X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המיזם שיזם ח"כ זבולון אורלב עוד לפני חמש שנים, צובר עכשיו תאוצה וההחלטה אם ליישמו תיפול בסוף חודש יולי הקרוב בינתיים הוא כבר זוכה לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק אם אכן ייושם, יפיק ממנו תועלת בעיקר המגזר הדתי, אשר יוכל, סוף סוף, ליהנות מיום חול של חופש מלא, ללא מגבלותיה המובנות של שבת-קודש
▪  ▪  ▪
גידול בפעילות [צילום: איתמר לוין]
כמו בחו"ל
על-פי התוכנית, אמור יום ראשון להפוך ליום השבתון הכללי במשק, בדיוק כפי שנהוג בעולם הנוצרי. בעוד יום שישי ימשיך להיות יום-עבודה מקוצר. לישראל היהודית יש סיבות טובות למדי לקפוץ על העגלה הזאת. ברגע שהיא תצא לדרכה, ניתן יהיה ליהנות בה משניים וחצי ימי חופשה מעבודה ומלימודים, בתוספת של פנאי בשפע

שבוע-עבודה מקוצר, בן ארבעה וחצי ימים, עם שבתון ארוך, הוא מיזם שהגה עוד לפני חמש שנים חבר הכנסת זבולון אורלב. לפני שנה החל המיזם צובר תאוצה, ביוזמתו של המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום. בימים אלה יושבת על המדוכה ועדה משקית מיוחדת שתחליט אם אכן ייושם ומסקנותיה אמורות להתפרסם בסוף חודש יולי הקרוב.
לפי שעה זוכה המיזם לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק, בהם בנק ישראל, איגוד לשכות המסחר, ארגוני המורים, לשכת רואי החשבון, התאחדות בתי המלון והתאחדויות לכדורגל ולכדורסל. לצורך זירוז היישום אף נשקלת האפשרות לקיים בעניין משאל-עם ציבורי, כפי שהציע ח"כ סילבן שלום, כשבינתיים כבר מעידים סקרי דעת-קהל שנערכו באחרונה, על תמיכה גורפת של הציבור הישראלי ברעיון.
על-פי התוכנית, אמור יום ראשון בשבוע להפוך ליום השבתון הכללי במשק, בדיוק כפי שנהוג בעולם הנוצרי, בעוד יום השישי ימשיך להיות יום-עבודה מקוצר. לישראל היהודית יש סיבות טובות למדי לקפוץ על העגלה הזאת. ברגע שהיא תצא לדרכה, ניתן יהיה ליהנות בה משניים וחצי ימי חופשה מעבודה ומלימודים, בתוספת של פנאי בשפע. תחילתם תהיה ביום שישי בצהריים ואחריתם במוצאי יום ראשון.
מניע חברתי
מאחורי יישומו של השבתון הזה עומד מניע חברתי שקוף למדי: קיצור שבוע העבודה יביא, בין היתר, לעליה במספר שעות העבודה ביום, מה שיאפשר חלוקה מחדש של מקומות עבודה בין עובדים רבים יותר, בעיקר מובטלים, או עובדי משרות חלקיות. השינוי הזה יאפשר גם התאמה טובה יותר של ימי העסקים בישראל לאלה של מדינות אחרות ויקל את הפעילות הכלכלית והפיננסית שלהן.
הוספת יום ראשון לשבתון תאפשר לרבים השלמת השכלה, לימודים, והשתתפות בתוכניות להסבת עובדים לענפים שיש בהם ביקוש. לזוג ההורים שלהם תלמידים, תינתן הזדמנות לעבוד שניהם במשרה מלאה, כאשר לשבוע העבודה המקוצר יתלווה גם יום-לימודים ארוך.
אבל אולי, מעל לכל, תאפשר הנהגת השבתון הארוך את פיתוחה של תרבות הפנאי סביב סוף השבוע ובכך גם להביא לגידול בפעילות המסחר של רשתות השיווק, הקניונים, המסעדות, ענף המלונאות ומוקדי הבילוי והנופש. מטבע הדברים יביא כל זה לעליה בצריכה הפרטית, בעיקר של המגזר הדתי, שיצא נשכר משבתון יום א', כיום החול החופשי שלו.

תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבתון גם ביום ראשון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא מתאים למשק הישראלי
אחותי  |  22/06/12 12:40
2
לא מתאים לי לעבוד בשישי
חשדנית  |  23/06/12 12:42
3
אורלב הטיפש
מושכלת  |  23/06/12 21:04
4
עבודה בעיניים
דרומי  |  24/06/12 16:29
5
מגוחך-להגביר את האנמיה וחוסר ה
אליפז+גימלאי צהל  |  25/06/12 00:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
"אמרתי שאחריות היא אהבה להמון אנשים, לא אמרתי שהיא אהבה 'של' המון אנשים. התכוונתי שאלה שלוקחים על עצמם את האחריות הזו לא אוהבים את האנשים, אלא אוהבים שהמון אנשים תלויים בהם לבטחונם, לצורך בריאותם, לשם שמירה על שלומם. זה לא אומר שהם אוהבים את האנשים התלויים בהם, אלא שהם אוהבים את עצמם כאשר אנשים תלויים בהם. הם לא אוהבים את האנשים אלא את עצמם"
יוסף קנדלקר
העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם    אך לנו דרושה מחאה אחרת, כזאת שלא תלויה במבחני סמסטר
נסים ישעיהו
חלקים נכבדים ב(מה שמכונה אצלנו) ימין כבר מזמן אימצו את הקו השמאלי ומשרתים אותו בשמחה רבה. לפעמים הם אפילו יותר שמאלנים מאלה המקוריים. אנחנו גם מכירים את אותו חלק בשמאל שמפגין בגלוי שנאה וסלידה מכל מה שנראה ימין ובלבד שיהיה ימין יהודי. יש עוד אפיון שמאלני מלבד שני אלה?
ציפי לידר
מה הקשר בין פרשת שלח לפרשת קורח? ניחשתם נכון - הדמגוגיה במיטבה    שיטות דמגוגיות שראינו בפרשת המרגלים שוכללו ושודרגו לדרגת אמנות בפרשת קורח    כן, וגם הציצית    מה מקור הביטוי 'טלית שכולה תכלת'? רמז: בפרשה    קורח הפוליטיקאי, הספינולוג וגם אולי הגימיקן הראשון בהיסטוריה    על מרכיבי הדמגוגיה וגם על הזווית הנשית
אריה אבנרי
עיתוי פרסום הדוח על השריפה בכרמל - שבועיים לפני פרישת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתפקידו - מעורר חשש שהדוח יעבור בשבועות הקרובים סירוס, ביקורת, פסילה ודחיקה לקרן זווית    אילו הייתה קמה ועדת חקירה ממלכתית, המלצותיה החד-משמעיות החמורות היו מביאות להדחתם של השרים, קציני המשטרה, קציני שב"ס וטפסרי כבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il