X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גבריאל אביטל יו"ר, המדען הראשי לשעבר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במסווה של חופש אקדמי, מרשים לעצמם נשיאי מכון ויצמן והאוני' העברית התנהגות פסולה מעיקרה. מה שמפריע להם, מעבר למונופול האקדמי, הוא מה שנקרא בפיהם הכיבוש
▪  ▪  ▪
מכללת אריאל. שיקולים פוליטיים

אתם שומעים נכון: נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, מאיים בהחרמה של המרכז האוניבסיטאי באריאל אם הלה יוכרז כאוניברסיטה לכל דבר ועניין. אם חשבתם לרגע שמדובר בבדיחה לא מוצלחת, הוא גם מאיים בפרישה מוועד ראשי האוניברסיטאות, והפסקה מוחלטת של קשרים אקדמיים עם המרכז. נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' בן-ששון, טוען שמהלך ההכרזה יביא "לסיכון אסטרטגי של מדינת ישראל". מה עומד מאחורי האיומים המפורשים הללו?
אם לא תהיינה הפתעות, בעוד שבועיים אמור המרכז האוניברסיטאי באריאל להיות אוניברסיטה. במשך חמש שנים המרכז עמד למבחן במעבר ממכללה לאוניברסיטה. הוא נדרש, בין היתר, להראות כי ישנם 40 דוקטורנטים לפחות, המרכז הציג 84. למעלה מעשרת אלפים סטודנטים לומדים באריאל, כאשר שיעור האוכלוסיה הנקראת פריפרית (ערבים, עולים) גבוה באופן ניכר מכל מוסד אחר. ובמילים אחרות, הוועדה אשר ישבו בה בין השאר פרופ' עמוס אלטשולר וחתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן, ממליצה להפוך את המרכז באריאל לאוניברסיטה, וזאת לאור העמידה בדרישות בעיקר האקדמיות המובהקות.
התנגדות פוליטית במלואה
אז מה מציק להם בכל זאת, לנשיאי המוסדות העשירים במיוחד: מכון ויצמן והאונ' העברית? כלפי חוץ הם מדברים על מצוקת תקציב. אולם לפי כל סיכום בין האוצר ומשרד החינוך, התקציב לאריאל לא יבוא על חשבון תוספת התקציב, העצומה בפני עצמה, שקיבלו המוסדות להשכלה גבוהה. ואם בכספים עסקינן, למבקר מדינה מצויה פרנסה בשפע לו רק יחקור את התנהלותן של שבע האוניברסיטאות. רק במוסדות מעין אלה מותר להעמיד היסטוריון מבריק או פיזיקאי מחונן להיות מנהל מוסד כאשר יכולת הניהול שלו בתחתית סולם הניהול. ומכאן המסקנה שהתנגדותם פוליטית במלואה.
במסווה של חופש אקדמי, מרשים לעצמם נשיאי המוסדות הנישאים הללו התנהגות פסולה מעיקרה. מה שמפריע להם, מעבר למונופול האקדמי, הוא מה שנקרא בפיהם הכיבוש. פרופ' יוסי בן-ארצי, רקטור אונ' חיפה לשעבר, ממקימי 'שלום עכשיו', כתב השבוע ביום ב' על כך שהפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה היא צעד פוליטי ואנטי-אקדמי פסול ומסוכן. דעותיו של פרופ' בן-ששון לא מוסתרות, יונת-שלום צחורה. מארגן העצומה של אקדמאים כנגד המהלך הוא פרופ' ממכון ויצמן שיש כמה אנשים מאחוריו כולל נשיאו, וזו רשימה חלקית. גם אם תתאמצו, לא תמצאו נשיא אוניברסיטה שפתק הקלפי שלו יהיה חלילה בליכוד או ימינה.
נשיאים צרי אופק
מדוע הצעד הזה הוא "אנטי-אקדמי"? מדוע פרופ' בן-ששון מרשה לעצמו להגג בקול רם ולהפחיד את נבערי העם בזה הלשון: "זהו מהלך מאוד בעייתי, שייפגע בהשכלה הגבוהה... אנחנו מסכנים בכך את פרס הנובל הבא." ללא כל בושה, מקשר בן-ששון את מחדליה של האקדמיה בכללותה עם הקמה של אוניברסיטה חדשה. אוניברסיטה חדשה אשר חברי הסגל שלה באו מהטכניון, בין השאר, לא תפגע בסיכוי לזכות בפרס נובל (חתן פרס נובל מהאונ' של בן-ששון דווקא בעד ההכרה), היא כן תגדיל תחרות וקנאת סופרים חיובית.
נשיאי הרוח הפוליטיים הללו, מוזמנים לראות היכן יש חרם והיכן יש יכולת אקדמית דלה. ליתר ביטחון, אני מחזיק בידי מכתב של פרופ' מהמכון לפיזיקה ע"ש ניוטון, המזמין עמית מחקר, פרופ' מאריאל, לשיתוף פעולה אקדמי. וליונות הצחורות, גם עמיתי מחקר מערב הסעודית. אולי זה קטן עליהם, הנשיאים צרי האופק.

הכותב הוא המדען הראשי של משרד החינוך לשעבר, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיאי רוח וקנאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוסי בן ארצי
למי תודה  |  2/07/12 23:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
יואב יצחק עומד בראש המערכת של העיתון האינטרנטי News1 והבעלים שלו. בושה שעיתון, זה שמבקר את האחרים על כך שהם כנועים לבעליהם, נוקט באותה שיטה, ומוביל התקפה שיטתית נגד יאיר לפיד, התקפה שלא תמיד מתבססת על עובדות
רועי עידן
לנוכח חברה הולכת ומתפרקת למחנות עוינים, יש להקים רפובליקה עברית מאוחדת ומאחדת, כי זה אולי הסיכוי האחרון של הציונות
הלל ויס
אם המרכז האוניברסיטאי באריאל לא יוכר - זה לא יקרה בדיוק כמו ההתחייבויות לחוק ההסדרה - יידעו שוב תושבי יהודה ושומרון היהודים ויידע העם היהודי וגויים אוהבי ישראל כי שלטונות ישראל השתמדו והצטרפו לראשי האוניברסיטאות ולמסע ההחרמה וההרס
עקיבה לם
הסאגה של מגרון לא נגמרת. והפעם - הודעת דובר הישוב על רכישת הקרקע. ואני תוהה - זה לא קצת סותר את כל מה שהיה קודם?
צ'לו רוזנברג
ניצניה של המחאה החברתית חוזרים ללבלב כבקיץ אשתקד ומכונת ההשמצות, הדיכוי, הדה-לגיטימציה, החלה לפעול כמאכלת    זו מכונה משומנת היטב, מופעלת על-ידי כוחות איתנים המחזיקים בידיהם עוצמה אדירה שמטרתה לדכא כל סממן של התנגדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il