מעמדו החברתי מאחד ממכובדי ישראל לנאשם העומד לדין כאחרון הנוכלים. מניסיון קודמיו בעולם ההונאה, הפקיד את גורלו בידי עורכי דין ממולחים בתקווה שיוציאו אותו מהבוץ במוקדם או במאוחר. בינתיים התבררו הונאות נוספות מקוממות במיוחד, ברשימת הונאות דני דנקנר. כבעלים, בחברת המלח בה הוא מכהן כיו"ר החברה המשפחתית, נטל דנקנר, מזה 20 שנה אדמה לא לו בשטח מפעלי החברה בעתלית.
את עתלית פינת חמד בישראל על שפת הים התיכון בואכה חיפה, מושבה היסטורית, הקשורה בין השאר במשפחת אהרנסון ממייסדי "נילי" ,חמד דנקנר לעצמו למשפחתו. כאחוזה משפחתית, על 5 דונם ויותר נבנה בית מגורים, יקב, מגרשי ספורט ועוד. אחוזת חמד במיקום נהדר. הבעיה שדנקנר לא קנה את האדמה ולא היה בעליה החוקיים. דנקנר, חשב להשתלט על השטח, להפוך לבעליו לדורי דורות ולהוריש את הרכוש לילדיו.
ניכוס השטח לטובתו נמשך עשרים שנה כאשר דנקנר נוגס כל פעם בעוד חלקה בעתלית , כאילו הייתה בבעלות משפחתו מימי דויד המלך. בית המשפט קבע השבוע כי "אין להכשיר את עבירות הבנייה של דני דנקנר שהביע זלזול מופגן בחוק." בין השאר אמר בבית המשפט" תופעת הבנייה ללא היתר הפכה מכת מדינה וכאשר בענייננו מדובר בעותרים שהביעו זלזול מופגן בחוק, כאשר בנו ללא היתר בניין רחב ידיים על קרקע ציבורית שלא הוחכרה אפילו לעותרים, אלא לחברת המלח למטרת ניהול מפעלי מלח ומגורי עובדיה. כאשר אחד העותרים, הינו דמות מרכזית במשק ומי שבידיו היה מופקד ניהולו של בנק מהגדולים שבמדינה"...
אבי דבוש משתלט על "חוף מעורים"
החל משנות השישים,כונה חוף הים היפהפה בהרצליה ,( בין מלון אכדיה ומלון השרון) "חוף דבוש", על שם הקיוסק היחידי שהיה על החוף הפראי . מי לא אכל ושתה אצל דבוש, משך כמה עשורים. ?המשפחה התעשרה. בהמשך החוף השתנה. טופל בהצלחה על-ידי עיריית הרצליה שהפכה אותו לפינת חמד, היום אחד החופים היפים והמטופחים בגבול המערבי של ישראל.
אימפריית דבוש התרחבה מחוץ לחוף ונפתחו מסעדות שווארמה בשם דבוש במקומות שונים בגוש דן והסביבה. בני דבוש שגדלו, אם כן במשפחה מסודרת כלכלית, עשו חייל בעבודה קשה ורואים ברכה בחייהם . אבל יש כאלה שאינם מסתפקים...... אחד הבנים , אבי דבוש , בעל מסעדה בחוף נעורים , ליד יישוב חבצלת השרון, לא הסתפק ברווחיו בחוף ממסעדת שווארמה מצליחה, אלא ניכס לעצמו את החוף הציבורי השייך למועצת עמק חפר ,כחוף פרטי המיועד, לדעתו לאתר לחתונות , שמחות ומסיבות של לקוחותיו!.
דבוש, שהתעשר מהר בזכות האירועים שארגן על חלקת החוף היפה,צפצף על ההסכם שנחתם בינו לבין מועצת עמק חפר שאוסרת עליו לקיים אירועים פרטיים בשטח השייך למועצה. ההסכם קיבל תוקף של הסכם מחייב אבל אבי דבוש לא מאלה שמעניין אותם הסכמים חוקיים. תאוות הבצע והחוצפה, התכונה המשותפת של כל הקרימינלים מסוגו ,הייתה חזקה אצלו יותר מכל חוק . מה לו ולחוק כאשר יש הזדמנות כל כך קלה לעשות בוחטות על חשבון אחרים?
הספסר יואב ברוק
יואב ברוק ,לשעבר שיאן ישראלי בשחייה, משתתף עבר כנציג ישראל בשלוש אולימפיאדות במקצוע השחייה והיום מנכל חברת איסתא ספורט , -באמצעותה נוסעים ישראלים לתחרויות ספורט הנערכות בעולם - נודע, על-ידי הסנדיי טיימס הלונדוני כמי שספסר, לאחרונה בכרטיסים לאולימפיאדה. ברוק הוקלט על-ידי כתבי העיתון כשהוא מציע (לכאורה) כרטיסים במחירי עתק, פי שלושה מהמחיר הרשמי.
איך הפך שיאן השחייה הישראלי גאוות הספורט בישראל לבושה ישראלית? האם סבל ברוק מחרפת רעב, הוא ומשפחתו או שהרוויח יפה למחייתו?. האם תקף אותו בולמוס החזירות של תאוות בצע.? כן. זה מה שקרה. ברוק היה בטוח שלא יתפשו אותו. אבל הועד האולימפי שמקפיד מאוד שלא יהיו עבירות על החוק בכל ענייני האולימפיאדה מענייני ספורט בתחום המקצועי ועד נוכלויות רמאויות וספסרות, לא יעבור בשקט על הקרימינליות של ברוק שרצה לעשות כסף קל באמצעות אוהבי הספורט וצמאי האולימפיאדה (אלא אם כן יתגלה כי ברוק הוא נקי כמי מעיין זך וכל הסיפור לא נברא).
מוסר השכל
שלושת הסיפורים שייכים לגברים ששפר עליהם גורלם. הם לא ז'אן ואל ג'אן גיבורו, בעל הגורל המר, מספרו עלובי החיים של ויקטור הוגו. הנ"ל גנב לחם נשפט לעשרים שנות עבודת פרך. דני דנקנר זכה בזכות עצמו ובעיקר בתוקף הרקע המשפחתי בקריירה מצליחה מאין כמוה כבוד וכסף, אבל דני דנקנר שייך לקבוצה גדולה של אוהבי בצע שמרגישים כמורמים מעם. אפשר לחלום כי גזר הדין שיקבל דנקנר על רמאות בבנק הפועלים ושאר עניינים מפוקפקים הקשורים לניהול בנק וגנבת קרקע בעתלית, יהיה בעל משמעות ויקהה אצל הגיבור, ד. ד. חלק מיהירותו הבלתי רגילה.
כנ"ל אצל חבריו דבוש וברוק, חצופים בוריאציה אחרת שראויים לגזר דין בעל משמעות שאולי, וזה ממש לא בטוח, יזכיר להם בפעם הבאה כי בכול זאת העולם מיועד להתנהל על-פי חוק.

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  21/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סתם שלושה קרימינלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אנשים שממהרים לחרוץ גורלות
עוד אחד שאכפת לו  |  20/06/12 13:43
 
- לא חייבים להתפס-כדי לזכות
אביה בת-חיים  |  22/06/12 10:34
2
שקרנית או לא מקצועית
אותו אחד מקודם  |  20/06/12 14:46
3
תפשו אותך בטעות
חבר של יואב  |  20/06/12 15:06
4
לזועמים
בן דוגית  |  21/06/12 15:46
5
אם המפעל הוא שלו,אז למה
הקרקע לא שלו?  |  7/07/12 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
שלטון החוק בישראל נמצא בסכנה כאשר אנחנו רואים תהליך של פוליטיזציה באכיפה, שבאה לידי ביטוי בניסיון להשתמש בזרועות החוק בצורה סלקטיבית. בעוד אין שום טיפול משטרתי בוונדליזם שעושים פעילי ימין קיצוני במסגדים ואין טיפול בפעולות "תג המחיר" של פעילים אלה כלפי האוכלוסיה הערבית ופעילי שמאל, ישנה אכיפה מוגברת שגובלת במקרתיזם כלפי ארגונים חברתיים שמנסים לחדש את המחאה החברתית
דן אלון
שני מנהיגים יצאו לדרך השלום, סאדאת ובגין. שני אסטרטגים גדולים הלכו, ואת מקומם ירשו שני טקטיקנים קטנים. מובארק הפסיד את הקרב לאחים המוסלמים. נתניהו שעודו מושל בישראל מוסר את הגה השלטון לאחים היהודים בעודו אוחז בהגה. נתיני נתניהו, בוקר טוב. נתיני נתניהו שוב עובדים בשירות הפרעונים. תזרקו את המצות ואת ההגדות, חג הפסח מבוטל
מנחם רהט
בשעה שבעולם הערבי נשפך דם על גלגלי המהפכות, מתחוללת בציבור החרדי מהפכה שקטה, שכיבושו של 'יתד נאמן' הוא רק חלק מסממניה
יואל גוז'נסקי
נושא ההמשכיות השלטונית אינו נטול סיכונים, ולו רק בגלל שרוב בניו החיים של אבן סעוד סובלים מבריאות רופפת, בעוד שכל יתר המועמדים הם חסרי ניסיון בניהול הממלכה. כמו-כן, תהליך העברת השלטון מלווה במאבקים קשים, המתרחשים לרוב מאחורי הקלעים, ומקשים לנבא כיצד ייראו פניו של המשטר הסעודי בשנים הקרובות
אליקים העצני
הירדנים הם היחידים שהעניקו לפליטים שבאו מא"י המערבית בעקבות מלחמת השחרור, ואח"כ גם לערביי יהודה ושומרון, אזרחות ירדנית. אולם אם הם עם אחד - למה הם תובעים לעצמם שתי מדינות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il