X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האקטיביזם בו נוקט האתר החדש דוסים מחטיא את מטרתו. מלבד היותו ילדותי הוא גם לא באמת חרדי
▪  ▪  ▪
דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום [צילום: פלאש 90]
לא באמת חרדי
לחלק מהחרדים יש נטייה להתנער מעשבים שוטים שצמחו בערוגתם. על חרדי שנתפס בקלון יאמרו מיד שהוא אינו באמת חרדי, כי חרדי אינו עושה מעשים כאלה, והוא רק לבוש בלבוש חרדי... אם נלך לפי אותו היגיון – גם דוסים אינו באמת חרדי

חשיפה ותחקיר הן מילים השמורות לרוב לכלי תקשורת שבאמת חושפים ובאמת חוקרים לעומק. בכלי תקשורת חרדיים נדיר למצוא אותן. תפקידה של העיתונות החרדית הקונבנציונלית הוא יותר לכסות מאשר לחשוף, ולא רק בתחומי הפלילים והמין. היא נועדה לשרת מטרות מסוימות, השקפות מסוימות ובעיקר לרצות אישים מסוימים. כאשר למשל ראש עירייה חרדי סורח (ראו: יצחק עידן מאלעד שמעלליו מעטרים את דוח מבקר המדינה), העיתונות החרדית מגויסת לסנגר עליו או לחלופין לטייח ולסלף את המידע.
הרגל עשה לעצמו אתר חרדי חדש בשם "דוסים", להשתמש במילים מפוצצות כנזכר לעיל. מי שפותח את הכתבה לא באמת ימצא שם תחקיר או חשיפה אלא מאמרים פובליציסטיים שנועדו להשחיר את החברה החילונית. הם אפילו "מינו" כתב מפוברק לענייני חילונים. לכתב, כמו לשאר הכותבים באתר אין שם. הנוהג לכתוב ללא שם או בשם בדוי הוא תופעה רווחת בעיתונות החרדית, כאשר היא אינה עומדת מאחורי גבב השטויות שהיא מורחת בהן את קוראיה ומעדיפה להסתתר מאחורי מסיכות אנונימיות.
לא שבתקשורת הכללית חסרים בעיות, אבל הם כאין וכאפס לעומת אלה שבמקבילה החרדית. דווקא מחברה שרואה במילה הכתובה ערך ובעצמה כמחנכת, היה מצופה ליותר. במובן הזה, עושה דוסים לעצמו עבודה קלה. במקום לבנות לחרדים הר, הוא כורה לחילונים בור. בסברתם הילדותית מתמרמרים כותבי האתר על כך עובדת היותם של פושעים מסוימים חרדיים מובלטת בתקשורת, ונוקטים בטקטיקה הפוכה – לציין את עובדת היותם של פושעים חילוניים.
שלא כמו התקשורת הכללית שהשכילה מזמן להבדיל בין חרדיוּת לחרדים, בדוסים החילוניוּת והחילוניים הם היינו הך. התקשורת הכללית עדיין לא נגמלה סופית מההרגל הרע לשנוא ולהשניא חרדים, אך לעומת שנים עברו חל שיפור גדול. אבל צריך להבחין: כאשר היא מציינת שהרוצח/גנב/אנס/שודד הוא חרדי – יש כאן מסר סמוי שכך לא מצופה מחרדי להתנהג. כאשר היא מציינת את הכינוי חרדי כאשר תופסים את מי שריסס כתובות ביד ושם או זרק אבנים על מכוניות בשבת האמירה היא אחרת – שסיבת הפשיעה היא ההקצנה בחרדיות.
לחלק מהחרדים יש נטייה להתנער מעשבים שוטים שצמחו בערוגתם. על חרדי שנתפס בקלון יאמרו מיד שהוא אינו באמת חרדי, כי חרדי אינו עושה מעשים כאלה, והוא רק לבוש בלבוש חרדי... אם נלך לפי אותו היגיון – גם דוסים אינו באמת חרדי.
דוסים הוא לא חרדי, כי יש שם לשון הרע והוצאת שם רע על ציבור, וחרדים לא מדברים לשון הרע.
דוסים הוא לא חרדי, כי יש בו קטגוריה וחיפוש המומים בזולת, וחרדים כידוע מלמדים זכות.
דוסים הוא לא חרדי, כי הוא עוסק בפילוג ובמחלוקת, וחרדים תפקידם להרבות אהבת ישראל.
דוסים הוא לא חרדי, כי הוא באינטרנט, וחרדים אמיתיים אינם גולשים.
אבל האמת היא שדוסים כן חרדי. הוא רק לא באמת יודע מה להשיב לחושך החילוניות, וכשהוא מנסה זה לא ממש מצליח. הוא טוען למשל שהמדינה מממנת את הסטודנט פי כמה מאשר את בן הישיבה, אך שוכח לציין את תרומת האחרון לכלכלתה, להשגיה האקדמיים של המדינה ולתעסוקה שבה. הוא טוען שבני הישיבות תורמים למדינה אך שלימוד התורה שלו, שלא כמו בישיבות הציוניות למשל, נועד לתרום לכלל האומה ולעילוי המדינה, ולא רק כקרדום לחפור בו לצורך התגדלות רוחנית אישית. בהערת אגב אציין את שקראתי ביומון יתד נאמן, שהביא מדבריו של אחד מראשי הישיבות שאמר כי שהקב"ה זן ומפרנס ולא המדינה מפרנסת. מלבד חוסר הכרת הטוב שיש לדובר כלפי השליח, ראוי היה להיענות ל"תלונה" ולהפסיק לפרנס את אותו כפוי טובה. הדברים האלו מזכירים לי את הבדיחה על אותו חרדי שעמד בטרמפיאדה ונדחף עם חייל לטרמפ. הנהג, שלוקח רק חיילים, ביקש ממנו לרדת. הטרמפיסט אמר: גם אני חייל – בצבא השם, והנהג השיב: "אין בעיה, אז שאלוהים ייקח אותך".
לא תזיק לדוסים קצת ענווה. מי שאינו נושא בעול עם הציבור, מתבדל ואינו משתתף עם הציבור, אל יתפלא אחר כך שבזים לו. גם אם יטהר את השרץ בק"ן טעמים, וגם אם ישיב במגננה תקיפה – בשורה התחתונה הוא משתמט מלהשתלב – לעבוד ולשרת את עם ישראל, ובוחר בהסתגרות. הישועה לא תצמח מניתוק ומהיבדלות מהאומה, אלא מהצטרפות לפועלה ולמעשיה הטובים בצבא ובפיתוח המדינה תוך זהירות מהצדדים הפחות טובים שיש.

אתר דוסים
תאריך:  30/06/2012   |   עודכן:  30/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתבנו לענייני חילונים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הרגת אותי מצחוק
דוס בודד  |  1/07/12 01:43
2
האתר בהחלט השיג את מטרתו
אהרלה  |  1/07/12 01:54
3
דוסים לא חרדי
אליאב   |  1/07/12 03:09
4
לחרדים אין עיתון אלא ביטאון
אחד העם  |  1/07/12 07:57
5
אתר מעולה שמציב מראה אמיתית
מוזס  |  1/07/12 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מה עדיף - נוער קיצוני ימני על הגבעות או נוער קיצוני שמאלי עם חולצות אדומות? מי שווה יותר? מי תורם יותר? לו ילדינו היו קיצוניים, איזה קיצונים היינו רוצים שיהיו?
יוסי ברנע
ישראל אינה רפובליקה, לא בחוקיה, לא בתרבותה הפוליטית ולא בסמליה    מספר הערות לדבריה של אוה אילוז במאמרה "דברים שאסור לומר", הארץ (25.6.12)
איתמר לוין
בניגוד לתדמיתו, יצחק שמיר היה מוכן לעשות הרבה למען השלום. הוא שהסכים ללכת לוועידת מדריד, הוא שהחל בהידברות עקיפה עם אש"ף - ואת כל זה עשה בלי להתרפס ובלי לוותר על אינטרסים חיוניים של ישראל
רועי אורן
היות שלא הושג הסכם ממשי בין האוצר להסתדרות, המסדיר את תנאיהם האישיים והחוזיים של עובדי הקבלן, על ההסתדרות לצאת למאבק נוסף (כולל השבתת המשק) עד שיושג הסכם כזה
אפרים הלפרין
נראה שכאשר על השולחן מונחת שאלת גיוס חרדים וערבים, הולך הגניוס היהודי ומתנדף לו בשמי המזרח התיכון, והחלמאות קורנת ממוחם של מקבלי ההחלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il