X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על משרד הבריאות לחייב את קופות החולים ליידע את ציבור המבוטחים על שינויים בתקנון בהודעות המנוסחות בצורה פשוטה ומובנת לכלל הציבור, ולא כפי שזה היום - בנוסח משפטי "כבד" שאינו מובן לכלל הציבור
▪  ▪  ▪
בריא לשים לב לדף המידע התלת-חודשי [צילום אילוסטרציה: AP]

אל דף מידע פירוט תשלומים לרבעון הנשלח מטעם קופות חולים למבוטחיהן מדי רבעון שנה, מצורפות לעיתים קרובות הודעות לעמיתי הקופות בדבר "שינויים בתקנון".
ההודעות מופיעות לעיתים בדף נפרד ולעיתים מאחרי דף פירוט התשלומים. הציבור, בכללו, לא מייחס להודעות אלה חשיבות רבה ולרוב אף לא טורח לקרוא אותן. אבל גם אם ירצה לקרא אותן, ספק רב אם יבין הנאמר בהן, שכן ההודעות כתובות בנוסח משפטי "כבד" עם סעיפים ותתי-סעיפים.
לזכותן של כמה קופות חולים, ביניהן קופת חולים "כללית", ייאמר כי הן מנסות להסביר בצד ההודעות ה"משפטיות", בהסבר פשוט יותר את הנאמר בהודעות, אולם עדיין ההודעות באופן כללי לא מנוסחות בצורה פשוטה ומובנת לכלל הציבור כדי שזה יבין במה מדובר.
מידע חשוב שאתם מפספסים
מה שרוב הציבור אולי לא יודע שמאחורי הודעות כביכול "לא חשובות" אלה, בדבר "שינויים בתקנון", מסתתרות לא פעם הודעות שיש להן השלכות מעשיות וחשובות על השירותים למבוטח. לא פעם מסתתרות מאחורי הודעות אלה, הודעות על הרעה בתנאי השירות למבוטחי קופת החולים או הגבלות במתן שירותים כאלה ואחרים, וגם שינוי בתעריפים, שפירושו המעשי, לרוב - ייקור תעריפי שירותים. יש להניח שלא תמצא בהודעות אלה הודעות רבות על הוזלת שירותים ותעריפים מסיבה פשוטה - קופות החולים בדרך כלל לא מוזילות שירותים. לרוב, אם יש שינויים בתעריפי הקופה, זה בכיוון למעלה.
הרושם שנוצר אצלי ממעקב שוטף אחר הודעות אלה - ואולי זה רושם מוטעה - שקופות החולים לא מתאמצות יתר על המידה לפשט את ההודעות בדבר "שינויים בתקנון" והודעות דומות מסוג זה, כך שכלל הציבור יוכל להבינן. שכן, יש מבוטחים ששינוי סעיף משמעותי בתקנון הנוגע אליהם יכול לגרום להם לעבור לקופה אחרת.
ובכלל, מה יועיל לקופות החולים שהציבור יבין את הנאמר בהודעות. מבחינתן, כך אני מעריך, ציבור בעל ידע מעמיק בתקנון הקופות על סעיפיו, היודע לדרוש זכויות ולשאול שאלות ולבקש הבהרות, אינו תמיד דבר "בריא" ורצוי לקופות החולים. אני מסייג דברים אלה ואומר כי זו הערכתי האישית, וייתכן שאני שוגה בהערכתי זו.
לחייב קופות החולים לפרסם הודעות בדף המידע שלהן שיובנו לציבור
וכאן נדרשת התערבות משרד הבריאות. עליו לדאוג גם בשם השקיפות והתחרותיות, לחייב את קופות החולים ליידע את המבוטחים על שינויים בתקנון בהודעות עם ניסוח פשוט, כך שיובנו על-ידי כלל הציבור. והרי לשם כך נועדו.
גם ציבור המבוטחים חייב לבדוק את ההודעות המגיעות עם דף המידע הרבעוני, לעיתים יש בו הודעות חשובות ומשמעותיות.

תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
קבורה בישראל - העת לחדול מכל פולחני המתים הזרים לדת ישראל    מדים למשטרה - מישהו החליט להחליף את המדים ולהלביש את השוטרים במדים שחורים שעולים הון תועפות    אקדחי הלם חשמלי - לשוטרים מחולק אקדח שמאפשר להכניע אדם מבלי להסתכן בחקירת מח"ש
אריה גל
המשטרה האטומה מגינה בנחישות על מי שנותן לה פקודות ועל מי שקובע בה את הקידום. אבל המדינה שייכת לכולנו ובכל יום שעובר מסך העשן מתפזר ויותר אנשים מבינים שפשוט דופקים אותם
נרי אבנרי
כל מוות שיש לו נגיעה פוליטית, מקבל סיקור מזוהם באינטרסים. נוני מוזס ודומיו לא יודו בזה לעולם - אבל מבחינתם, אסון השריפה בכרמל הוא הזדמנות נפלאה. רק צריך למצוא את החייט שיתפור בעדינות את האינטרס הפוליטי, לכאב והשכול. לינדשטראוס התברר כחייט גס, שעשה מלאכה גסה.. הלכתי לארכיון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תמונות אלזסיות
ניצן הורוביץ
התרגשות באוטובוס השבת    פלסנר אל תהיה פלסטר    אנסטסיה מיכאלי    אידיאולוגיה, ומדוע אני אופטימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il