X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע התברר סופית מה עומד מאחורי פסאדת האביב הערבי וגם מה עומד מאחורי ההתקפות הבלתי פוסקות על אלי ישי הגיע הזמן להרים את המסך מעל החשאיות בהן מתנהלות קבוצות הכדורגל וגם מעל הסודיות של ועדות התכנון אחמד טיבי מגלה את פרצופו האנטישמי הצעה נועזת: לחייב עורכי דין אישית בתשלום הוצאות על הליכים מיותרים
▪  ▪  ▪
מיליונים מכספי הציבור [צילום: פלאש 90]

מצרים

אם למישהו היה ספק, באו אירועי השבוע האחרון והרימו סופית את המסך מעל פסאדת האביב הערבי: מצרים נעה בין דיקטטורה צבאית לבין דיקטטורה מוסלמית. זה התחיל עם הודעת המועצה הצבאית על ביטול הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, נמשך עם המירוץ הצמוד בין המוסלמי הקיצוני מוחמד מורסי לבין הגנרל אחמד שפיק בבחירות לנשיאות – ורק אללה כנראה יודע היכן זה ייגמר.
בעולם הערבי מעולם לא הייתה דמוקרטיה, וגם לא תהיה בעתיד הנראה לעין. הדמוקרטיה הובאה למזרח התיכון בידי הבריטים והצרפתים השנואים, נתפשה כחלק מהאימפריאליזם שלהם וממשיכה להיראות כיצור זר שמטרתו להרוס את ארצות ערב מבפנים. זה המצב ושאיש לא יחשוב שהוא עומד להשתנות, ולא משנה כמה ברק אובמה ירצה אחרת. כדאי גם לנו להביא זאת בחשבון, כי באינטרס הצר שלנו – ודאי שעדיף דיקטטור כמו חוסני מובארק על פני דיקטטור כמו מוחמד מורסי.

אלי ישי

שני שרים נושאים, לגישתו של מבקר המדינה, ב"אחריות מיוחדת" לשריפה בכרמל: אלי ישי ויובל שטייניץ. לדעת מיכה לינדנשטראוס, האחריות של שניהם שווה. אז איך זה שבתקשורת ובזירה הפוליטית שמעתם בעיקר את שמו של ישי? התשובה מאוד לא נעימה, כי היא מרימה את המסך מעל השיקולים האמיתיים של מי שמציגים את עצמם כאבירי חופש הביטוי והמינהל התקין. התשובה היא, שישי הוא חרדי (דוס), מזרחי (פרענק) ופשיסט המגרש ילדים מסכנים המבקשים מקלט.
אני מאוד לא אוהב את השד העדתי, ועוד פחות את השד הדתי. אבל לפעמים נשארים רק איתם בתור תשובה, וכמו שאמר שרלוק הולמס: אם כל התשובות ההגיונות נופלות – הרי שהתשובה הבלתי הגיונית חייבת להיות הנכונה. זה בדיוק המקרה כאן, כי אין שום תשובה הגיונית ליחס הזה, הנמשך ללא הפסקה מאז אותו אסון נורא.

אחמד טיבי

אילן רמון, לפי אחמד טיבי, היה עבריין (ואולי פושע) שאין ראוי להנציחו: הוא היה טייס-קרב והשתתף בין היתר בהפצצת הכור העירקי. כך נימק השבוע חבר הכנסת את התנגדותו לקריאת מרכז החלל בטייבה על שמו של האסטרונאוט הישראלי הראשון. מאחר שהכור העירקי של סדאם חוסיין איים על כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, ומאחר שאיני מאמין שטיבי קיבל הבטחה כלשהי שבוחריו לא ייפגעו, הרי שהתנגדותו מרימה את המסך מעל אופיו האמיתי: אנטישמי הרוצה שכמה יותר יהודים ייהרגו. והאיש הזה יושב בכנסת שלנו, מקבל מאיתנו משכורת, נהנה מחסינות ומשתין עלינו בקשת.

ארקדי גאידמק

בעליה של בית"ר ירושלים הודיע השבוע שהוא מפסיק לתמוך בה, וגילה שבשבע השנים האחרונות הזרים לקבוצה 378 מיליון שקל. עם החלק הראשון בהודעתו של ארקדי גאימדק אין לי בעיה, אבל על החלק השני לא הייתי חותם. מדוע? משום שהכדורגל הישראלי מתנהל במחשכים, בלא שום נתונים פרט לאלו שהקבוצות מוכנות לנדב או אלו שדולפים לתקשורת.
למרות שמדי שנה מוזרמים לכדורגל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור – טוטו, זכויות שידור, תמיכות עירוניות וכמובן מכירת כרטיסים – לציבור אין שמץ של מושג מה קורה עם כספו. כל עמותה בעלת תקציב של שקל וחצי חייבת להגיש דוחות לרשם העמותות ואפשר לעיין בהם – אבל הדוחות של קבוצות כדורגל בעלות תקציבים של עשרות מיליונים נותרים נעולים בכספת בקרת התקציבים.
הגיע הזמן להרים את המסך מעל הכדורגל. הגיע הזמן לחייב את הקבוצות לפרסם דוחות כספיים מבוקרים בידי רואי חשבון, לפי כל כללי החשבונאות והביקורת. מי שיש לו בעיה עם זה – שלא ירכוש קבוצת כדורגל. כי מי שיש לו בעיה עם זה, מוטב שלא יתקרב לכספי ציבור.

5. ועדות תכנון

היה צורך בפסק דינה של השופטת ברכה בר-זיו כדי לחשוף טענה חמורה במיוחד, שעלתה כבר לפני כמה שנים בוועדה המקומית חוף הכרמל: דני דנקנר, נטען שם, סידר למועצה האיזורית תרומה ואחר כך ביקש (וגם קיבל) הכשר לאחוזה הענקית שבנה בניגוד לחוק. ולמה לא ידענו על זה קודם? כי הדיונים של גופי התכנון מתנהלים בסודיות.
יש נימוק חשוב בעד הסודיות הזו: שמירת הפרטיות של כולנו. אין זה עניינו של איש אם אתם מבקשים להוסיף מעלית בבניין שלכם או לקבל אחוזי בנייה מוגדלים. מצד שני, יש נימוק חשוב נגדה: שחיתות גדלה על מצע של כסף גדול וביורוקרטיה חונקת, ופורחת באווירה של חשאיות – וזהו בדיוק המצב בענף הבנייה בישראל. אני מודה שלא ברור לי כיצד בדיוק ניתן לעשות זאת, אך אין ספק שחייבת להימצא דרך להרים את המסך, לפחות בצורה חלקית. מעבר לכניסתו של אור השמש המחטא, הדבר גם ידרבן את גופי התכנון לעבוד בצורה קצת יותר יעילה ולתקוע את ענף הנדל"ן קצת פחות.

עורכי דין

"מי שמייצג את עצמו בבית המשפט – יש לו לקוח אידיוט", קובעת אימרה אנגלית ישנה. אם כך הדברים בעורכי דין, קל וחומר בהדיוטות. לכן ברור שברוב המכריע של המקרים, את האסטרטגיה ואת הטקטיקה בתיקים קובעים עורכי הדין של הצדדים. האינטרסים שלהם לא תמיד עולים בקנה אחד עם אלו של לקוחותיהם: בעוד לעורכי הדין יש לעיתים עניין כספי בהארכת ההליכים, ללקוחות יכול להיות אינטרס הפוך לגמרי. ודאי שכך הדברים כאשר עורכי דין יוזמים הליכים המועדים מראש לכישלון, כגון בקשות סרק לדיון בגלגול שלישי בבית המשפט העליון.
כל ההקדמה התיאורטית הזו באה כדי לנמק הצעה נועזת: להרים את המסך בין הלקוחות לבין עורכי הדין. לא תמיד, אפילו לא ברוב המקרים, אבל בהחלט כן באותם מקרים קיצוניים בהם ברור שהלקוחות קיבלו מעורכי דינם עצות אחיתופל שהזיקו להם. מדוע שבמקרים הללו ישלמו הלקוחות מכיסם על חוסר המקצועיות, הרשלנות או השרלטנות של עורכי הדין? מדוע שיידרשו לשלם גם לצד השני, אחרי שהם משלמים טבין ותקילין לעורכי הדין שהכשילו אותם?
כאמור, אני מדבר רק על מקרים בוטים בהם מתרשם בית המשפט שזהו המצב. אם שופטים יכולים לשלוח רוצחים למאסר עולם – הם ודאי יכולים להגיע למסקנה האם עורך הדין גרר את לקוחו, את הצד השני ואת בית המשפט להליך מיותר – ואז להטיל עליו הוצאות אישיות. הדבר נחוץ יותר ויותר, ככל שמספר עורכי הדין ממשיך לזנק ורמתם ממשיכה לרדת.

תאריך:  21/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמת מסך
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על היושר העיתונאי  ל"ת
מיכאל 101  |  22/06/12 10:06
2
איתמר לוין שיבורך
אנה מירושלים  |  22/06/12 10:24
3
כל הכבוד לאיתמר
tאיציק  |  22/06/12 10:43
4
לאיתמר
דודו מהשרון  |  22/06/12 10:55
 
- עורכי דין
תימור  |  22/06/12 11:43
5
מאבק דמוקרטי וחוקתי שקט
מצרים  |  22/06/12 11:38
 
- ידידי, פקח עיניך. הנך חולם
אתה משתעשע בתקוה  |  22/06/12 12:14
 
- לשון של חצי מטר לפחות
מצריים השתנתה  |  22/06/12 19:17
6
לגבי אלי ישי
סתם אזרח  |  22/06/12 13:51
7
המסקנות ההזויות בהקשר לשטייניץ
בני בנקר  |  22/06/12 17:15
8
השלום במצריים
ג' מאי- שם  |  22/06/12 19:47
9
טיבי גייס חמישי, נתניהו השישי
מסעודה משדרות  |  22/06/12 20:36
10
התובנות שלך, בנוגע לאחמד טיבי
הניה  |  22/06/12 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מדרגות צריכות להיבנות לפי כללים ברורים ונוקשים כפי שמפורט בתקנות התכנון והבנייה, בהן יש התייחסות למבנה המדרגות והמעקים כפי שצריך להיות כדי למנוע מעידות ותאונות בשימוש בהן. המומחה בתחום התכנון והבניה אינו מומחה לדבר אחר ואינו אמור להתאים את חוות דעתו למה שנדמה לו, או לעורך הדין או לנפגע, כתומך באירוע
איתן קלינסקי
אני בז למנהל בנק - בנק שהוא נכס של הציבור, ומהציבור הוא שואב את כוחו - כשמשאת נפשו היא אחת "הגיע הזמן לשינוי יסודי יותר, שיכלול גם פירוק העבודה המאורגנת בבנקים
עמרי שני
דוח מבקר המדינה, מקיף ורחב ככל שיהיה, יורה לכל עבר. בצורה כזו או אחרת כולם אשמים, החל בראש הממשלה וכלה בקק"ל. האשָמה דיפוזיבית תוביל למסמוס הדין
בצלאל לביא
מבקר המדינה לא קובע מי צריך לשאת בתוצאות מחדליו ומשאיר זאת לכנסת ולציבור. הואיל והבחירות לכנסת רחוקות ועד אז יהיו לבטח כשלים אחרים, האפשרות היחידה שהציבור יאמר את דברו בפרשה זו היא לחץ על ראש הממשלה לפטר את שריו המחדלניקים, או מי מהם, אם דרך התקשורת, האינטרנט, הרשתות החברתיות או לצאת להפגין ברחובות
הרב אפרים זלמנוביץ
הזדעזתי הרבה יותר מחילול המסגד והשחתת עצי הזית. תג מחיר מסכן את העם היהודי כולו, האנטישמיות והשנאה כלפינו בכל העולם רק תגדל והשלום לו אנו כה מצפים אך ירחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il