X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בראיון מקיף בעיתון מעריב, תוקף אביגדור פלדמן את הרשעתו של קצב בצורה חסרת תקדים. אך הטון הזהיר והפילוסופי של דבריו, והימנעותו מלהתייחס במפורש לפסקי הדין, מקהים את חודה של ההתקפה
▪  ▪  ▪
אביגדור פלדמן. נמנע מלהמחיש את דבריו בדוגמאות [צילום: AP]

אביגדור פלדמן זכה לכתבת שער במוסף "סופשבוע" האחרון של מעריב. פלדמן מופיע בראיון כפילוסוף ציני ומזדקן, שנקעה נפשו ממקצועו, אך הוא עדיין מכור להעמדת הפנים של המשפט. בראיון מתייחס פלדמן בהרחבה למשפט קצב, ולהלן מספר ציטוטים מדבריו להם הוספתי מילות קישור שאינן מעוותות את תוכן הדברים.
"אדם חף מפשע יושב בבית הסוהר", ואדם זה, משה קצב, הורשע במשפט "שבאחד הימים ייבדק ויתגלה כעיוות דין נוראי". קיימות שלוש סיבות להרשעתו של קצב, האחת היא מעמדו: "כל בוזגלו שהיה עומד לדין היה מזוכה", השנייה היא עמדתה של דורית ביניש: "ביניש כתבה פסק דין מאוד חריף נגד עסקת הטיעון", ו"העמדה הזו יצרה לאורך כל הדרך תחושה לא נעימה. האורה (הילה, א.פ.) של ביניש כנשיאה, ההשפעה שלה על התיק, לא פסקה ואפשר היה לחשוב ששופטי בית המשפט המחוזי שרוצים להתקדם לבית המשפט העליון יכוונו דווקא לדעתה". והסיבה השלישית היא התחשבותו של בית המשפט העליון בדעת הקהל, שגרמה לכך שהוא הסתפק במה שהוא עושה "כשהוא רוצה להגיע לתוצאה שהציבור רוצה שהוא יגיע אליה".
אכן, דברים כדרבנות. אלא שדברים אלה פוזרו אי פה אי שם בראיון הארוך, וכך איבדו לא מעט מחדותם. בנוסף לכך, פלדמן עצמו הקדים לדבריו אלה דברים אחרים, הסותרים אותם לחלוטין. בדברו על הצלחתו להגיע לעסקת טיעון קלה לעומת כישלונו במשפט הוא שואל ועונה: "כיצד אותם טיעונים שהצליחו לשכנע פרקליטים בכירים שכל אחד מהם יכול היה בקלות לכהן כשופט מחוזי ועליון – נכשלו מול בית המשפט? והתשובה לכך היא שייתכן שהמופע המשפטי שלי היה פחות מדי קיצוני, יותר מדי הסתמך על ההיגיון, הצדק, התמונה המלאה". מדברים אלה משתמע שלו נתן פלדמן מופע משפטי אחר, קיצוני יותר, הוא היה מצליח לשכנע את השופטים. דברים אלה סותרים את טענתו ששום דבר לא יכול היה לעזור לו מול השפעתה של ביניש ורצונם של השופטים לרצות את דעת הקהל.
נמנע מדוגמאות
אך לא רק הסתירות שבדבריו עטפו בכפפות של משי את מתקפתו של פלדמן על פסק הדין, אלא גם הימנעותו המוחלטת מהבאת דוגמאות שהיו ממחישות את דבריו. פלדמן לא היה צריך להביא את כל ההוכחות לכך שפסק הדין "ייבדק ויתגלה כעיוות דין נוראי", והרי ברור שלפחות לדעתו יש לו הוכחות כאלה.
די היה בכך שהיה מביא את המשפט שכתבה השופטת מרים נאור: "נוכח דברי המערער עצמו, לפיהם נשאר למעשה בפארק הלאומי זמן מה אחרי שנפרד מאנשי השב"כ...", והיה אומר למראיינת שלא רק שקצב אמר שאנשי השב"כ נפרדו ממנו רק בשעה שהחל לנסוע החוצה מהפארק הלאומי, אלא שגם איש השב"כ שהעיד במשפט אמר שאבטחתו נסתיימה בשעה שהחל לנסוע החוצה מהפארק. ברור שהמראיינת לא הייתה יכולה להימנע מלשאול את פלדמן האם הוא מאשים את השופטת נאור בשקר, ואז היו רועדות אמות הסיפים.
אבל פלדמן לא אמר זאת, וכל מי שמאמין כמוהו שהרשעתו של קצב לא התבססה "על ההיגיון, הצדק, התמונה המלאה", אלא על "האורה של ביניש כנשיאה", אינו יכול לחוש אלא אכזבה עמוקה.

תאריך:  04/07/2012   |   עודכן:  04/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כפפות המשי של אביגדור פלדמן
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
עיוות דין ללא ספק! קצב לא אנס!
חבר מביא חבר  |  4/07/12 18:12
2
קצב זכאי, פלדמן המבוגר האחראי
urixo  |  4/07/12 19:35
 
- אכן פרקליטיו היו כבויים+מותשים
ע_הראל  |  17/07/13 02:08
3
בכ"ז יש בעיה בנושא עסקת הטיעון
וזה די לא נעים  |  4/07/12 22:57
 
- לא התכוונתי ללקק לשופטים. ההפך
אהוד פרלסמן  |  5/07/12 09:43
 
- מה הקשקשת הזאת? על איזה
avik1  |  8/07/12 13:05
4
אהוד מוציא התבן מן הקש
ה.א.  |  5/07/12 00:03
5
המשגל
סתם אחד  |  5/07/12 07:35
 
- הסנגורים העלו במפורש אפשרות
אבי123  |  6/07/12 23:13
6
מאמר חובבני - זה המעט שניתן
עורך דין פלילי  |  8/07/12 08:18
 
- עורך דין פלילי ומכובד, מדוע
היית חייב לפגוע?  |  8/07/12 12:48
 
- אם את עו"ד פלילי, אני צנצנת.
אהוד פרלסמן  |  8/07/12 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני ישי
אנו רואים בפרשת השבוע כי שנאת ישראל מושרשת היטב אצל הרשע בלק, ומושרשת אף טוב יותר אצל המכשף בלעם    כיצד נתמודד עם שנאת הגויים אותנו?
עפר שלי
האם אנו סבורים שילדים אין להם רגישות לגוונים ולכן רק צבעי יסוד מתאימים להם? או האם אין להם רגישות לצליל או לקצב כך שצריך לתקוף אותם במנגינות פשוטות? חסידי התורה האנתרופוסופית מכירים את הגישה לפיה הילד הוא יצור רגיש בהרבה מן המבוגר וחושיו מחודדים ורגישים פי כמה - ולכן נעטוף אותו בגוונים רכים ובגירויים עדינים כדי לאפשר לו לחוות ולהרגיש
יפה לורנצי
הגיע הזמן לנקות את הפיות של הדוברות המתלהמות שאין להן, להם, משנה סדורה והן לא ממורכזות ומדויקות כי לאמתו של דבר אין להן רצון להגיע להסכמות
צ'לו רוזנברג
אין גבול לציניות והטמטום. הידיעה על הקלות לרוצח הייתה צריכה להקפיץ מדינה שלמה אך במקום זאת רבבות ודאי חוגגים את ניצחונם. גם עמיר יכול לומר לעצמו שהיה שכר למעשהו. לכשייצא מן הכלא עוד יסמן בידו וי. במקום שבו חיי אדם הפכו מזמן להפקר, מדוע שלא נסלח לעמיר, ירא שמיים שכמותו!
זהר אמין
הערבים לא מהווים נטל על המדינה ותרומתם למדינה עולה על התמורה שהם מקבלים מהמדינה. לעומתם רבים מהעולים של ליברמן מהווים נטל כבד על המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il