|
תאריך:
|
04/07/2012
|
|
|
עודכן:
|
04/07/2012
|
פטירת יצחק שמיר - גם אני הלכתי לארכיון |
|
1 |
|
|
"התכונות הטובות" שאתה מייחס לו אינן רלוונטיות לנושא שאתה מעלה. כמו לגולדה לפניו גם לו הייתה סוג של פוביה "משיחית". הפוביה הזאת אומרת שצריך לאחוז בציפורנים בכל מה שנפל לידינו ושהשגנו בכוח ובקרבנות. כל הערבים אותו הדבר הם האויב! ועד שלא ישתנו אין טעם ואין צורך לוותר מרצון על כלום! גם לא תמורת ויתורים ערביים חלקיים. העקשנות תשתלם בסופו של דבר בדורות הבאים!... זאת ראיה חד מימדית ושטחית של המציאות.
לכן גולדה לא הלכה מרצון להסדר עם סאדת, וקבלה את יום כיפור במחיר דמים נורא. לכן שמיר התנגד להסכם השלום של בגין עם סאדת (למרות שנמנע בהצבעה). לכן שמיר טרפד כל יוזמה שנועדה להפריד בין הערבים, ובסופו של דבר קיבלנו את הסכם אוסלו.
שמיר "אמר" הדור שלי הקריב, שיקריבו גם הדורות הבאים!...
בהפלת ערפאת לא היה שום הישג לישראל, כי היה קם ערפאת אחר
במקומו. אם ערפאת חוסל זה היה רק משום שלא קיים את חלקו
בהסכם, ובעצם לא כיבד את חתימתו שלו, והונה יותר מדי מנהיגים שעמדו מאחרי ההסכם הזה!
עיקשות עורף ויושר אישי, אינם מעידים בהכרח על חכמה ועל מרחב ראיה שנדרשים ממנהיג.
גולדה ושמיר הם תקלות ברצף ההיסטוריה של מדינת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
שלום פועה, פעם אחת, בלי צרחות והשתלחויות. נגיד שאת צודקת והסכם אוסלו היה רעיון טוב. מה היה צריך להיות שונה במציאות - כדי שתחשבי שהסכם אוסלו היה רעיון רע. [כדי שתביני למה שאני מתכוון, אני אהפוך את העניין ואגיד כך: אני חושב שהסכם אוסלו היה רעיון רע, אם (כאן בא החלק ששונה מהמציאות) ניתן היה להוריד את עמדות השמירה בכניסה לקניון - הייתי חושב שהסכם אוסלו הוא רעיון טוב ולכן טעיתי כשחשבתי שהוא רע] |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יריב דה בוטון |
|
|
|
|
|
אתה כנראה די צעיר, כדי לשפוט תועלת בהישגים מיידים.
עבורך הסכם טוב מתבטא בתועלת מידית כמו ויתור על הצורך בשמירה בקניון.
אצלי (ואת זה אינך מסוגל להבין!) המהות היא בעצם קיומו של התהליך! כל יוזמה כל הסכמה כל הנעה זאת התפתחות! גם היא כישלון, היא עוד שלב השתנות והתקדמות קטן.
חובותינו לדורות הבאים, לנסות ולעשות בתבונה כל העת.
העובדה שנתניהו, לאחר שהתנגד נחרצות, ממש היום למעשה ולהלכה, גם אם זה באטיות, את הסכם אוסלו היא ההוכחה שההסכם היה פשרה נכונה מבחינתנו! טעותו של רבין, שהוא האמין וחשב שניתן ושיצליח לעשותו בדילוג אחד!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
ניכר שעשית מאמץ לצאת מעורך ולהמעיט בגילויי הזילזול. יופי פועה. ולעניין: אני חותם על כל מילה במשפט שלך "חובותינו לדורות הבאים, לנסות ולעשות בתבונה כל העת". אני אפילו די מסכים עם "טעותו של רבין, שהוא האמין וחשב שניתן ושיצליח לעשותו בדילוג אחד!". אלא שאני מרשה לעצמי לגזור משניהם כי רבין (ההוא עם "טעותו") לא עשה בתבונה (ואני מרשה לעצמי - מכיוון שהחדיר ללב האזור צבא בראשות רב מרצחים וכפה אותו על הפלשתינאים האומללים - גם לא מתוך מוסריות). בואי נחזור למשפט הראשון עם "חובותינו לדורות וגו'", אם יש מעשה לא נבון שניתן לעשות: נעשה כי חובתנו לעשות (כמו הסכם אוסלו)? או שנעשה בתבונה ונמנע מהמעשה הלא נבון. ומניין שאוסלו הוא התקדמות? הלא אם נצא לרגע לתמונה הרחבה יותר, המגמה הטובה יותר שהייתה בעולם היא המגמה לקראת דמוקרטיה וחרויות הפרט. במתאר הזה הסכם אוסלו הוא נסיגה רבתי, גם להלכה ("בלי בגץ ובלי בצלם") וגם למעשה (באמת ערפאת עבד בלי בגץ ובלי בצלם וחנק כל סיכוי לדמוקרטיה ראויה בתקופה הקרובה לפלשתינאים). השווי את זה עם התבונה הרבה (לפי חובתנו) שבמעשיו של שמיר: תהליך מדוד, ישיר, ללא אש"ף, עם נציגות של אנשים מקרב המובילים האזרחיים בקרב הפלשתינאים הגרים ביש"ע - זה, לנסות ולעשות בתבונה, זה יאה ל - "כל יוזמה כל הסכמה וכו'". אגב (הבנה), ה"צורך בשמירה בקניון" היא סינקדוכה - לא הישג מיידי, אלא את השלום אני מבקש - שלא יחנכו דורות של ילדים פלשתינאים שאת ואני בני-מוות על שאנו גרים כאן (כן, זו מערכת החינוך שקמה כתוצאה מהסכם אוסלו). היות נתניהו מממש את הסכם אוסלו אינו עדות לנכונות ה"פשרה" [ויתור ללא תמורה, יותר מתאים כאן] אלא ראיה לגודל ההימור שנטל רבין על גבינו - שהסכם (כושל) זה שבר לנו את השוקת ואנו והפלשתינאים (! האזרחים, לא כנופייות הטרור ששולטות) נאלצים לבלוע אותו. נדמה לי שהבנתי את ההיגיון שלך, משהו כמו: "לעשות כדי... לעשות". אם את יכולה להכליל בעשיה גם בחירה, הרי שגם לבחור זה לעשות ובתוך כך גם לבחור ב"לא" (כמו לבחור *לא לדבר עם אש"ף*). אם בחירה אינה נחשבת אצלך כעשייה ואת מתעקשת על "לעשות", אז אני חושב שאת טועה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יריב דה בוטון |
|
|
|
|
|
מלבד: לא להכיר, לא לוותר, לא להסכים, רק להתעקש ולהמתין.
את זה אנו מכירים כבר 65 שנה. ומצמרת העץ הגבוה הזה, הימין יורד לאט אבל בהתמדה, נכון, תוך יבבות צווחות והלימה באגרופים על החזה.
כך גם לגבי הסכם אוסלו הוא ימשיך ויצווח שהיה אסון, ויאשים את השמאל, אבל יממש אותו "בגבורה" כי אין לו חלופה אחרת פחות גרועה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
מי ששבוי בפרדיגמת מחשבה זו את: לוותר, להסכים, לא להתעקש, לא להמתין - ובעיקר: לחלום במקום לחשוב. אנחנו נהרסים מריצת האמוק הזו מאז 1993. כמו נמלה בבור של ארינמל - אנחנו ממשים את הסכם אוסלו - הימין מנסה לצאת ומחפש במה להיאחז בעוד השמאל דוחף בכל כוחו לעבר מלתעות הבטחות השווא. אמנם, טרם הכריזו פוליטיקאים כלשהם על פיתרון אמיתי שיצליח לחלץ את הפלשתינאים ואותנו מהסכם אוסלו (אם כי ניתן לחשוב על רעיונות), אבל זה עדיין לא אומר שההסכם היה טוב. את מתעקשת שההסכם הביא לשינוי - אני מסכים - אבל האם השינוי הוא לטובה? או שכל שינוי הוא לטובה - כי הוא שינוי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יריב דה בוטון |
|
|
|
|
|
ולא יתכן "הסכם טוב" מעשה מחשבת אדם גם אם הוא יהודי גאון!
זאת התלישות של הימין, שהוא רוצה רוצה "ללגום מים צלולים" בתוך "ביצה מעופשת". גם אם תמתין לנצח "הביצה תוותר מעופשת"!
אתה רשאי להמתין עד כלות לאיזה משיח, שיחולל איזה נס שיחליף לך את "מי הביצה" במים צלולים.
אני איני מאמינה במשיחים ובניסים, לכן לא תשכנע אותי להמתין לשוא! תחליף דיסקט תפנים את המציאות: אתה תקוע בלבה של ביצה טובענית ואין מלבדך מי שייבש אותה או יחליף לך את מימיה!
כדי לא "למות בצמא" וכדי לא לשקוע יותר, צריך לנסות וצריך גם להסתכן. ואתה לא רק שאינך מוכן לנסות אתה מפריע ומעכב את אלה שמוכנים ומנסים כבר 65 שנה כדי לשפר גם את מצבך!
לא תזוז ולא תתן לזוז עד שיביאו לך "מים צלולים" או "הסכם טוב"... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
(1) אם אין הסכם טוב, אז למה לעשות הסכם? במה הוא ישפר את מצבי (בעצם, זה וריאנט על השאלה הראשונה ששאלתי בשירשור הזה)? (2) מי אמר להמתין? לא לחתום על הסכם עם אש"פ ממש לא שקול להמתנה בטלה. הדבר בטוב ביותר שרבין יכול היה לעשות הוא להמשיך את תהליך מדריד, למה הוא לא עשה את זה. (3) למעשה, המחולל הגדול ביותר של הנזק הוא הפטרונות של אנשים שמוכנים להמליך אדם כמו ערפאת. אדם כמו רבין או כמוך אומר לעצמו: המים מעופשים (כלומר, הערבים בעיניך לא ראויים), נביא איש ביבים שיטפל בהם עבורי. תפנימי את המציאות: הוא לא יעשה עבורך את העבודה, אש"פ הוא לא הפיתרון - הוא לב הבעיה, זו העכירות שבמים. (4) הפיתרון (שהיה): הפלשתינאים, ברובם המכריע, הם אנשים כמו כל האנשים, רוצים להביא פרנסה הביתה ולהיות אדונים לגורלם. אלו המים, והם צלולים כמו כל מים. אם היינו עושים - בהזדמנות היקרה שהייתה לנו (ואיבדנו באוסלו) - למען טיפוח דמוקרטיה אצל שותפינו לגורל כאן, יכולנו להרוויח (כולנו, כל הצדדים) מהלך היסטורי. אפשר שאז היה קם אביב ערבי אחר. (5) עכשיו, אם שואלים אותי. המרכיבים היסודיים לא השתנו, רק התמהיל: אנשים עדיין אותם אנשים, רוצים לעבוד ולחיות בכבוד. אלא שיש כעת הרבה יותר נשק באזור (תודה להסכם אוסלו), מלמדים הרבה יותר שינאה נגד ישראל בבתי-הספר הפלשתינאים (תודה להסכם אוסלו) ולאדם ברחוב הפלשתינאי יש הרבה פחות כח, זכויות וחופש (נו, בלי בגץ ובלי בצלם). אז אולי עדיין ניתן, עקב בצד אגודל, להקים גופים דמוקרטיים מקומיים באזורים שנמצאים יותר בשליטתנו (B) - קרי ועד שכונה, ועד כפר. לפעול ישירות מול מי שניתן. להחליש את כוח אש"פ מבלי להותיר ואקום שימלא החמאס. הפיתרון הזה כרוך בכניסה לפרטים ומהותו עבודת שטח יסודית, לא פיתרון משיחי כמו אוסלו. לא יהיה פה שלום כשאיזשהו צד יהיה מדוכא (וזהות המדכא כלל אינה חשובה) שלטון אש"פ על הפלשתינאים לא יניב שלום וכך גם שלטון חמאס - רק דמוקרטיה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יריב דה בוטון |
|
|
|
|
|
אתה לא מסוגל לעשות שינוי קטן אצלך בבית! אז למה אתה מתימר שתצליח לעשות שינויים אצלם בבית?!... אצלך בבית חושדים ולא מאמינים לך! ואתה הולך בפטרונות להקים להם ועדות כפריות?! מי אתה בכלל? שתלמד ותטיף לאויב שלך?... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
(1) אש"פ הוא האויב שלי, הפלשתינאים לא. מי שחושב שהפלשתינאים והישראלים אויבים כהנחת יסוד - נופל לרטוריקה שמקדם אש"פ ושבאמצעותה הוא מייצר לעצמו לגיטימיות בהיותו אירגון שלוחם בישראלים. (2) אינך מבינה כלל את המהות של הדמוקרטיה - זו הצורה היחידה בה אין פטרונות - כי אני שואל את האנשים לרצונם. בניגוד מוחלט לדרך שבו את הנחת מראש שהם רוצים דיקטטור דוגמת ערפאת שימשול בהם והקמת להם שילטון טרור ואנסת אותם להיות אויב. למה את חושבת שלהמליך על הפלשתינאים את ערפאת זה לגיטימי ולא פטרונות? (3) תבדקי, ביושר, איפה היה מעדיף מאן דהוא - מהרחוב הפלשתינאי ומהרחוב הישראלי (מקרה מבחן זה מזרח ירושלים), תחת איזה שלטון היו מעדיפים לחיות - תמצאי שכמעט כולם היו מעדיפים לחיות תחת שלטון מדינת ישראל. והסיסמאות האלה של לא מסוגל לעשות שינוי בביתך - זה לא עובד עלי, מדינת ישראל (כפי שראוי) עושה שינויים רבים בביתה, כמעט כולם באופן בלתי-אלים - כפי שנעשה במדינות דמוקרטיות. מושלם? לא. אבל מכאן ועד הסיסמא הריקה - המרחק רב. אגב, ההסיבה שישראל היא מקום הרבה יותר טוב לחיות בו מאשר כל המדינות השכנות - היא הדמוקרטיה (לא בגלל ההרכב האתני, למי שהתבלבל), ההבדל הזה די חותך את העולם למקומות שראוי לחיות בהם ולמקומות שלא. (4) אינני מתיימר לעשות שינויים אצלם בבית, אלא רק לאפשר להם לעשות את השינויים בעצמם - בניגוד להסכם אוסלו שחנק אותם. (5) אם תחשבי על זה, הסכם אוסלו הוא בדיוק בדגם של הקולוניאליזם האירופאי הישן והמנוול - כשהילידים מתקוממים: מחליפים המושל מטעם האימפריה בבריון בן העם המקומי, שיעשה בהם כישר בעיניו (וישתף פעולה עם האימפריה). הקולוניאליזם הזה, עם הדרך הפטרונית שבה הוא הסתיים השאירו את המזה"ת ואת אפריקה בדיוק כפי שהם - נאנקים תחת בריונים מושחתים, חמושים עד שיניים. רק שבמקרה הזה, ערפאת היה פשוט הרבה יותר חכם מהפטרונים הישראלים שלו - רבין, פרס, ביילין ושות' (אפילו שהם, מעולם לא הבינו זאת). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יריב דה בוטון |
|
|
|
|
|
בהסכם עוסלו הובאו לכאן ערפאת עם 40,000 מחבלים מתוך מחשבה שזה יוביל לשלום. בפועל ההסכם היה כזה: הם קיבלו כסף, נשק, טריטוריה,הכרה בין לאומית ושליטה על מיליוני אנשים. הם היו צריכים לתת: הפסקת טרור. הם לא קיימו את חלקם.(כמה לא מפתיע) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני אגדיר |
|
|
|
|
|
ובאותה הזדמנות הוא ריסק גם את מחנה השלום.הוגיו מתחלקים לאלה שסולקו מהשילטון.(פרס,ביילין,פנדק) ואלה שסולקו מהעולם(רבין,עראפאת).מי שמאמין היום שזה היה "דבר נכון" הוא אדם הזוי.לכן אנו קוראים למפלגות השלום(אם נשארו כאלה),תחרטו (תחרטטו) על דיגלכם את הסכם עוסלו.תתיצבו לבחירות תחת המוטו: "אנחנו מפלגת עוסלו". בהצלחה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ולכן הוא טוב |
|
|
2 |
|
|
היה השמיר שומר ישראל שצדק לאורך כל הדרך,ושר ההיסטוריה ינציח אותו כראש הממשלה הטוב,החזק,האמין והצודק ביותר שהיה לנו-יהי זכרו ברוך!!!למה לא מעמידים לדין את 0ר0ורי ה"שלום" ופושעי או0לו?לשמוע עכשיו את ביילין ושריד ולהקיא,הם לא טעו= הם פשעו לעם ישראל ולארץ חמדת אבות-שונאת אותם!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
3 |
|
תגובה |
|
צנחן | 5/07/12 10:19 |
|
|
פועה לראשות הממשלה.נראה אם לשון חלקה בתוספת השערות ונבואות יועילו לעם הזה. תיאורטיקאנים יש לנו לאלפים. אני ראשון התומכים בך.ברצינות.רק בגלל שתפסת מקום ונפח בלתי מתקבלים על הדעת ובלתי הגיוניים כאן אצל נרי.החלום שלי הוא לראות אותך בתפקיד ביצועי כלשהוא כי המעשה הוא תכליתו של הרעיון. על הישג אחד כבר ניתן לשבח אותך :מגיבים כאן יותר לדברייך מאשר למאמר עצמו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צנחן |
|
|
4 |
|
|
תודה לנרי על הקטע הזה. בקטע כאן אומר בילין כי הוא גאה במהלך -אוסלו - שעצר את התמוטטות אש''ף. הוא גם אומר כי המהלך הציל את ישראל ממצב קשה מאד.
צריך לשדר את הקטע הזה שוב ושוב. כאשר מופיעים אנשי אוסלו בכל מיני רעיונות הבל מזיקים - צריך להזכיר להם את כל התחזיות השקריות שלהם ואת האסונות שהביאו על עם ישראל. צריך גם להזכיר לשמאל ברשות השדור איזה דעות ו'פרשנים' הם מביאים ומבליטים את דבריהם לצופים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד''ר אברהם שלום |
|
|
5 |
|
|
שימו לב מה שקורה בתגובות למאמרים המתפרסמים באתר מחלקה ראשונה.
ישנו נציג קבוע שמגיב כזכר,נקבה מול יתר המגיבים.
מצב השמאל באמצעי התקשורת לא היה טוב מזה במשך שנים.
רוב הדוברים באמצעי התקשורת בעלי דעה שמאלית ואין לראות או לשמוע לידם את הדעה האחרת.
הרי באתרי האינטרנט של מפלגת התקשורת הישראלית לא מביאים את כל התגובות,הן עוברות סינון ,את מי שכן מפרסמים ,אלו תגובות עילגות ומביישות, את אלה מפרסמים במפלגה.
ככל שהשמאל יורד בבחירות דעתו נשמעת יותר יותר !
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוד יוד |
|
|
אהוד פרלסמן
בראיון מקיף בעיתון מעריב, תוקף אביגדור פלדמן את הרשעתו של קצב בצורה חסרת תקדים. אך הטון הזהיר והפילוסופי של דבריו, והימנעותו מלהתייחס במפורש לפסקי הדין, מקהים את חודה של ההתקפה
|
|
|
|
|
|
מני ישי
אנו רואים בפרשת השבוע כי שנאת ישראל מושרשת היטב אצל הרשע בלק, ומושרשת אף טוב יותר אצל המכשף בלעם כיצד נתמודד עם שנאת הגויים אותנו?
|
|
|
|
|
|
עפר שלי
האם אנו סבורים שילדים אין להם רגישות לגוונים ולכן רק צבעי יסוד מתאימים להם? או האם אין להם רגישות לצליל או לקצב כך שצריך לתקוף אותם במנגינות פשוטות? חסידי התורה האנתרופוסופית מכירים את הגישה לפיה הילד הוא יצור רגיש בהרבה מן המבוגר וחושיו מחודדים ורגישים פי כמה - ולכן נעטוף אותו בגוונים רכים ובגירויים עדינים כדי לאפשר לו לחוות ולהרגיש
|
|
|
|
|
|
יפה לורנצי
הגיע הזמן לנקות את הפיות של הדוברות המתלהמות שאין להן, להם, משנה סדורה והן לא ממורכזות ומדויקות כי לאמתו של דבר אין להן רצון להגיע להסכמות
|
|
|
|
|
|
צ'לו רוזנברג
אין גבול לציניות והטמטום. הידיעה על הקלות לרוצח הייתה צריכה להקפיץ מדינה שלמה אך במקום זאת רבבות ודאי חוגגים את ניצחונם. גם עמיר יכול לומר לעצמו שהיה שכר למעשהו. לכשייצא מן הכלא עוד יסמן בידו וי. במקום שבו חיי אדם הפכו מזמן להפקר, מדוע שלא נסלח לעמיר, ירא שמיים שכמותו!
|
|
|