X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הביקורת על האקטיביזם והסגנון של מבקר המדינה שומטת את הקרקע מתחת לסוגייה העיקרית והכאובה באמת: אין אף אחד אחר שיעמוד באומץ בשער בפני הכאוס השלטוני-חברתי
▪  ▪  ▪
מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה. עבר דרך חתחתים [צילום: פלאש 90]
נחוש ואמיץ
מיכה לינדנשטראוס הוא מעין "דון קישוט" ממלכתי שפעל לבדו מול מערכת מסואבת ענקית שאיש לא יכל לה. חזקה על מבקריו הרבים שיציינו לפחות את אומץ ליבו ואת נחישותו

בתגובה לפרסום הדוח המלא של מבקר המדינה על אסון השריפה בכרמל, פורסם ים של תגובות. חלק גדול לא פחות מאותן תגובות עוסק בביקורת על המבקר. בגל המבקרים ניתן לשמוע בבירור את קולותיהם של משפטנים הגורסים שהמבקר חורג מתפקידו בחוק ושפעולתו מסנדלת בעצם את מטרת הביקורת.
גם אם מבחינה משפטית טהורה יש אמת בדברים, הרי את תפישת המבקר את תפקידו יש לעמת בזווית של אחריות חברתית רחבה יותר עם המציאות בה אנו חיים. אין כיום שום גוף ממלכתי או מגזרי שמעז ומסוגל להתמודד עם מבול של שחיתויות, רשלנויות, אי-סדרים ועוד כהנה וכהנה. המחוקק לא מתמודד עם העניין גם משום שחברי הכנסת אינם שונים לטובה ולעיתים מובילים בנורמות התנהגות קלוקלות, והממשלה בעיקר שוחה עם הזרם כדי לשרוד.
שתי אלו, הממשלה והכנסת, מוכיחות שוב שמהן בלבד לא תצמח הישועה המוסרית-חברתית לעמנו. גם בית המשפט מצידו אינו מעוניין, לרוב בצדק, לשפוט בסוגיות בעלות זיקה פוליטית ברורה מחשש של אובדן הקונצנזוס (השביר) לגביו בעם.
דון קישוט ממלכתי
ומי נשאר? במצב זה של פשיטת רגל ערכית והתדלדלות נורמטיבית שהגיעה לשפל חסר-תקדים, נכנס המבקר מיכה לינדנשטראוס לתפקידו וניסה לשנות. בכאוס שנוצר, יש לזכור - ומזה רבים משום מה מתעלמים - הייתה דרכו של המבקר דרך חתחתים וייסורים בדרך להשגת היעד של מינהל ונורמות ציבוריות תקינים יותר.
מבחינה זאת מיכה לינדנשטראוס הוא מעין "דון קישוט" ממלכתי שפעל לבדו מול מערכת מסואבת ענקית שאיש לא יכל לה. חזקה על מבקריו הרבים שיציינו לפחות את אומץ ליבו ואת נחישותו. אילו היה מצליח מאוד במעשיו הייתה הביקורת נגדו פוחתת ממילא, גם אם יהיו כאלה שתמיד יסתייגו מהדרך.
למרבה הצער וכמצופה, הטענות על רדיפת פרסום ועל שכרון כוח מצידו, גם אם הן נכונות, אין להן מקום והן משניות לחלוטין במציאות הנוכחית, כאשר מנגד ניצב האתגר האדיר בפני מי שחפץ לטהר כמעט לבדו את המערכת הרוחשת והסרבנית תוך ניסיון לקביעת נורמות אחרות, שפויות, של שקיפות, יושר וטוהר מידות. מעל לכל, אותם אתגרים ניצבים בפנינו כעם אם אנו חפצים בחיים נורמליים ובחוסן חברתי לטווח הארוך.

הכותב הוא משפטן, בעל השכלה אקדמית במדע המדינה, בוגר ביה"ס לעיתונאות ותקשורת.
תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר אינו אשם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המבקר אשם בכאוס השלטוני
הוא עסקן, לא מבקר  |  22/06/12 12:21
2
התנהלותו של לינדשטראוס היא
בני בנקר  |  23/06/12 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המיזם שיזם ח"כ זבולון אורלב עוד לפני חמש שנים, צובר עכשיו תאוצה וההחלטה אם ליישמו תיפול בסוף חודש יולי הקרוב    בינתיים הוא כבר זוכה לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק    אם אכן ייושם, יפיק ממנו תועלת בעיקר המגזר הדתי, אשר יוכל, סוף סוף, ליהנות מיום חול של חופש מלא, ללא מגבלותיה המובנות של שבת-קודש
דן אלון
"אמרתי שאחריות היא אהבה להמון אנשים, לא אמרתי שהיא אהבה 'של' המון אנשים. התכוונתי שאלה שלוקחים על עצמם את האחריות הזו לא אוהבים את האנשים, אלא אוהבים שהמון אנשים תלויים בהם לבטחונם, לצורך בריאותם, לשם שמירה על שלומם. זה לא אומר שהם אוהבים את האנשים התלויים בהם, אלא שהם אוהבים את עצמם כאשר אנשים תלויים בהם. הם לא אוהבים את האנשים אלא את עצמם"
יוסף קנדלקר
העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם    אך לנו דרושה מחאה אחרת, כזאת שלא תלויה במבחני סמסטר
נסים ישעיהו
חלקים נכבדים ב(מה שמכונה אצלנו) ימין כבר מזמן אימצו את הקו השמאלי ומשרתים אותו בשמחה רבה. לפעמים הם אפילו יותר שמאלנים מאלה המקוריים. אנחנו גם מכירים את אותו חלק בשמאל שמפגין בגלוי שנאה וסלידה מכל מה שנראה ימין ובלבד שיהיה ימין יהודי. יש עוד אפיון שמאלני מלבד שני אלה?
ציפי לידר
מה הקשר בין פרשת שלח לפרשת קורח? ניחשתם נכון - הדמגוגיה במיטבה    שיטות דמגוגיות שראינו בפרשת המרגלים שוכללו ושודרגו לדרגת אמנות בפרשת קורח    כן, וגם הציצית    מה מקור הביטוי 'טלית שכולה תכלת'? רמז: בפרשה    קורח הפוליטיקאי, הספינולוג וגם אולי הגימיקן הראשון בהיסטוריה    על מרכיבי הדמגוגיה וגם על הזווית הנשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il