X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה נעשה בישראל כדי להפוך את הנגב לאריזונה של מדינת ישראל? השר סילבן שלום פועל במרץ כדי להפוך את נבטים לנמל התעופה המשלים לנתב"ג, אבל מערכת הביטחון עוצרת אותו
▪  ▪  ▪
נתב"ג. ומה עם נבטים? [צילום: אתר רשות ש"ת]
היכן להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג
ד"ר יאיר ויסמן
יוזמתו של השר סילבן שלום לדחוף את הקמת נמל התעופה השני בנבטים היא כל-כך מתבקשת והגיונית, עד שלא ברור לי על מה הוויכוח בין השר ברק לשר שלום
לרשימה המלאה

מה הפך את אריזונה למובילה בתחום התעופה? תעשיית התעופה האזרחית באריזונה מגלגלת 38.5 מיליארד דולר. לשם השוואה, תעשיית התעופה האזרחית בישראל מגלגלת 2 מיליארד דולר בלבד. ההפרש הענק הזה דורש הסבר, בייחוד כאשר מסתכלים על אוכלוסיות המדינות. בעוד שבאריזונה חיים 6.48 מיליון נפשות, בישראל חיים 7.88 מיליון נפשות.
התשובה איננה מסובכת. מזג האוויר ברובה של אריזונה הוא יציב מאוד עם מעט מאוד עננות, ערפילים וגשם. לדוגמה, בעיר הבירה פיניקס יורדים בשנה בממוצע רק 210 מ"מ גשם, כלומר אזור מדברי. זהו מזג אוויר מצוין לכל פעילות תעופתית כמו לימודים של כל מקצועות התעופה, מטוסי ניסוי, המראות ונחיתות של מל"טים וכולי. באריזונה יש שלוש אוניברסיטאות שמלמדות את מגוון מקצועות התעופה, מתואר בפקחות טיסה ועד הנדסת תעופה, ביניהן האוניברסיטה שמדורגת כמספר אחת בעולם במקצועות התעופה - אמברי-רידל. בנוסף, גם נמל התעופה הגדול ביותר בעולם עבור מטוסים בלתי מאוישים נמצא באריזונה. בסך-הכל 7.25% מאזרחי אריזונה עובדים בתעשיית התעופה האזרחית ועוד 1.25% עובדים בתעשיית התעופה הצבאית באריזונה.
בישראל ישנו גם אזור מדברי. הכוונה כמובן לנגב. בבאר שבע יורדים בשנה בממוצע רק 204 מ"מ גשם. מה נעשה בישראל כדי להפוך את הנגב לאריזונה של מדינת ישראל? השר סילבן שלום פועל במרץ כדי להפוך את נבטים לנמל התעופה המשלים לנתב"ג, אבל מערכת הביטחון עוצרת אותו בטענות של אי-בטיחות בטיסה בסמיכות למטוסים צבאיים.
מה החשש הגדול של חיל האוויר?
ועדת לפידות שבחנה את מצב התעופה בישראל קבעה: "בתחום פיקוח הטיסה המצב אינו שונה בעיקרו מהמצב העגום המאפיין את כלל ההיבטים של התעופה האזרחית בישראל. הוא רחוק מסטנדרטים בינלאומיים ובעייתי מבחינה בטיחותית". אבל מצד שני מציינת הוועדה: "ראוי לציין שהחומר האנושי של פקחי הטיסה הישראלים הוא טוב. הפקח הישראלי מתאפיין, בין היתר, בכושר אלתור, בתגובה מהירה, באכפתיות וב'ראש גדול'".
אז אם הפקחים מעולים, מה הבעיה? ועדת לפידות מסבירה: "פרט לתהליך ההכשרה וההסמכה הראשוניים שעוברים הפקחים ורענון בסימולאטור בקנדה, אין לפקחים תוכניות הדרכה ורענון מסודרות וקבועות". בארה"ב לומדים פקחי הטיסה תואר ראשון ארבע-שנתי או במסגרת אזרחית או כעתודה אקדמאית של הכוחות המזוינים. בישראל יש קורס של שלושה חודשים לאזרחים וקורס של עשרה שבועות לחיילים.
האם בגלל שלא מכשירים פקחים בצורה טובה נשליך לפח את התוכנית של השר סילבן שלום לנמל תעופה אזרחי בנבטים? בוודאי שהשלכת התוכנית תהיה חסרת-היגיון וכמובן שהפתרון צריך להיות שילוב של הכשרה טובה יחד עם פתיחת הנמל לתעופה אזרחית ואם רוצים להכשיר פקחים עם תואר ראשון, כדאי ללמוד מאריזונה ולהכשיר אותם ליד נמל תעופה במדבר - נמל התעופה בנבטים.

הכותב ביצע את מחקר הפוסט-דוקטורט שלו עבור חברת התעופה הגדולה בעולם דלתא-איירליינס.
תאריך:  26/06/2012   |   עודכן:  28/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפוך את הנגב לאריזונה של מדינת ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה להשמיד את הנגב המקסים? ל"ת
בן גוריון טעה !!  |  28/06/12 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מירב ארד
דיון בנושא הקמת שדה תעופה משני בנבטים התקיים באוניברסיטת בן-גוריון    רוביק דנילוביץ: ביטול הקמת שדה התעופה הוא פגיעה אסטרטגית בפיתוח הנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il