X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המוחים, אמש (30.6.12). כבר לא פופולריים כמו בקיץ דאשתקד [צילום: פלאש 90]
המחאה השנואה
האם הממשלה החלה לתכנן את עתיד מעמד הביניים? להפחית מיסים במקום להעלות? האם יוקר המחייה ירד בשקל? האם יש איזשהו צדק חברתי חדש וחלוקה בנטל? לא. אז איך זה שכל-כך הרבה אנשים לא אוהבים את צעירי המחאה?
חוסר התלהבות תקשורתי
ה"תקשורת" לא מחבבת את המחאה החדשה, לא מתלהבת מהמנהיגים הצעירים, כועסת עליהם ממש, בעיקר בגלל ירידה מוכחת בהכנסות בפרסום מהקיץ הקודם

שולמית קיסרי
דפני ליף דגם 2012

בשלב זה של ראשית המחאה מספר שתיים בישראל, המחאה שנואה במיוחד על-ידי השלטון בישראל ועל-ידי חלק מהאוכלוסיה. ב"קבלת הפנים" שעורכת הממשלה למחאה, אין שום פליאה. אף שלטון שהמוחים נגדו מבקרים אותו ומבקשים להקיא אותו או לפחות לשפר אותו - לא אוהב מחאה. כך היה וכך יהיה בכל הדורות. אבל מה שמובן פחות - התגובה הנוכחית של חלק מהציבור מול המחאה - הוא הרצון לטאטא אותה מהר ומיד מתחת לשטיח כלא הייתה ובלי שתתחיל, שוב, להטריד את מנוחת השכנים.
האם הכל בסדר במדינת ישראל? הטייקונים החזירו חובות? ויתרו על הריכוזיות, חילקו את כספם העודף לעמותות? מכרו את המטוסים הפרטיים? הורידו את משכורות ה"בכירים"? האם הבנקים הורידו מחירי העמלות ורשתות המזון את מחירי המזון? האם הממשלה החלה לתכנן את עתיד מעמד הביניים? להפחית מיסים במקום להעלות? האם יוקר המחייה ירד בשקל? האם יש איזשהו צדק חברתי חדש וחלוקה בנטל? האם רואים את המשיח מתקרב על חמורו?
לא. אז איך זה שכל-כך הרבה אנשים לא אוהבים את צעירי המחאה? איך זה שהם מפריעים וגורמים לאנטגוניזם כזה? לפתע הפכו למפירי החוק והסדר מספר אחת בישראל, שורש כל הרע בכלכלה ובהתנהגות בישראל. הם מתקבלים בעיקום אף ענקי, שלא לדבר על אלימות משטרתית, לא פרופורציונלית ותמוהה כמעט ברמה של המשטרה הסובייטית נגד הצ'צנים.
נכון לעכשיו, עובדה - ה"תקשורת" לא מחבבת את המחאה החדשה, לא מתלהבת מהמנהיגים הצעירים, כועסת עליהם ממש, בעיקר בגלל ירידה מוכחת בהכנסות בפרסום מהקיץ הקודם. חברות המזון שהותקפו על-ידי המחאה ונדרשו להוריד מחירים (הורדת מחירים - אפיזודה שחלפה) צמצמו בהרבה את תקציבי הפרסום - מה שפגע כלכלית בחברות הפרסום, ביוצרים, בבעלי העיתונים ובטלוויזיה. התוצאה היא שהתקשורת מפנה גב לפרק ב', מעקמת את האף מול העניין כולו ובעצם מגיבה כמי שמרוצה בתכלית מה"מצב", מהחלטות הממשלה, מאי-ביצוע תוכניות חלוקה מחדש של התקציב, מאי-שוויון ומההטבות המפליגות בכל תחום, בעיקר לחרדים - למען הקואליציה הקדושה.

בוטות של שרון גל ויוסי אחימאיר

עם כל הכבוד וההערכה ליוסי אחימאיר, עיתונאי ותיק, יועץ תקשורת ומוערך (אחיו של יעקב, זוכה פרס ישראל), מקוממת התקפתו הבוטה - במאמר באתר זה - את המחאה החדשה כמחאה של "צעירים מפונקים" ו"ומנהיגי-בוסר". כאילו איזושהי מחאה או מהפכה חברתית נעשתה אי-פעם על-ידי מבוגרים מנוסים.
לדעתי, צעירים מפונקים מבלים בשפת הים, נוסעים לחו"ל, הם בעלי מכוניות פאר ושקועים רק בתענוגות אישיים או בהשקעה בעצמם ולא בזולתם. לא נראה לי שדפני ליף וחבריה מפונקים. נכון לעכשיו, אף אחד בינתיים לא הפך למגה-מושחת, לא נהנה ממשרות בכירים, מהטבות כלכליות וכדומה. הם צעירים שעובדים קשה ואכפת להם ממדינת ישראל ומהצלחתה בדיוק כמו שאכפת ליוסי אחימאיר.
שרון גל ייזכר לרעה בשל הראיון שניהל בשנה שעברה בתוכנית לילה כלכלי שהוא מגיש - עם דפני ליף. הוא התנפל עליה בבוטות, ברוע לב נדיר, פשוט "קרע" אותה לגזרים בלי להסתיר שנאה אישית על כך (בין השאר) שהוריה גרים בכפר שמריהו. זה היה ראיון של שנאה בוטה ולא עניינית. השנה שוב פנה אליה בבוטות (הפעם בפייסבוק) יוצאת-דופן. "איפה דפני ליף עבדה מהקיץ?" - שנאה ענקית שלא הייתה מרשה לו לפנות כך, נגיד, לאהוד אולמרט. הכל אישי, אז שרון גל "בונה" לעצמו קריירה מפוקפקת על נושא המחאה שלא מוצאת חן בעיניו ותוקף את יוזמת המחאה הראשונה (ליף) בשצף קצף בלתי מוסבר.
אלו הן דוגמאות קטנות אך בולטות בשטח. המשטרה שעצרה בערב הראשון 81 מפגינים על תקן פושעים ואנרכיסטים ששוחררו על-ידי בית המשפט כמי שלא עברו שום עבירה, החליטה להוריד פרופיל ולהניח לאנשי המחאה 2 למחות שוב, ולהביע את חוסר שביעות רצונם מהשלטון בישראל וממצב מעמד הביניים.

עתיד המחאה?

אין הרבה תקוות לשינוי קרוב בתחום "הצדק החברתי" בישראל. המצב הכלכלי העולמי הגרוע הולך ומתקרב לגבולות ישראל בצעדי ענק, זאת על-אף הפרופגנדה של ביבי-שטייניץ, כי ישראל היא "אי של שפיות כלכלית ויציבות בעולם". ובכל זאת, למרות שתוצאות לא ייראו בשטח בעתיד הקרוב, המחאה היא בית ספר לדמוקרטיה ומלמדת את הצעירים יותר, אלה שגילם צעיר מדי למחאות, שיש לאזרח זכות להתקומם, להביע את דעתו, לצאת להפגנות, לא לקבל את השלטון כמובן מאליו, לא להסכים עם כל מה שהממשלה האינטרסנטית (כל ממשלה) עושה למען עצמה בלבד, ולא לטאטא את כל העוולות מתחת לשטיח.

תאריך:  01/07/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחאה השנואה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ולמה שהמחאה תעניין את שרון גל?
העם כרגיל משלם  |  1/07/12 14:23
2
כי כל בר דעת מבין שלא מדובר
במחאה חברתית  |  1/07/12 14:48
3
התשובה פשוטה
אלישמע  |  1/07/12 15:12
4
אם את משווה התגובה של המשטרה
זקן  |  1/07/12 15:18
5
האמת העגומה:
חד גדיא  |  1/07/12 15:33
6
התקשורת פונה לאנשי ימין בשינאה
אוהד ג  |  1/07/12 15:40
7
תגובה
אריק ברהום  |  1/07/12 15:53
 
- מה אתה יודע על תגובותי בכלל?
תגובה לברהום  |  1/07/12 19:05
 
- אז מה באמת הייתה תגובתך אז?
סתם מעניין  |  9/07/12 20:42
8
איפה באמת עובדת דפני ליף?
אולי ואולי  |  1/07/12 15:57
 
- היא מפגינה מקצועית ומתפרנסת מז
זה די ברור  |  9/07/12 19:29
9
שולמית - יש לך שגיעה בסיסית
בן צבי  |  1/07/12 15:58
10
טיעוניך הם חלשים
בן צבי  |  1/07/12 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
אין עשן בלי אש. זה הוכח בכל השריפות הגדולות, לרבות האחרונה בסביבות ירושלים וכביש 1. מי שמדליק אש בשטח קוצני, יודע שיהיו תוצאות נלוות חמורות. מי שרוצה להוביל מחאה חברתית ומאפשר לקבוצות של אנרכיסטים, של פרובוקטורים וקבוצות רדיקליות להשתלב ולתת את הטון, מאבד שליטה ובעיקר מאבד את אהדת הציבור. אלמנטים פוליטיים, בנסתר ובעקיפין, מטרפדים מטרות חברתיות ראויות
ניצן הורוביץ
"הומלסים הביתה", קורא שר הפנים המנצח על קרקס הגירוש של הסודנים, כאשר באותו זמן ממש, הוא עצמו, במו ידיו המיניסטריאליות, מאשר את בואם של אלפי מהגרי עבודה מכל רחבי תבל. אלא שברגע שאחד מהם, בעצם אחת, נכנסת להריון, היא הופכת ל"פצצה מתקתקת", והילדים שלה שנולדו כאן הם הרי סרטן
הרב אליהו קאופמן
המסיתים נגד הציבור החרדי והתרת דמו, פתאום בוכים על יחס דומה? - זכותה של המשטרה להתנהג באלימות ללא אפליה כלפי כל מפגין - בלי קשר למוצאו ולסיווגו ה"חברתי", ולהכות בו ללא רחמים. לתושבי צפון ת"א אין דם אחר מלחרדים
יוסי אחימאיר
יצחק שמיר, המנהיג ה"מסתורי" ביותר, הצנוע ביותר, עתיר ההישגים (ולא כולם עדיין נודעו ברבים), שהקריב עצמו במחתרת לוחמי חרות ישראל ובתפקידיו הממלכתיים למען עצמאות ישראל וביסוסה, למען א"י השלמה ומתיישביה, ייזכר בתולדות האומה - כאיש שאהב את ארץ-ישראל ועמד על משמרתה כל חייו
אפרים הלפרין
ברוך הטוב והמיטיב שהביא עלינו שלטון, ושלטון חוק אשר מתייחסים ברצינות הראויה לחוליגנים החוסמים כבישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il