X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפורמים ממשיכים לגייר בחו"ל ונרשמים כיהודים במרשם האוכלוסין. בניצוחה של שס הקרבנו את יהדותנו המתועדת על מזבח טראומת הלגיטימציה לרפורמים. ויש לכך השלכות עקרוניות וסמליות חמורות, וגם ובעיקר פרקטיות. הוי, "תמות נפשי עם פלשתים"!
▪  ▪  ▪
רבה רפורמית. הרפורמים דומים לצדוקים של ימי המשנה ובית שני [צילום: פלאש 90]

סער רפורמי
מן העיתונות: "המדינה תממן שכר רבני קהילות לא-אורתודוקסיות באמצעות משרד התרבות. ע"י כך תופשר הקפאה שמנעה מינוי רבני שכונות בכל הארץ, עקב עתירת הרפורמים לבג"צ להשוואתם בתפקידים אלו". שר הדתות יעקב מרגי: "דרשנו שהרפורמים יוכרו רק כראשי קהילות, ולא כרבני קהילות, אך היועץ המשפטי לממשלה הכתירם ל'רבנים'. אם אדרש לשלם שכר ל'רבאייס' רפורמים - אתפטר".
ועוד מן התקשורת: "הרב הראשי עמאר יוזם כנס רבני ישראל נגד הרפורמים וההכרה בהם, בסיסמת 'היו לא תהיה'! מרן הרב עובדיה הצטרף לקריאה". הכנס אמור להתקיים בשבוע שבין כתיבת המדור לקריאתו. האם הצליח? ועוד בנושא מגיזרה אחרת: "הרב יעקב אריאל התבטא בחריפות נגד הכרה ממלכתית ברבנים רפורמים והגדירה כפגיעה בציפור הנפש של תורת ישראל. לדעתו, אם ההחלטה תמומש צריך לשקול לפרק את כל מערך הרבנות הראשית לישראל ולהקים במקומה גוף עצמאי".
ומנגד, ידיעה מפתיעה במקצת: "המנהיג החדש של הזרם הליטאי, הרב א"ל שטיינמן, אמר לנאמנו הרב יונה מצגר שאיננו תומך במאבק מוחצן נגד הרפורמים, בהיותו חסר תועלת ורק יגביר את כוחם".
אינני חשוד באהדת התנועה הרפורמית ו'רבניה'. אני רואה בהם 'אויב' - בישראל, בסוגיות 'דת ומדינה', ומעבר לים - במתן לגיטימציה להתבוללות. אעפי"כ, בדיון הנוכחי מקובלת עלי דוקא עמדת הרב שטיינמן, הלמדן הקר. (ואוסיף בסוגריים; גם עמדת הרב אריאל לשקול פירוק הרבנות הראשית והקמתה כגוף עצמאי, מקובלת עלי, ולא מטעמו; דוקא בשל... שר הדתות ומפלגתו (ש"ס) המשתלטים על מוסד ממלכתי זה בתיאום עם העסקנים החרדים(.
גם לי גם לך לא יהיה
דבריי ועמדתי מכוונים הרבה יותר למישור העקרוני מאשר לטקטיקה ה'שטיינמנית' של אי-מתן כח לאויב ע"י עצם המאבק נגדו. תנועת ש"ס, שהפכה למובילה בסוגיות 'דת ומדינה' בתוקף כוחה בכנסת ושליטתה במשרדים הרלוונטיים, סיגלה לעצמה מדיניות הרסנית של "גם לי גם לך לא יהיה" (מל"א ג,כו), של שפיכת התינוק עם המים. שנים ארוכות אין מינויים לרבני שכונות וקהילות (אורתודוקסיות), והציבור הנזקק לרב נותר ללא כתובת, והכל כדי לא לפתוח פתח ל'שטן הרפורמי' להשתחל דרכו.
"תמות נפשי עם פלשתים" (שופטים טז,ל) ויהי מה! ובהזדמנות זו ייאמר כי שס, אשר שירותי הדת הם קרדום למשרותיה והדום לרגליה, מושכת וסוחבת מינויי רבנים רבים בערי הארץ ומושבותיה, כי טרם הגיעה ל'דיל' עסקי אטרקטיבי. גם בתחום זה היא מוכיחה את נוסחתה: "גם לי גם לך, גם לתורה וגם ליהדות - לא יהיה".
גישה שסית זו כבר גרמה לנו יגון ואסון במחיקת המילה יהודי מתעודת הזהות של כולנו (והשארתה רק ברישום החסוי במינהל האוכלוסין) בעקבות החלטת בג"צ (בשנת 86) לרשום 'יהודי' גם לגיור רפורמי שהתבצע בחו"ל. (אגב, שר הפנים הש"סי דאז, הרב יצחק פרץ התפטר בעקבות החלטה זו. ואגב דאגב, במקומו נכנס שסניק מפותל, אריה דרעי). ומה הרווחנו? הרפורמים ממשיכים לגייר בחו"ל (וי"א, גם בארץ ואכ"מ) ונרשמים כיהודים במירשם האוכלוסין. בניצוחה של שס הקרבנו את יהדותנו המתועדת על מזבח טראומת הלגיטימציה לרפורמים. ויש לכך השלכות עקרוניות וסמליות חמורות, וגם ובעיקר פרקטיות. הוי, "תמות נפשי עם פלשתים"!
טראומה?
הגיע הזמן להפסיק ליירא את הציבור ב'פצצת האטום' הקרויה לגיטימציה לרפורמים. אי-אפשר לכלכל את כל מעשינו, לוותר על יהדותנו הרשומה ועל רבנינו בישובים ובשכונות, אך ורק כדי שלא ניחשד כאילו אנו נותנים מעמד או הכרה לרפורמים. האתגר הרבני העיקרי שלנו הוא העמדת רבנים ראויים בכל אתר ואתר. האתגר החינוכי שלנו הוא מלחמה במתירנות ובזרועותיה התמנוניות. המאבק ברפורמים הוא שולי ופינתי, והעצמתו רק מעצימה אותם. היכן הראש של שס? האם לייחל לשובו של אריה דרעי?
ושאלה מנקרת בראשי, וכבר הועלתה במדור זה: מה לה ליהדות המזרח, לשס ולרב עמאר, להוביל את המאבק ברפורמים שהוא אשכנזי במהותו? תנועה זו לא קנתה שביתה בארצות המזרח, וכמדומה שאפשר יהיה לספור על יד אחת את ה'מזרחיים' החברים בה. ואם ש"ס רוצה לזכות במקום כבוד בכותל המזרח הליטאי, כ'מגינת היהדות הצרופה' כנגד הסכנה הרפורמית, הרי הרב שטיינמן כבר הושיט את הסולם לרדת מעץ סרק זה.
הרפורמים דומים במידה רבה לצדוקים של ימי המשנה ובית שני. חז"ל נלחמו ב'הלכותיהם' בהקשרים שונים. בראש המדור צוטטה משנה לפיה הויכוח עמם גרם לנו לטמא בכוונה את הכהן שורף הפרה. הנוכל ללמוד משהו מכך?

תאריך:  28/06/2012   |   עודכן:  28/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמות נפשי עם הרפורמים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרבנים המטורפים פותחים ג'ורה
הן דוגית  |  28/06/12 16:38
2
הרפורמים תורמים רבות למדינה
החרדיםשודדים אותה  |  29/06/12 15:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
הסופר אתגר קרת ועוד כמה סופרים, בראשם יורם קניוק, תומכים בהפגנות הסרק של צעירים מפונקים, עם מנהיגי-בוסר, המנסים כמעט בכל מחיר להשליט אנרכיה פנימית בישראל    בפריקת העול, אין המפגינים והסופרים שונים מן החרדים הקיצוניים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כל הכבוד לח"כ מיכאלי    הלקחים הופקו בגבעת האולפנה    אלימות היא אלימות גם אם היא בשמאל    ועל החרדים הירוקים שמעתם?    מיסחור הצדקה    פיקוח נפש דוחה תענית דיבור    ולקינוח - כנסו כנסו - שומעים נכון?
אברהם בן-עזרא
אין זה סוד כי ישנה חבורה של מומחים המתמנים דרך קבע על-ידי בתי המשפט במדינת ישראל כמומחים בתחום התכנון והבניה. אומנם לא מדובר בקבוצה סגורה, אולם בהחלט מדובר בקבוצה הומוגנית, וההומוגניות הזו היא לא לחיוב, כי אם לשלילה
מרדכי שחם
לכבאות יעילה, הנלחמת את מלחמת-הציבור בשריפות לסוגיהן, אין די באמצעים טכניים בלבד. מול יריב הפכפך ומסוכן כמו האש, יש צורך להעמיד לרשות מערכות-הכיבוי בארץ כולה. לא פחות חשובה מכל אלה - הדאגה לצדדים האנושיים, הכרוכים באירגונה המחודש ובתפעולה של מערכת מיוחדת כמערכת הכבאות
יהודה דרורי
מנהיגי ארה"ב לדורותיהם סבורים כי דמוקרטיה היא שיטת השלטון היחידה, על פיה כל בני האדם בעולם חייבים לחיות    הבעיה היא, שגישה זו לא מתחשבת בתרבותם ובשאיפותיהם של עמים ומדינות, והתוצאות עלולות להמיט אסון על העולם המערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il