X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחישות, עקביות, התמדה ודחיפות, אפשר למצוא בממשלה בעיקר ברייטינג האישי-הפוליטי ובפינוי יהודים
▪  ▪  ▪
דרושה יותר ענווה, יותר הבעת צער [צילום: פלאש 90]
דחוף וחשוב
וכאן אנו מוצאים מה הכי בוער במדינה - פינוי יהודים. זה הכי דחוף וחשוב. ככה בלהט החום, תרתי משמע, יש זמן וכוחות נפש לטפל בכמה משפחות שהבג"ץ החליט שיש לפנותם. נכון שהגיעו להסכמים, הבטיחו הבטחות, אבל הבעיה בעינה. ניסור בתי יהודים וגירוש יהודים, זה הדבר שבו הממשלה מוכיחה הכי הרבה נחישות והתמדה

אסון הכרמל כבר נכנס להיסטוריה. הנזקים, האבידות בנפש, הכישלונות והאשמים ואולי בעיקר - הדוח שפורסם אתמול. ציפיית הנוגעים בדבר לראות, שחור על גבי לבן, שהם לא אשמים. מצערת ומעלה תהייה: האלה מנהיגיך ישראל? הטרידה אותי ביותר תגובתו של אלי ישי: "במשך 26 פסקאות חסרות תקדים, קובע המבקר במפורש שבזמן כהונתי נעשה מאמץ בשיעור שאין דומה לו כדי לשקם את מערך הכיבוי. דברי המבקר חדים ונחרצים". ולמי אכפת מה נעשה בזמן כהונתו אם האסון קרה בזמן כהונתו?
מאלי ישי, כמנהיג מפלגה דתית חשובה, אני מצפה לקצת יותר ענווה, קצת פחות להזכיר מה הוא עשה, יותר צער על מה שקרה והבטחה להשתדלות שמעין זה לא יקרה עוד. איפה האחריות המנהיגותית? איפה הרכנת הראש בענווה? הכל בודקים באשמת האחר. הכל נראה כאילו זה בסדר ובכל זאת רע.
המון סבלנות יש להם שם, לחברי הממשלה. כי מה בוער להם? הדרום בוער. הפצמרי"ם, הגרדים ועוד מושגים עליהם לא ידענו בילדותנו, נשמעים ועוברים בחדשות כמו מטבעות מתגלגלות. יושבים אנשים בביתם, במדינת ישראל, ופתאום נופל משהו משמים. עיצרו את החיים, רוצו למקלטים, או שבו והתפללו שהכל יעבור בשלום. זה לא משהו שהתחיל אתמול. התופעה כבר מוכרת שנים ובכל זאת היא קיימת ועדיין לא ראינו מדיניות חדה ונחרצת. ממתינים, מתפייסים ומקווים לטוב. איפה הנחישות אותה הכרנו בפעילות נגד יהודים. מה עוצר אותם?
פתאום יש זמן וכוחות נפש
מה שהכי בוער לממשלה - מלבד הרייטינג האישי - הוא 1,000 השוטרים וחיילים שהתאמנו בנחישות לקראת פינוי שכונת האולפנא. איזו השקעה מרהיבה ומרשימה! אחר כך הבטיח נתניהו מאות בתים חדשים בבית-אל, התושבים, על-פי המלצת הרב אליעזר מלמד, החליטו להתפנות משכונת האולפנא מרצון. הם נאחזים בזה כסיבה לנסיגה. למה להגיע שוב למה שכבר ראינו בגוש קטיף, בעמונה וכדומה. השר הרשקוביץ, מי שלכאורה מייצג את הציבור הדתי-לאומי, לפחות חלק ממנו, רץ למיקרופון לבשר שהוא שמח על הפשרה שהושגה בגבעת האולפנה. תמיד טוב לראות אנשים שמחים, אבל לא הבנתי את השמחה. היה עליו להצטער שנאלצו להגיע לפשרה כזאת. לברכם במילים חמות ומחזקות.
וכאן אנו מוצאים מה הכי בוער במדינה - פינוי יהודים. זה הכי דחוף וחשוב. ככה בלהט החום, תרתי משמע, יש זמן וכוחות נפש לטפל בכמה משפחות שהבג"ץ החליט שיש לפנותם. נכון שהגיעו להסכמים, הבטיחו הבטחות, אבל הבעיה בעינה. ניסור בתי יהודים וגירוש יהודים, זה הדבר שבו הממשלה מוכיחה הכי הרבה נחישות והתמדה ואם לבסוף בכל זאת הגיעו להסדר, זה לא מפני שההחלטה נכונה וצודקת. זה מפני שיש שם מנהיגים שמידתם היא הענווה, שהחליטו להרכין ראש, כדי לחסוך מנאמניהם את הביזיון של עמידה מול הרבה מידי יהודים אחרים, שיצטרכו לשחק את הרעים. ובהחלט אפשר לראות זאת כחולשה, כויתור.

תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
עקרונות מוסריים הם קווים מנחים לשיקול דעת, להכרעה ולפעולה בתחום המוסר - הם מורים לנו על מה צריך לתת את הדעת וכיצד עלינו לנהוג במגוון רחב של מצבים אנושיים    הדוגמה המופתית ביותר למערכת של עקרונות מוסר היא "עשרת הדיברות"
עמית עוז
הביקורת על האקטיביזם והסגנון של מבקר המדינה שומטת את הקרקע מתחת לסוגייה העיקרית והכאובה באמת: אין אף אחד אחר שיעמוד באומץ בשער בפני הכאוס השלטוני-חברתי
ראובן לייב
המיזם שיזם ח"כ זבולון אורלב עוד לפני חמש שנים, צובר עכשיו תאוצה וההחלטה אם ליישמו תיפול בסוף חודש יולי הקרוב    בינתיים הוא כבר זוכה לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק    אם אכן ייושם, יפיק ממנו תועלת בעיקר המגזר הדתי, אשר יוכל, סוף סוף, ליהנות מיום חול של חופש מלא, ללא מגבלותיה המובנות של שבת-קודש
דן אלון
"אמרתי שאחריות היא אהבה להמון אנשים, לא אמרתי שהיא אהבה 'של' המון אנשים. התכוונתי שאלה שלוקחים על עצמם את האחריות הזו לא אוהבים את האנשים, אלא אוהבים שהמון אנשים תלויים בהם לבטחונם, לצורך בריאותם, לשם שמירה על שלומם. זה לא אומר שהם אוהבים את האנשים התלויים בהם, אלא שהם אוהבים את עצמם כאשר אנשים תלויים בהם. הם לא אוהבים את האנשים אלא את עצמם"
יוסף קנדלקר
העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם    אך לנו דרושה מחאה אחרת, כזאת שלא תלויה במבחני סמסטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il