X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל עברה טראומה ב-1973 וסבלה מחטא היוהרה שאפף את מנהיגיה והביא אותנו לכמעט אבדון במלחמת יום הכיפורים ב-1973. היום אנו עומדים בפתחה של סכנה דומה - יהיר לפיד
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. יהירות מסוכנת [צילום: פלאש 90]
מאזטים עם יאיר
יאיר לפיד איש חביב. עיתונאי שנעים לראות ולשמוע אותו. אני בטוח שכיף להעביר עימו ערב במועדונה של עינת שרוף על מאזטים ושירה בציבור. אבל מפה ועד הפיכתו הפתאומית למנהיג שיושיע את מדינת ישראל ועם ישראל, המרחק גדול ועצום

שולף את האוטיזם, מתרחק מהמחאה
זיו יצחקי
למרות שהוא רוצה שנחשוב שהוא שלי יחימוביץ', כשזה נוגע למחאה הוא מזכיר יותר את שאול מופז, וגם העובדה שבתו אוטיסטית כנראה לא תשנה את התמונה * במקום לתת תשובות ברורות בראיון בערוץ 2, קיבלנו קרב מניירות בינו לבין יונית לוי
לרשימה המלאה

העיתונאי יאיר לפיד החליט לא מכבר ליטול חלק בפוליטיקה הישראלית, מתוך כוונה לשנות ולהיטיב עם מעמד הביניים על-פי השקפתו ואמונתו. החלטה ראויה ונכוחה, ללא כל ספק! אולם ברגע ש"יהיר" לפיד מחשיב עצמו כמנהיג, אשר אין לו מה ללמוד ואינו צריך להתנסות בפעילות ציבורית, הדבר מסוכן מאוד וישנה סכנה ברורה לחזרה על חטא היוהרה מ-1973, אם כי הפעם בתוצאות הרות-גורל והרסניות הרבה יותר לעם ולמדינה.
בראיון שערכה עימו השבוע העיתונאית יונית לוי במסגרת חדשות ערוץ 2, נשאל מר לפיד האם הוא רואה עצמו מועמד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. ללא היסוס השיב יהיר כי הוא בהחלט מחשיב עצמו למנהיג וציין כי עשרת אלפים האנשים אשר התפקדו למפלגתו ומתנדבים לעזור לו בכל עת, רק מדגישים וממחישים את היותו מנהיג. לשאלתה של הגברת לוי האם לא ראוי לו וכדאי להתנסות תחילה בתפקיד ציבורי של שר משפיע בממשלה - שר החינוך, למשל – הגיב יהיר כי הוא רואה עצמו כמנהיג ושלל האפשרות שהעלתה בפניו על הסף.
אוגדות של עפרונות ועטים
לוי לא הרפתה מיהיר ושאלה אותו האם יש לו עמדה לגבי דרכי הפעולה נגד האיום הגרעיני האירני. גם לשאלה זאת השיב יהיר ללא היסוס ובנון-שלנטיות חביבה כי ודאי שיש לו עמדה בסוגייה זאת; ותשובתו זאת הפחידה והטרידה גם יחד!
איך ייתכן שבחור, אשר בימי חייו פיקד על אוגדות של עפרונות ועטים בדרך לכתיבת מאמרים - תחילה בשירותו הצבאי המפואר ככתב ביטאון צה"ל "במחנה" – ולאחר מכן כעיתונאי הכותב טורים בעיתונים נחשבים, יכול לחוות דעה מקצועית רצינית על סוגייה כה "שולית" כגרעין האירני.
אכן, לכל אחד מאיתנו יש השגה משלו על סוגיית הגרעין האירני, אבל האם למי מאיתנו יש יכולת החלטה אמיתית המבוססת על מידע מודיעיני וצבאי בנושא זה?!
מנהיג? אולי בעוד עשור
יאיר לפיד איש חביב. עיתונאי שנעים לראות ולשמוע אותו. אני בטוח שכיף להעביר עימו ערב במועדונה של עינת שרוף על מאזטים ושירה בציבור. אבל מפה ועד הפיכתו הפתאומית למנהיג שיושיע את מדינת ישראל ועם ישראל, המרחק גדול ועצום. אין כל ספק, ברצונו הטוב לתרום לחברה ולמעמד הביניים שנשחק ואליו הוא, כנראה, עדיין שייך. כל פעילות חברתית שלו בתחום זה מבורכת, גם אם היא נעשית במסגרת פעילות פוליטית. אולם מכאן ועד להנהגת המדינה והעם המרחק רב. אולי לאחר שיצבור ניסיון בעשייה ציבורית ויראה קבלות על עשייה ציבורית מבורכת, יוכל עוד 10 או 15 שנה להכריז על עצמו כמנהיג.
אין כל ספק שאם שלמה ארצי, אייל גולן או נינט טייב היו מכריזים על רצונם להקים מפלגה חברתית, על-מנת לרוץ עימה לכנסת בבחירות הבאות, אף הם היו יכולים לקבץ בקלות עשרת אלפים תומכים, אשר היו מתנדבים להריצם לכנסת. האם זה היה הופך אותם למנהיגים בסדר גודל לאומי? תמהני.
אסור לנו להעניק סיכוי ולו הקטן ביותר לכך שחטא היוהרה יחזור וישתלט עלינו, כפי שהדבר קרה ב-1973. בני דורי חווים עד היום על בשרם ונפשותיהם את חטא היוהרה של השנה הארורה ההיא! כ-2,700 מבני דורי נמנעה מהם למזלם הרע ההתמודדות הקשה עם חטא היוהרה, יום-יום ושעה-שעה, מאז ועד היום. למזלם, הם נהרגו במלחמה, נעטפו באהבה בשקיות פלסטיק ירוקות ונטמנו באדמה.

הכותב הוא יו"ר עמותת מצדיעים ללוחמים נכי צה"ל. מפקד טנק, בוגר קרב החווה הסינית ממלחמת יום כיפור, אשר נשלח יחד עם חבריו השריונאים למשימת התאבדות של חילוץ צנחני 890, אשר נשלחו קודם לכן למשימת התאבדות חסרת תכלית ומיותרת בחווה. מחבר הספר "מראה סדוקה".
תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יונית לוי / Yonit Levi  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהיר לפיד - חטא היוהרה 2012
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יאיר אנטואנט ממעמד הביניים?!
אהוד פרלסמן  |  24/06/12 16:27
2
לפיד הוא משתמט משרות צבאי
רני  |  24/06/12 17:02
3
בל ניתפש להשמיץ בטרם תוצאות
איש ריאלי ואכפתי  |  24/06/12 17:06
 
- תגובה לאיש הריאלי...
מיכאל הרשקוביץ  |  24/06/12 18:23
 
- תגובה
איש ריאלי  |  25/06/12 09:10
4
מכיוון שהכותב משקר במצח נחושה
אחד ש  |  24/06/12 19:56
 
- קרא בסיום המאמר תיאור קצר על
עברו של רושם   |  25/06/12 08:49
5
איזו השוואה טפשית ומופרכת
לפיד=זעירא ודיין?  |  25/06/12 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריה אבנרי
לא צריך להיות פרשן פוליטי כדי להבין שיאיר לפיד הוא בעצם שליחם המשותף לדבר עבירה של שלושה אדונים כוחניים בעלי תכונות שליליות זהות: אהוד אולמרט, חיים רמון ונוני מוזס    על האיש שהאתיקה העיתונאית והוא לא חיים בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il