X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שינויים חברתיים לא נעשים בכפייה ובדורסנות, כל שכן ברמיסת כבודם של אלה שהשינוי אמור לחול בהם. אף תמורה חברתית אמיתית לא הושגה כאשר לקוחותיה התנגדו לה נמרצות, וראו בה 'שמד רוחני'
▪  ▪  ▪
הדרך לחברה שוויונית לא יכולה להיות קשורה בסנקציות אלא בהטבות [צילום: AP]

ועדת קש"ב שבראשה עד שפורקה עמד ח"כ יוחנן פלסנר, יכלה לייצר שינוי היסטורי במדינת ישראל ולהיזכר עוד שנים רבות כוועדה שהשפיעה באופן משמעותי על דמותה. יצירת מציאות בה רוב החרדים ישרתו בצה"ל, או לפחות בשירות הלאומי, היא אינטרס ישראלי מהשורה הראשונה. חיבור החרדים ואזרחי המיעוט הערבי למדינה יחזק את החברה האזרחית ויתרום בצורה חסרת תקדים ללכידות החברתית.
אלא ששינויים חברתיים לא נעשים בכפייה ובדורסנות, כל שכן ברמיסת כבודם של אלה שהשינוי אמור לחול בהם. אף תמורה חברתית אמיתית לא הושגה כאשר לקוחותיה התנגדו לה נמרצות, וראו בה 'שמד רוחני'.
מבחינה זו עוד לפני פרוקה אתמול פרישתם של נציגי החברה החרדית מוועדת פלסנר, עיקרו את כוחה. דבר זה נכון שבעתיים במציאות בה מתכננים להשית על החברה החרדית סנקציות ועונשים. צעידה בדרך הפופוליסטית הזו בה רצה ללכת ח"כ פלסנר ושעליה רוכבים כרגע פוליטיקאים רבים בשמאל, אומנם תזכה למחיאות כפיים רבות אצל חלק מקובעי דעת הקהל בישראל, אולם לא תפתח את החרדים כלפי החברה. להפך: צעדים אלה יבצרו אותם יותר, מבלי שיוותרו כמלוא נימה.
פגיעה אנושה בזכויות המיעוט החרדי בארץ
רדיפתו החוקית של ציבור גדול, ללא קשר לסיבותיה ההיסטוריות של הרדיפה, היא פגיעה אנושה בזכויות המיעוט החרדי בארץ, ועלולה שלא לעמוד במבחן האמנות הבינלאומיות לזכויות אזרח עליהן חתומה ישראל.
לכן עם כל הרצון לקבל החלטות נגד החברה החרדית בצורה חד-צדדית, על יו"ר קדימה, שאול מופז, כמו גם על שאר המנהיגים בכנסת לרסן את אנשיהם, ולהסביר שיש מקרים שבהם הרצון להשיג רווח פוליטי מיידי הוא מעשה תועבה שיוצר שנאת חינם.
אין בדברים הללו כדי לבטל את הצורך הממשי בחיבור עמוק של החברה החרדית ושל ערביי ישראל אל המדינה ואל השירות בצבאה או במסגרות אחרות בתוכה. צה"ל ועם ישראל צריכים את החרדים, וחולמים גם על שיתוף החברה הערבית בצורה שוויונית. אלא שהדרך לעשות זאת צריכה להיות קשורה לא בסנקציות, אלא ביתרונות, בהטבות ובדרכי נעם.
פיתויים חיוביים, כגון הגדלת קצבת הילדים, סיוע במשכנתה וכו', אם יינתנו בצורה שוויונית לכל אלה שייבחרו לשרת בצה"ל או בשירות הלאומי, יחזקו את המגמה שכבר קיימת, הן בחברה החרדית והן אצל ערביי ישראל, להתחבר אל המדינה מבחירה ומתוך קבלה. לכן על הכנסת לגבש שורה ארוכה של המלצות חיוביות וחיזוקים שיתגמלו את אלו שיבחרו להשתייך למדינה.
צורת הפעולה הזו, לא רק שלא תייצר איום, אלא תוכל, בסופו של דבר, לחולל מהפכה אמיתית בקשר שבין שתי החברות הללו לרוב הציבור בישראל. אם בכך יבחרו המחוקקים שלנו הם יזכו להיכתב באותיות זהב בדברי ימי המדינה.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוחנן פלסנר  שאול מופז
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנועם ולא במקל חובלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון!תמריץ לקרביים=שום סנקציות
ע_הראל  |  3/07/12 19:42
2
דרכי פלסנר הם דרכי נועם
קורא  |  4/07/12 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
האם העולם איבד את המצפן המוסרי ושפיותו, או שמעולם לא היו לו השניים?
נרי אבנרי
יש שני סוגים. הסוג הראשון מתייחס להפגנות שזקוקות באופן תלותי לטעינת התקשורת (כולל אמני צמרת), והסוג השני, אלה הפגנות שהאון שלהן בתוך המסר ובדנ"א של המנהיגים. הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, עושה כיום נזק חמור למטרות המחאה החברתית, כאשר הוא בוחר לקבל נדבות מבעלי ההון במקום לקדם שינוי עמוק שיביא רווחה לכלל החברה הישראלית. הפרויקט של שמולי בעיר לוד הוא נדבה של בעלי ההון, ואסור שפרויקט זה יחליף את הדרישה של החברה לחלוקה צודקת יותר של המשאבים. בעלי ההון בישראל משתמשים במנהיגים כמו שמולי כדי לטשטש את מטרות המאבק
איתן קלינסקי
את שלוות החיים בבניין מגורים הפרה תאוות הון בלתי מרוסנת, שמאחוריה עומדת חברה - "מירס". חברה המתקינה אנטנות סולאריות במסווה של שדרוג הקליטה של צרכני חברת "הוט" ברחוב ברקן 22 בחולון
דן אלון
בספרי המספרים של האוצר, אנחנו רק מספרים. 14.7.12 יהיה יום שבו המספרים יקחו את הפיקוד חזרה מידי מנהלי הספרים. זה יהיה היום שבו המספרים ה"קטנים" יסגרו את המספרות של העשירים. זה יהיה היום שבו ייכתב פרק חדש בספר ההיסטוריה של הישראליות. במדינה של אי-צדק חברתי, תהיה כיכר המדינה לאי של צדק-חברתי. אחד הנואמים יצעק והקהל יריע: "על חורבות של אי-צדק חברתי, בכיכר המהווה אי של צדק-חברתי, ייסדנו ביחד את ישראל החדשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il