X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הכרסום הדרמטי בדמוגרפיה המוסלמית קורא תגר על הנחות מקובלות ומחייב הערכה מחודשת של מדיניות
▪  ▪  ▪
משכילות יותר, לא ממהרות ללדת [צילום: עמותת מען]
שינוי חיובי
ב-2012 שיעור הפריון היהודי בישראל – שלוש לידות לאישה - גדול מכל מדינה ערבית חוץ מסודן, תימן, עירק וירדן. לדמוגרפיה המוצקה יש השלכות חיוביות כלכליות, חברתיות, טכנולוגיות וביטחוניות

ניקח לדוגמה את שיעור הפריון של ערביות צעירות ביו"ש - שלוש לידות לאישה - שווה לשיעור הפריון של ערביות ויהודיות צעירות בתחומי "הקו הירוק". שיעור הפריון הערבי במגמת ירידה והיהודי (במיוחד החילוני!) במגמת גידול.
שיעור הפריון של ערביי יו"ש צונח במהירות, במקביל להאצת המודרניזציה: עיור (מ-30% עירוניים ב-1967 ל-75% ב-2012), השתלבות נשים במערכת החינוך ובמגזר העובד, גיל הנישואין מעל 20, שיא בשיעור הגירושין, שפל בהריון גיל הנעורים, התפשטות אמצעי מניעה וחילוניות גוברת.
על-פי "איך תרבויות גוועות" (דוד גולדמן, "ספנגלר", "הוצאת רגנרי", וושינגטון, 2011), "שיעור הפריון המוסלמי מתכווץ בקצב מהיר המפתיע דמוגרפים ומתכנס לשיעור הפריון האירופאי". נשים אירניות בגילאי העשרים שגדלו עם 5-6 אחים ואחיות יולדות רק 1-2 ילדים. באמצע המאה הנוכחית תרד "חגורת האיסלאם" ממרוקו עד לאירן לשיעור הפריון האירופאי"(עמ' X).
"החברה הכפרית [המוסלמית] המסורתית ראתה בילדים נכס כלכלי כעובדי אדמה וכתומכים בזקני המשפחה; החברה העירונית רואה בילדים תוספת הוצאה ולא מקור הכנסה. מחקרים רבים מתעדים התאמה בין רמת הדתיות לבין רמת הפוריות של החברה" (עמ' XV).
"הנשים האירניות הצעירות מתחתנות בגיל מאוחר יותר, או נשארות רווקות, ומקדישות את שנות הפוריות להעצמת החינוך והקריירה ולא להעצמת הפוריות. בחמישים השנים האחרונות ירד שיעור הפריון העולמי מ-4.5 ל-2.5 לידות לאישה" (עמ' 2-3). שיעור הפריון של אישה מוסלמית אקדמאית דומה לשיעור הפריון של חברתה האירופאית "(עמ' 5-6). "שיעורי פריון גבוהים של 7-8 לידות לאישה קיימים רק במדינות מוסלמיות עניות ובעלות שיעור בערות גבוה: מאלי, ניז'ר, סומליה ואריתריאה" (עמ' 11).
יתרון דמוגרפי
לדברי ראש אגף האוכלוסין של האו"מ, הנייה זלוטניק "הכרסום בפריון המוסלמי מדהים". שמונה מחמש עשרה המדינות בעלות הירידה החדה ביותר בשיעור הפריון, מאז 1980, הן מדינות מוסלמיות במזרח התיכון.
דוד גולדמן מציין "שהמדינה המפותחת היחידה, בנוסף לארה"ב, המציגה שיעור פריון גבוה היא ישראל" (עמ' 199). הוא מותח ביקורת על ההנהגה הישראלית המעצבת מדיניות שמתבססת על הנחות דמוגרפיות מוטעות: "ויתורים ישראלים בעשור הראשון של המאה ה-21 הונחו ע"י הפחד שהדמוגרפיה הערבית תציף את המדינה היהודית. אבל, המציאות הייתה הפוכה" (עמ' 200)
ב-2012 שיעור הפריון היהודי בישראל - שלוש לידות לאישה - גדול מכל מדינה ערבית חוץ מסודן, תימן, עירק וירדן. לדמוגרפיה המוצקה יש השלכות חיוביות כלכליות, חברתיות, טכנולוגיות וביטחוניות. לפי גולדמן, "בנתוני הפריון הנוכחיים יהיו בישראל, בסוף המאה, יותר צעירים מאיטליה וספרד וכמו בגרמניה. ישראל תוכל לגייס צבא גדול מגרמניה" (עמ' 201-2).
הנסיקה בפריון היהודי מהווה פועל יוצא של רמה גבוהה יחסית של אופטימיות, אחריות קולקטיבית, פטריוטיות, קשר למסורת ולדת וכלכלה יציבה. הדמוגרפית היהודית מתעצמת לאור פוטנציאל העלייה של 500,000 עולים בעשר השנים הבאות מברה"מ לשעבר, צרפת, אנגליה, ארגנטינה וארה"ב.
המשאבים הדמוגרפים - וגם הכלכליים, הביטחוניים והדיפלומטיים -העומדים לרשות ישראל ב-2012 גדולים לעין שיעור מאלו שעמדו לרשות הרצל וראשי הממשלה עד 1992, שלא הניחו לתחזיות דמוגרפיות להסיט אותם מחזונם. האם ההנהגה הנוכחית תבין שאין מאכלת דמוגרפית על צוואר המדינה היהודית, שהרוח הגבית הדמוגרפית היא יהודית ושאין צורך לוותר על גיאוגרפיה כדי להציל דמוגרפיה?!

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוגרפיה ערבית - לא מה שחשבתם!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד נבואת שקר של השמאל מתנפצת
ד"ר בן עמי  |  21/06/12 13:04
 
- ראו בבקשה YOUTUBE מוסלמים בפרי
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  21/06/12 21:20
2
שחכת מה קורה אצל הבדואים
מורה נבוכים  |  22/06/12 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אלישע אבינר
בני נוער רבים אינם צולחים את מבחן הבחירה החופשית של החופש הגדול. קיצור חופשת הקיץ, עיסוק נרחב יותר בהכנה לחופשה וכן שימוש בגדרות וסייגים המרחיקים מן העבירה עשויים לשפר את המצב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תנ"ך חי    קורס גישור לאתיופים - גשר לחיים    הלו, זה כשר?    על חטא אי החיטוי    גלעד מחפש כושר    גשר טוב - אינטרנט מסונן    רצח הוא רצח    ולקינוח - חרדים חדשים?
ראובן לייב
גם מי שלא ניחן בחוש נבואי עשוי היה כבר מזמן לחזות את שקיעתו הצפויה של האירו אל המצולות    שום תחבושת לא תוכל לרפא עוד את הפצע המדמם כל כך
אפרים זלמנוביץ
לאחרונה פניתי אל שר החינוך מר גדעון סער, בקריאה לפעול לביטול החופש הגדול    זה יחסוך להורים ממון רב ומבני הנוער לילות של בילוי בחוסר מעש    כבר לימדונו חכמים שהבטלה היא אם כל חטאת
אביעד מאור
לאור הפרסומים על מסקנות ועדת קדמי, ראוי להסתכל על התמורות שחלו על שוק המזון הישראלי    נראה כאילו הוועדה לא הבינה עד הסוף את מצבו ומסקנותיה אינן עמוקות ורחבות מספיק לפתירת בעיותיו המורכבות של שוק זה    מסקנותיה לעיתים שוגות בניתוח וחלקן אינן ישימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il