X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החרדים לעולם לא יתרמו למדינה, ימשיכו לקשקש תורה מבוקר עד ליל, ואת המטלות האמיתיות ישאירו לנו. זה אומר שנתניהו ייבחר גם בבחירות הבאות...
▪  ▪  ▪
רק לימוד תורה? [צילום: פלאש 90]

במוצ"ש הקרוב מאורגנת הפגנה/מחאה ענקית נגד מחדל ממשלתי שגובל בשערורייה מהגדולות שמתרחשות במדינת ישראל: ראש הממשלה וחבר נבחרי העם נותנים חסות למיעוט באוכלוסיה שאימץ לעצמו אורחות-חיים המבוססים על לימוד התורה בלבד, כאשר כל יתר האוכלוסיה מגינה על חייה מהתנכלות האויבים הערביים צמאי הדם מסביב, ועל הדרך מבטחים ומממנים כלכלית בעבודה קשה ומכופלת גם את המגזר המתריס הזה.
עם כל הרצון הכן להבנת אורח-החיים החרדי (עוד מונח מוזר), צריך לומר ביושר: זוהי למעשה כת בתוכנו. אני יותר מבטוח שלהיות יהודי אינו מחייב אותי לוותר על יתר החובות והזכויות שהעולם מטיל ו/או מעניק לי. הקביעה הזו (שלהם) שהם מחרפים נפשם בלימוד התורה כדי לשמור על עם ישראל, בדילוג על סימפוזיונים ארוכים – המסקנה תהיה אחת: זוהי פשוט הונאה "מתוחכמת" כדי לקבל חסות ביטחונית וכלכלית מהפראיירים שבהם כלולים רוב האזרחים בישראל.
איכות גבוהה בכמות קטנה – מתאדה
מכאן שההפגנה המיועדת למחות על אי-השוויון בנשיאת הנטל - איכותית בצורה שאין אדם סביר יכול לחלוק על כך. אבל הכמות הקטנה של המפגינים (גם אם יכפילו עצמם מהפגנה "שגרתית"...), תוציא מהסיפור את העוקץ. מה זה "תוציא את העוקץ"? זה אומר שנתניהו ימשיך לעשות פרצופים רציניים, ימשיך לדבר בגובה ים המלח, וימשיך להאמין בצדקת מחדליו כשהוא יודע שאין לעם הזה כל מענה נגדו.
זה אומר שהחרדים לעולם לא יתרמו למדינה, ימשיכו לקשקש תורה מבוקר עד ליל, ואת המטלות האמיתיות ישאירו לנו. זה אומר שנתניהו ייבחר גם בבחירות הבאות, כי מי שלא טורח בערב שבת (לא מגיע להפגנות צודקות), גם לא ישנה "בחירתו הדמוקרטית" השבלונית – ולכן יקבל בדיוק את התבשיל שבישל.
עם ישראל רגיל לטחון בשישי, לקלל בשבת, ולאכול חרא ביתר השבוע.
מאחורי המילים
נהוג שדברים הנכתבים בסגנון כאילו נגד (אנטי) אדם או מגזר מסוים, נוטים להיקטל על הסף. אני רואה את הדברים אחרת. בדברים הנוקבים שכתבתי כאן אין ולו קמצוץ שנאה, קטילה או דברים משפילים נגד המגזר החרדי בכלל, וחרדים תמימים בפרט. אני רואה את החרדים גדלים למול עינינו (גם מעבר לכביש בשכונה בה אני מתגורר) כאשר מגיל אפס מנחיתים עליהם את החיים ה"שחורים" (הכיפה השחורה, הפאות, הלבוש השחור-לבן) וכאשר הם גדלים, הם מאמינים שכך צריך לחיות. מדי פעם אנו חווים "יציאה מהארון" וכאלה "מוזרים" שחוזרים בשאלה - ומיד עטה עליהם התקשורת בשאלות תמוהות אינסוף.
אני רואה בחומרה רבה את ההתנהלות הכיתתית הזו שלמעשה מנציחה את התופעה בלי שתהיה לדור הצעיר כל דרך מילוט, אלא אם נועז הוא ה"נמלט" שרוצה לצאת למרחב האמיתי - ולא רבים הם הלוחמים הללו.

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרדים הם כת בתוכנו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כבר30שנה אני צועק זו כת מסוכנת
לעם ולמדינה=מסדרת  |  5/07/12 17:36
 
- תשובה לכתבה פרמיטיבית
אליאב   |  5/07/12 17:55
2
החרדים והמטלות
מנדלה משינקין  |  5/07/12 17:51
3
קצת נסחפנו לא?
בעין טובה  |  5/07/12 17:56
4
לעולם לא יתרמו ???
יהודה ערן  |  5/07/12 18:11
 
- מה השווי הכספי של כל תרומותיהם
קלמן1  |  5/07/12 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מפלגת קדימה מראה לכולנו מה כוחה ומה עוצמתה    מוועדת פלסנר לא נותר אפילו ועד קהילה, ואפילו לא ועד כיתה. פלסנר - ח"כ לבדד ישכון - הציג את תוכניתו הקלוקלת לדחיית הבעיות ולטמינת הראש בחול, ובמפלגת קדימה אומרים: "הכי קל לפרוש"
יורם אטינגר
שמיר נמוך-הקומה היה ראש ממשלה ענק בתחומי עלייה, כלכלה, שיתוף פעולה אסטרטגי עם ארה"ב ועמידה בלחץ. כהונת שמיר מאופיינת ע"י העמקה חסרת-תקדים של שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ארה"ב למרות אי-הסכמות נוקבות בנושא הפלשתיני. אתגרי 2012 מבית ומחוץ מחייבים לאמץ את מורשת רה"מ שמיר
יאיר דקל
נזדמנתי לירושלים למספר ימים ועברתי ברחביה, ליד המוסדות הלאומיים. בניינה הכבד של הגמנסיה העברית הסתכל עלי ואני כתבתי מכתב לבת דודי. בילדותה התגוררה בירושלים ומדי קיץ, היו הוריי שולחים אותי לדודה
שלמה אבינר
הוא לא דיבר אף פעם כמה ארץ ישראל היא דבר חשוב, אבל לא נסוג ממילימטר אחד מארץ ישראל, על-אף הלחצים מארה"ב והלעג של התקשורת מחוץ לארץ ומן הארץ
גיל נתן
פלסנר שימש פלסטר לביבי    מהו שירות    חוויה אישית    ארגונים ישלמו את מחיר כשלון השירות והיחס    ויש פתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il