X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון "פטה" בהפגנה ערומה [צילום: AP]
עירומים בפעילויות מחאה
נראה שהרבה קבוצות מחאה משתמשות בעירום ככלי לקידום המטרות המרכזיות שלהן אם כדי לצרף אנשים למחאה או כדי לעורר באזז תקשורתי אשר יגביר את האפקט

בשנת 1921 פורסמה בעיתון האמריקני "ניו-יורק טיימס" כתבה על אודות שלושה גברים המשתייכים לארגון "דוחובור", אשר התפשטו בתחנת רכבת ליד העיר נלסון שבמחוז "בריטיש קולומביה" בקנדה, וביצעו ריקוד מלחמה אינדיאני. הסיבה למהלך פרובוקטיבי זה הייתה סירובה המתמשך של ארצות-הברית לאפשר לבחורים להיכנס לשטחה מאחר שהוגדרו כ"אנרכיסטים פוליטיים".
"דוחובור" הייתה כת נוצרית דתית אשר הוקמה באוקראינה ונודתה על-ידי הכנסייה הרשמית. פירוש שמה הוא "מתאבקים רוחניים". חלקם היגרו לקנדה על-מנת לקבל שטח אדמה גדול וחופש פולחן. לאחר שממשלת קנדה לא עמדה בסיכום המוקדם נולדה תנועת המחאה בעירום.
עירום מועיל במיוחד
לפני כשבועיים התמלאו הערים מונטריאול וקוויבק מפגינים אשר מחו נגד העלאת שכר הלימוד, אך הם התאחדו כדי למנוע את חגיגות מירוץ המכוניות היוקרתי "פורמולה 1" המשמש סמל לערכים קפיטליסטיים של עושר וזוהר. היו כאלו שבחרו למחות נגד "פורמולה 1" מאחר שהיא קשורה לטענת המפגינים לתיירות מין, אשר מובילה לניצול נשים. המשטרה לא התייחסה לכך בסלחנות ופיזרה את ההפגנה תוך שימוש באלות ובגז מדמיע. העובדה שמדובר היה בהפגנה בעירום (מלא או חלקי), השיגה את הבאזז התקשורתי שאליו כוונה המטרה.
באוקראינה הוקמה ב-2008 תנועת נשים בשם "פמינה" אשר נאבקה נגד כל הרעות החולות של העולם המודרני, כגון: תיירות מין, היעדר שוויון בשכר, העלאת שכר לימוד, סקסיזם ועוד. הייחודיות שלהן מתבטאת בכך שהן עושות זאת בחזה חשוף.
נראה שהרבה קבוצות מחאה משתמשות בעירום ככלי לקידום המטרות המרכזיות שלהן, אם כדי לצרף אנשים למחאה או כדי לעורר באזז תקשורתי אשר יגביר את האפקט. כך, למשל, ארגון זכויות בעלי החיים "פטה" מארגן קמפיינים רבים נגד לבישת פרוות של בעלי-חיים, תעשיית עורות, התעללות בחיות וניסויים בבעלי-חיים, וכן לעיתים הפגנותיהם אלימות ומלוות בעירום.
הייתי מעדיף שעירום יהיה דרך חיים של אנשים, שבו הם יוכלו לעשות פעילויות שגרתיות כגון: קריאה, ריצה, ניקיון, קניות כפי שקיים במספר עיירות וערים בעולם, ולא רק כניצול ציני ומחושב לקידום אג'נדה מסוימת.

תאריך:  23/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פמינה / Femina
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
על הפער בין הפונדמנטליזם התחוקתי-דמוקרטי לבין "המדינה היהודית"
זאב כשר
ה"הומניסטים" ה"לא-גזעניים" תמיד ירחיקו את הוּמנִיוּתָם מעירם לעבר מחוזות רחוקים, אך יסרבו להשיא את בניהם ובנותיהם ליהודים ממוצא אתיופי ובו בזמן יקפידו לכנות את מי שאינו שותף לדעותיהם "נאצים" ו"פאשיסטים"
מנשה שאול
מאות ספרים פורסמו בעולם הערבי אודות מלחמת ששת הימים והתבוסה המרה שנחלו בה צבאות ערב    במלאת ארבעים וחמש שנה למלחמה ההיא
אורי ברנע
אפשר לומר באופן סרקסטי שבמדינת תל אביב התבצרו מיליציות אידיאולוגיות שפוגעות במדינת ישראל בצורה מוראלית
אליקים העצני
המבקרים והמגנים מודים, שחבילת ההבטחות שנתן נתניהו היא על פניה יותר משקולה כנגד הנזק הצפוי למשפחות ולעניין הלאומי כתוצאה מהזזת, העברת או אפילו החרבת חמשת הבתים - והכל בתנאי שההבטחות תקוימנה    במלים אחרות, אם ניתן להאמין בחבילת ההבטחות, שינוי החזית של הפוליטיקאים מן הימין היה מוצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il