X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם אך לנו דרושה מחאה אחרת, כזאת שלא תלויה במבחני סמסטר
▪  ▪  ▪
בין חופשה לחופשה [צילום: פלאש 90]
פוליטיקה - מילה רעה
ככה מתנהגים אנשים שלא מבינים את המשחק הפוליטי. אי-אפשר לדחות את הצעותיה של וועדה מקצועית שהוקמה מטעם הממשלה (והיה ברור שמסקנותיה ייקברו) מבלי שיש אלטרנטיבה אחרת, אמיתית. מה ששמעתי מראשי המחאה היה שהוועדה לא מקובלת עליהם וזהו. אחר כך הם ניסו לגבש סביבם אנשי ידע שייעצו להם, אבל גם מסקנותיהם נקברו.


העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם. את אותה המחאה לא ממש אהבתי. ולא שאני לא חושב שצריך למחות. בוודאי שצריך. כתבתי על כך לא מעט ועוד היד נטויה.
המציאות שבה אנו חיים לא הגיונית. רק לפני עשרים שנה, זוגות צעירים בדימונה ובערים אחרות בנגב, יכלו להרשות לעצמם לרכוש בית במחירים שפויים. דירות ארבעה חדרים בבאר שבע באזורים חדשים כמו רמות ונווה זאב, עלו פחות מחצי מיליון שקלים. בדימונה, כמעט ולא הוקמו בנייני קומות - מה שקרוי בנייה רוויה ובתי קרקע נמכרו במחירים שבין מאה למאה חמישים אלף דולר. זה אמור להיות ככה. קרקעות לא חסרות בנגב ואין סיבה שלא לבנות כאן לרוחב. ואם לגובה, אז לפחות במחירים שפויים.
המחירים היום לדירה בת ארבעה חדרים חדשה בדימונה כבר מתקרבים לכיוון המאתיים אלף דולר. אגב, כבר לא מדברים כאן בדולר. חזרו לשקל. רק מי שמוכר לנו ספרי תורה עדיין מדבר על דולר. וגם אז זה תמי בשער גבוה. מחירי החשמל, המים,והארנונה רק עולים והדבר היחידי שיורד כאן, זה האנשים מצפון תל אביב, שמשאירים לנו את המדינה והולכים לחפש להם אזרחות אחרת.
פסטיבל ויום סטודנט
המחאה הייתה צודקת, אבל היא נעשתה בצורה לא נכונה. היא קידמה נושאים שאולי הם צודקים, אבל הם בודאי לא קשורים לצדק חברתי. אולי לכיוון של סדק חברתי. מה שראיתי במחאה הקודמת, זה שהיא חיכתה לקיץ או יותר נכון לחופשת הסמסטר. זו היית מחאה של בין החופשות, ככה שדינה היה להסתיים מיד עם סיום הקיץ ותחילת הלימודים. מחאות לא אמורות להיות תלויות במבחני סמסטר. מחאה שתלויה במבחן ששיש לי בסטטיסטיקה מחר, זו מחאה שטחית ולא רצינית. מחאה אמיתית מכילה בתוכה זעם, ייאוש, תקווה. שום דבר מאלו לא היה קרוב לזה במחאה בתל אביב. זאת היה יותר מחאה שנראית כמו פסטיבל וודסטוק, או יום הסטודנט אחד גדול.
מחאה, ששיר הנושא שלה- "יש לי רק חלום לקנות לך יהלום" וששר אותו כוכב שמופיע בקביעות במדורי הרכילות שלנו ובקרוזים של "מנו ספנות", היא לא מחאה. זה פינוק.
מחאה אמיתית מצמיחה מתוכה מנהיגים שאמורים להשפיע על הנבחרים שלנו. מנהיגים שישתלבו במערכת הפוליטית כקבוצה אחת, שהגיעה לשם כדי לדרוש את מה שמגיע לנו. יאיר לפיד מנסה לעשות זאת, אך לאט לאט הוא הולך לכיוון של אבא שלו ומתפתה להאשים את החרדים בכל חוליי החברה. זה יכול להביא לא מעט קולות, אבל זה לא יחזיק מעמד.
המחאה הקודמת הונהגה בידי אנשים שחושבים שפוליטיקה זאת מילה רעה וכשלו להבין שפוליטיקה זה מקצוע. אפשר ללעוג עד מחר לפוליטיקאים שלנו, אבל מי שמחליט במדינה הזו, אלה הפוליטיקאים. אי-אפשר לסרב לראש הממשלה שמבקש להיפגש איתך ואי-אפשר לדרוש ממנו משא-ומתן רק מול מצלמות. ככה מתנהגים אנשים שלא מבינים את המשחק הפוליטי. אי-אפשר לדחות את הצעותיה של וועדה מקצועית שהוקמה מטעם הממשלה (והיה ברור שמסקנותיה ייקברו) מבלי שיש אלטרנטיבה אחרת, אמיתית. מה ששמעתי מראשי המחאה היה שהוועדה לא מקובלת עליהם וזהו. אחר כך הם ניסו לגבש סביבם אנשי ידע שייעצו להם, אבל גם מסקנותיהם נקברו.
ז'קלין לא תגיע
המחאה הקודמת לא כללה בתוכה את אלו שבאמת צריכים אותה. היא לא כללה עובדי קבלן ולא כללה את הפריפריות החברתיות שנמצאות כאן. היא כללה את שכבות הביניים שזעקו על מחירי הקוטג'. הקוטג' במקרר והקוטג' שהם חולמים לקנות באזור תל אביב. ראיתי שם עגלות, אבל לא ראיתי קופאיות. ראיתי את דפני אבל לא ראיתי את ז'קלין. ז'קלין לא הייתה יכולה להגיע כי אם הייתה מגיעה, המעסיק שלה היה מפטר אותה וזה לא קל למצוא עבודה בגילה שתכניס לה חמשת אלפים כל חודש.
יש כמה דברים שהמחאה הקודמת כן יכולה להתגאות בהם. היא יכולה להתגאות בכך שסטודנטים, סוף סוף, הוכיחו שהם יכולים למחות, ולא רק על שכר הלימוד. המחאה יכולה להתגאות ביכולת שלה לאחד- לפחות לזמן קצר- את כלי התקשורת השונים שתתמוך בהם. התקשורת בהחלט התגייסה לטובתם, לא מתוך הזדהות אמיתית חלילה, אלא מתוך עניין של רייטינג. הדרת נשים, עובדים זרים, מחאות.- הכול רייטינג, שום דבר לא קשור למציאות, אבל זה עדיין הישג.
יש כמה עיתונאים ואנשי תקשורת, שעדיין מגויסים, ומבטיחים לנו שהמחאה אכן תתחדש. זה נראה יותר כמו משאלת לב ופחות מאשר מציאות. אין באמת סיבה אמיתית לכל שהמחאה הזו תתחדש ובטח לא שתביא איתה את השינוי המיוחל. לז'קלין זה לא ישנה הרבה.

תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העם דורש צדק חברתי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קללה על ראשכם-מיוזמי סדק חברתי
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  23/06/12 19:59
2
למה לרובם קוראים בשם דומה
ארפס  |  24/06/12 09:41
3
הכל עלה חוץ מהמשכורות לכן קשה ל"ת
חנה ד.  |  24/06/12 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
חלקים נכבדים ב(מה שמכונה אצלנו) ימין כבר מזמן אימצו את הקו השמאלי ומשרתים אותו בשמחה רבה. לפעמים הם אפילו יותר שמאלנים מאלה המקוריים. אנחנו גם מכירים את אותו חלק בשמאל שמפגין בגלוי שנאה וסלידה מכל מה שנראה ימין ובלבד שיהיה ימין יהודי. יש עוד אפיון שמאלני מלבד שני אלה?
ציפי לידר
מה הקשר בין פרשת שלח לפרשת קורח? ניחשתם נכון - הדמגוגיה במיטבה    שיטות דמגוגיות שראינו בפרשת המרגלים שוכללו ושודרגו לדרגת אמנות בפרשת קורח    כן, וגם הציצית    מה מקור הביטוי 'טלית שכולה תכלת'? רמז: בפרשה    קורח הפוליטיקאי, הספינולוג וגם אולי הגימיקן הראשון בהיסטוריה    על מרכיבי הדמגוגיה וגם על הזווית הנשית
אריה אבנרי
עיתוי פרסום הדוח על השריפה בכרמל - שבועיים לפני פרישת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתפקידו - מעורר חשש שהדוח יעבור בשבועות הקרובים סירוס, ביקורת, פסילה ודחיקה לקרן זווית    אילו הייתה קמה ועדת חקירה ממלכתית, המלצותיה החד-משמעיות החמורות היו מביאות להדחתם של השרים, קציני המשטרה, קציני שב"ס וטפסרי כבאות
בלפור חקק
דמותו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו (2010-1929) הולכת ומתעצמת לאחר פטירתו    הציבור הרחב המחלק את המציאות ל"דתיים" ו"חילוניים" מסתפק בכך שמדובר ברב שהיה רב ראשי, ובכך ממילא הוא מייצג את הרבנות ואת הדתיות    אך כל מי שהיה מקורב לרב מרדכי אליהו יודע שהיה זה אדם שהיה אוהב זולתו ונשׂא את משׂרתו הרמה בענווה
צבי גיל
שירות הדואר בישראל שייך לתקופה אחרת, גם אם הוא ממוחשב או בחלקו מופרט    עד שיזיזו אותו לעידן העכשווי יש למצוא פתרונות חלופיים כדי לתת שרות יעיל לאזרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il