X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אברהם בן-עזרא מהנדס בניין בן-עזרא מתכננים ויועצים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"זכות הקבלן לבצע תיקונים"

יתרון לקונה ובעיה למוכר

לעתים קרובות, כאשר צד לדיון החש עצמו נפגע מפסק הדין ומחליט על הגשת ערעור לערכאה גבוהה, ככל שפסק הדין יותר גרוע, לדעת הצד שחש נפגע - כן ייטב, כי מלאכתו בערעור תהיה יותר קלה, טיעוניו יותר משכנעים, וסיכוייו יותר גבוהים
▪  ▪  ▪
תיקון עדיף על פיצוי [צילום: פלאש 90]

על זה נאמר בתורה פסוק אלמותי - "מעז יצא מתוק [ומהאוכל יצא מאכל]", חידתו של שמשון, שפתרונה - "מה עז כארי ומה מתוק מדבש", והסיפור שמאחורי המאמר הוא, כי שמשון הכניע את העז שבחיות - הארי, ומאותה מלחמה עקובה מדם הארי, יצא דבש - שממנו נשכר שמשון.
הדברים נכתבים לאורו של פסק דין מצומצם ביותר, שהתקבל בימים אלו בתיק במעורבותי, ואשר גמלה בלב התובעים החלטה להגיש ערעור על פסק הדין. המאמר מוקדש לבית המשפט.
כך גם קורה, שזכותו של הקבלן, המתעקש לבצע תיקונים ולבטל את הליקויים, כדי להתיש את הקונה ב"תביעת הסרק" שלו, שכל כולה נראית לקבלן כ"סחטנות ועשיית עושר ללא דין" - גורמת בסופו של יום לזכות לקונה, ומשימה יקרה ומורכבת למוכר, שכה "רצה" לבצע תיקונים.
לעתים מסתבר כי המוכר [הקבלן] לא רצה בתום לב לבצע תיקונים - כמו שרצה בחוסר תום לב להראות שהתביעה מנופחת ולא מוצדקת, כי אם לא יוכל הקונה להסכית להצעת התיקונים, מסיבה סובייקטיבית כלשהי, הדבר עלול להשפיע על פסק הדין לטובת המוכר.
ככלל, מבחינת הדיירים יש להעדיף ביצוע תיקונים על פני תשלום כספי, בעיקר משום שעל-ידי ביצוע תיקונים - מתבטלים ליקויי בניה ואיכות המגורים במדינת ישראל עולה.
עוד יתרון חשוב יש לביצוע התיקונים על-ידי הקבלן, בחסות התיק הפתוח בבית המשפט:
עלות התיקונים - מומחשת היטב לבית המשפט, לפי משך התיקונים ועלויות משנה, כגון: תכנון, פיקוח על-ידי מומחה בית המשפט, עלויות של בדיקות התאמה לתקן, וכל אלה בלבד - שהן כולן עלויות נלוות - בדרך כלל כבר הן לבדן עולות על הסכומים המזעריים, בהם אמדו מומחה הנתבעים ומומחה בית המשפט את עלויות התיקונים.
או אז, גם רואים פתאום, שהסכומים שנקבעו בכתב התביעה - על-ידי מומחה מטעם הדיירים [התובעים] - כלל לא גבוהים, אינם מנופחים, ולפעמים אפילו נמוכים מדי.
התאמה לתקן
בתביעת דיירים נגד חברה קבלנית ציבורית בנושא חיפויי אבן של בניין רב קומות בקריות, עמדה החברה הקבלנית על "זכותה" שלא לשלם את הסכומים המזעריים אותם קבע מומחה בית המשפט בחוות דעתו, "ללמד לקח אחת ולתמיד" את הדיירים שהעזו לתבוע אותה וחומדים את ממונה, ולתקן את הליקויים שבחיפויי האבן הלכה למעשה.
בעצת ב"כ התובעים והחתום מטה, מטעמים ברורים, הסכימו התובעים להצעת החברה הנתבעת, שהופתעה מההסכמה, וכך החל מנגנון ביצוע תיקוני חיפויי האבן בפיקוח מומחה בית המשפט [ובאחריותו - גם אם היה סבור בתחילת הדרך שלא כך הוא הדבר] ותחת מטריית בית המשפט.
בניגוד לדעת התובעים, אך בהסכמתם, בוצעו בבניין הברגות של אבני חיפוי לכל גובהו, כפי שקבע המומחה מטעם בית המשפט, דבר שגרם להוצאות כספיות מכבירות עבור אמצעי הגעה מורכבים כולל סנפלינג, ימי עבודה מרובים שהצטברו לשבועות, לחודשים ולשנים: לא היה זה תיקון חד פעמי, אלא תיקון מינימאלי שגרר בדיקה ותיקון מחדש, ובכל פעם היה גם צריך להמתין להחלטות בית המשפט.
בכל שלב בעבודת החיפוי - נבדקה העבודה על-ידי מומחה בית המשפט בסופו של אותו שלב, אך גם מומחה התובעים - החתום מטה - הוסיף בדיקה, והסתמך על בדיקה מעבדתית שתוצאתה הייתה ידועה לו מראש - בדיקת התאמה לתקן החל.
הבדיקות המעבדתיות של ההתאמה לתקן הוכיחו, כי אין שחר לביצוע התיקונים באמצעות הברגות של ברגים, וכך הכדור נותר אצל הנתבעת, ואצל מומחה בית המשפט, שכשלו יחדיו. כשהבין המומחה כי הוא יהיה אחראי על העבודה, התבטא כי אם כך, "צריך לבדוק אבן אבן - את כל החיפוי", דבר שלא היה דרוש [לטעמו] בתחילת הדרך, והדיירים עדיין ממתינים, תוך סיכון של נשירת אבני חיפוי עליהם ועל אחרים [אירועים שכבר קרו] - להמשך ביצוע, במימון הנתבעת, ובאחריות מומחה בית המשפט.
התחזית שלי היא כי לאחר כל ההוצאה - יובהר [כבר ברור] כי ההחלטה ללכת שבי אחרי מוצא פיו של המומחה הייתה שגויה, וייווצר אילוץ לממש וליישם את חוות דעתי, במחירים גבוהים מהנקוב בה.
על-אף העלות הגבוהה - זהו לטעמי פתרון עדיף על קבלת פיצוי כספי, שגובהו לא יספיק לטיפול באבני החיפוי, פיצוי שלאחר הורדת שכר טירחה - לא יאפשר החלפת חיפויי האבן בבניין, דבר שיותיר את הסיכון בבניין למרות פסק הדין וקבלת הכסף מהנתבעת. פיצוי - שאולי יסייע לכל תובע להחליף רכב, אבל לא לחיות בבטחה בדירתו, אותה רכש במיטב כספו.

תאריך:  27/06/2012   |   עודכן:  28/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתרון לקונה ובעיה למוכר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חווה"ד של מומחה הפכו לזנות ל"ת
לפי המשלם  |  27/06/12 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מהפכה חברתית שתכיל את שלושת המרכיבים, תביס כל מכשפה וקוסם. דרוש לנו לב טוב שיחבר את כל הפלגים. על הלב להיות מחובר לשכל שיידע להבדיל בין טוב לרע ולתכנן את הדרך הביתה, ושניהם יהיו חייבים להתחבר עם אומץ לצאת לדרך נכונה, ולהוביל את כולנו יחד, וכל אחד לחוד, לעבר הארץ המובטחת. לב, שכל ואומץ. בנו, ורק בנו הדבר
מאיר אינדור
אחלם תמימי שהובילה את המחבל המתאבד למסעדת 'סבארו' התחתנה עם חבר אחר משורות ארגוני הרצח שהשתתף ברצח חיים מזרחי. תמימי גורשה במסגרת עסקת שליט לירדן והבעל המשיך לנסות את מזלו לאיחוד משפחות עד שנעתר. מהסיפור הזה התעלמו מפיקי החדשות למרות שמדובר בפגיעה ברגשות המשפחות השכולות
ראובן גפני
למרבה הצער, מקצוענות המחאה אינה שייכת רק לצד אחד של המפה הפוליטית בארץ, או למארגני המחאה החברתית. בשנים האחרונות דומה שכל אייטם חדשותי גורר אחריו כמעט באופן מיידי תנועת מחאה, הנזקקת וזוכה לרוח גבית מן התקשורת. וכך, את מאהל המחאה של משפחת שליט החליף עד מהרה מאהל המחאה של הציבור האתיופי, ואת המאבק להשבתו של גלעד החליפה מחאתן של משפחות חללי אסון הכרמל
ד"ר שלמה פרלה
אירופה חיה בנאיביות מסוכנת בכל הקשור לנעשה במזרח התיכון. נאיביות זו עלולה להעצים את שקיעתה. ישות תרבותית-פוליטית חפצת חיים ראוי לה שתזהה נכוחה מאפייני יסוד תרבותיים-פוליטיים-חברתיים של האזורים שבשכנותה, כי רק כך תעמוד על טיבן של התפתחויות פוליטיות באזורים אלו
נסים גבאי
רוב מנהיגינו מופרעים נפשית. זה ודאי. זה מוחלט. הדברים מגיעים לכדי אבסורדים בכל תחום ושטח בו אנו מנסים לבנות ולקיים את חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il