X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת קדימה מראה לכולנו מה כוחה ומה עוצמתה מוועדת פלסנר לא נותר אפילו ועד קהילה, ואפילו לא ועד כיתה. פלסנר - ח"כ לבדד ישכון - הציג את תוכניתו הקלוקלת לדחיית הבעיות ולטמינת הראש בחול, ובמפלגת קדימה אומרים: "הכי קל לפרוש"
▪  ▪  ▪
נתניהו. הזמן קצר [צילום: AP]

אם הכי קל לפרוש או לא, זה עניין לשיקול דעת, אבל בואו נחזור קצת להסכם הקואליציוני על בסיסו הוקמה הממשלה.
סעיף 7 של ההסכם אומר "הצדדים מתחייבים לפעול כך שהכנסת ה 18 תכהן עד סוף תקופת הכהונה הקצובה לה על-פי חוק יסוד הכנסת, היינו נובמבר 2013" ומה קרה לה לקדימה? אמנזיה מתקדמת? האם שכחה המפלגה המפולגת הזו את אשר חתמה עליו רק לפני זמן קצר? אז מי פה שקרן? מי מאיים שלא לקיים התחייבויות? מי מאיים לקצר שלטונה של ממשלה נבחרת, ולפגוע בכך ב"משילות"? אם זוהי ההתנהגות השלטונית של קדימה, מי יסכים שתוביל חקיקה בשינוי שיטת השלטון, זה פחד אלוהים להפקיד בידיה חקיקה כל כך מסוכנת.
וכמובן אם תפרוש קדימה, ויקדמו הבחירות, הלך כל סיפור שינוי שיטת הממשל (וטוב שילך, בעיקר בגלל הגורמים שעומדים האחורי היוזמה הזו) אבל איך תיראה קדימה כלפי מצביעיה? במו ידיה תבטל את שינוי שיטת הממשל שכה הייתה נחוצה למדינה לטעמה של קדימה ופטרוניה?
אבל בואו נחזור לשורש העניין, ועדת הקואליציה להצעת חוק חדש כתחליף לחוק טל, והרי ברור שבהסכם הקואליציוני מדובר על שירות בצה"ל בלבד, ועל מסגרת מצומצמת העוסקת בחוק טל, היינו חרדים, אך מתווה זה שונה בהסכמת ראש הממשלה והשר מופז כבר בתחילת דיוני ועדת פלסנר כאשר אמרו השניים:
נתנייהו: "ארבעה עקרונות צריכים להנחות אותנו: שוויון בנטל, הדרגתיות בביצוע, הכללת יהודים וערבים כאחד ולעשות הכל בלי לשסות ציבור בציבור... הזמן קצר והמלאכה מרובה. צריך להחליט, לבצע ולחוקק".
מופז: "אני רואה בזה רגע היסטורי וגם הזדמנות לשנות את סדר היום במדינת ישראל תיקון השוויון בנטל זה דבר הכרחי והגיע הזמן לשנות את סדר היום הלאומי בנושא... יוצאים לדרך חדשה ולסדר לאומי חדש. העיקרון של שירות לכל, יהיה לו מרכיב של שירות בצה"ל ושל שירות בשירות האזרחי".
שתי המפלגות הגדולות המרכיבות את הקואליציה מצהירות על פתרון כולל לנושא אי השיוויון בנטל, בכל רובדי החברה, וכשהגענו לכדי מעש נבהלה ככל הנראה קדימה מהציבור הערבי הענק שהביא אותה עד הלום באמצעות קבלני קולות, והחליטה לזנוח את הציבור המשרת בתמורה לאינטרסים פוליטיים צרים, אינטרסים פוליטיים של המשך הישרדות המפלגה הקיקיונית הזו, בהתבסס על הקול הערבי, על קבלני קולותיו.
מעניין מתי יתפקח הציבור הישראלי, ויפסיק סוף סוף לתת אמונו במשענות קנה רצוץ מסוגה של מפלגת קדימה (ודומותיה הקיקיוניות) וימקד את עיקרי קולו בשתי התנועות ההיסטוריות שהקימו את המדינה, ואשר צברו זכויות רבות במדינה, תנועה העבודה על שורשיה, ותנועת הליכוד על שורשיה, אלה כוחות הגרעין, אלא הגזעים, אשר רק ברצותנו, הם יצמיחו ענפים, עלים ופרחים, הם ורק הם יוכלו להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחנו, הן במישור הביטחוני, הן במישור המדיני והן במישור החברתי (על כל היבטיו הרבים והמגוונים).

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכי קל לפרוש?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טמבל מי שחתם עם ארגון פשע .
ישמעאל  |  6/07/12 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
שמיר נמוך-הקומה היה ראש ממשלה ענק בתחומי עלייה, כלכלה, שיתוף פעולה אסטרטגי עם ארה"ב ועמידה בלחץ. כהונת שמיר מאופיינת ע"י העמקה חסרת-תקדים של שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ארה"ב למרות אי-הסכמות נוקבות בנושא הפלשתיני. אתגרי 2012 מבית ומחוץ מחייבים לאמץ את מורשת רה"מ שמיר
יאיר דקל
נזדמנתי לירושלים למספר ימים ועברתי ברחביה, ליד המוסדות הלאומיים. בניינה הכבד של הגמנסיה העברית הסתכל עלי ואני כתבתי מכתב לבת דודי. בילדותה התגוררה בירושלים ומדי קיץ, היו הוריי שולחים אותי לדודה
שלמה אבינר
הוא לא דיבר אף פעם כמה ארץ ישראל היא דבר חשוב, אבל לא נסוג ממילימטר אחד מארץ ישראל, על-אף הלחצים מארה"ב והלעג של התקשורת מחוץ לארץ ומן הארץ
גיל נתן
פלסנר שימש פלסטר לביבי    מהו שירות    חוויה אישית    ארגונים ישלמו את מחיר כשלון השירות והיחס    ויש פתרון
נרי אבנרי
מותו של שמיר שלח נברני תקשורת אל הארכיונים. גם אני הלכתי, ומצאתי שני קטעים בהם שמיר ועזמי בשארה חושבים אותו דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il