X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבת הקרובה יקראו לכם לצאת בהמוניכם להילחם בחרדים. ואתם תצאו. אתם תצאו כי רע לכם, כי נמאס לכם לא לקבל את מה שמגיע לכם, כי המילואים חונקים ומתסכלים. גם אני עושה מילואים. גם לי נמאס. אבל יותר מכל נמאס לי משיח השנאה שהממשלה מנסה לעורר בנו אחד נגד השני. מישהו מרוויח מההפרד ומשול הזה, והוא לא אנחנו
▪  ▪  ▪
מאהל הפראיירים. מרדדים את המסר וזורעים שנאה [צילום: פלאש 90]

הייתי רוצה להתייחס לטרנד החדש שסוחף את המדינה והפוליטיקה, ומנסה להציג עצמו כקול המחאה העממית. שנאת החרדים שנזעקת אלינו במכל מסך טלוויזיה בימים האחרונים מדירים שינה מעיני. נהדר שיש התעוררות נוספת, אדיר שהעם שלנו רוצה לקום על רגליו ולקחת חזרה את מה ששלנו - הרחוב, התקציב, מדיניות ציבורית ועוד. מבורך וחשוב, הרי זעקת המהפכה שלנו היא לקיחת אחריות אישית, אזרחית- כל אדם על עולמו. בין זה ובין ניסיון לזרוק את הקשיים הרבים והסבוכים שלנו כעם על אוכלוסיה ספציפית אחת - קטנה באחוזים, רובם לא אנשים עשירים או מושחתים, גורמת לי להיות חרדה לעתידנו.
"המחנה המשותף", גוף ממוסד שכביכול צמח מאותו מקום ממנו אני באה - מחאת האוהלים של 2011, הציב את מאהל הפרייארים על הדשא שחולדאי פרס בפניו, והתחיל לקבל פוליטיקאים. בזמן שפעילי השטח, אנשי השכונות, אנשי רוטשילד לשעבר ורבים אחרים שעוסקים בעשייה חברתית ממשיכים לנסות לייצר אלטרנטיבות חדשניות, עולים לרגל אחד אחרי השני פוליטיקאים למאהל הלא מייצג הזה. עשרה אוהלים סביבם, מקורות מימון שהם מסרבים לחשוף, דרכי עבודה עקלקלות, נידוי כמעט מוחלט מקהילת המאבק שהתגבשה לה בחורף - מאהל הפרייארים מספק אין קץ פוטו אופים לפוליטיקאים שרוצים להיות מזוהים. והנה, לא עבר שבוע, ואיציק שמולי פנה גם הוא לפוטו אופ הנוח.
למה להם להתעסק בנושאי עומק סבוכים כמו קשרי הון-שלטון השולטים בחיינו, למה לנסות להילחם בשיטה שדורסת את כולנו? - עדיף לרדד את המסר, לזרוע עוד שנאה, פופקורן להמונים. כן, גם רבים מהחרדים חיים מתחת לקו העוני. במקום להפנות את כוח האזרחים, ומי שאמורים לייצגם, למקור ההפרד ומשול, אנחנו משחקים לידיהם. את מי זה משרת? - זהו שיח של שנאה. שיח של הפרדה, של כעס, מנסים למכור אקמול לחברה גוססת.
בוחרים לשנוא במקום לבנות מחדש
אני לא נגד נשיאה שווה בנטל. אני בהחלט בעד, ועובדת כבר שנה לחברה אזרחית מעורבת, חזקה, שמקיימת את עצמה. אני פשוט נואשת אל מול אלפי האנשים שבוחרים לאכול את המסרים הרדודים והפשוטים של איציק שמולי ודומיו, שבוחרים לשנוא במקום לנסות לבנות מחדש.
אני ורבים מחבריי מובילים שינוי חיובי. אנחנו רוצים שינוי מהותי, כזה שבוחן מחדש את יחסי הכוחות בין בני אדם - בכלכלה, בחברה, בתקשורת, וכן, גם בגיוס לצה"ל. אני רוצה לבנות חברה חדשה, שלא מדירה את החרדים, לא את הערבים, לא את מעמד הביניים ולא את תושבי השכונות. כי האמת לא נמצאת אצל רטוריקן כזה או אחר. גם אם נראה לכם שהוא המבוגר האחראי. האמת נמצאת אי שם בין כולנו, ורק עם אמון, שיח, אמת ורצון טוב נצליח להגיע אליה.
מישהו מרוויח מההפרד ומשול
בשבת הקרובה יקראו לכם לצאת בהמוניכם להילחם בחרדים. ואתם תצאו. אתם תצאו כי רע לכם, כי נמאס לכם לא לקבל את מה שמגיע לכם, כי המילואים חונקים ומתסכלים. גם אני עושה מילואים. גם לי נמאס. אבל יותר מכל נמאס לי משיח השנאה שהממשלה מנסה לעורר בנו אחד נגד השני. זה בדיוק כמו תושבי שכונת שפירא המדוכאים מזה שנים ובאופן מוטעה בוחרים להילחם בסודנים. מישהו מרוויח מההפרד ומשול הזה, והוא לא אנחנו.
במוצ"ש תהיה אלטרנטיבה אזרחית. כזאת שלא מבקשת במה לאדם אחד מול עשרות אלפים - כזאת שמותירה מקום לכל אדם להיות מנהיג. הרי הבקשה המרכזית שלנו היא פירוק מרכזי הכוח והחזרתו לאזרחים. אני אתן לך בשמחה את המגפון, כי גם דעתך חשובה לי. נראה לכם ששמולי יחלוק את אור הזרקורים באותה הדרך?
לאירוע האזרחי בשבת - קישור.

הכותבת היא פעילה חברתית
תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
דיון בהטיה הבלתי האפשרית העומדת מאחורי פסקו של הרב אברהם שרמן המפקיע את הבית הגדול והקדוש ששם הראי"ה נקרא עליו מבעלות עמותת 'בית הרב'
אלכס לוין
קוראים יקרים, אם אתם רוצים לראות מחסן שהוא בעצם חדר שירותים לנכים, ושירותים שהם בעצם מחסן, שירותים מטונפים ואסלה מלאה בשרידי צואה יבשה, גשו לסופר-פארם ברחוב רמז בנתניה
נסים גבאי
החרדים לעולם לא יתרמו למדינה, ימשיכו לקשקש תורה מבוקר עד ליל, ואת המטלות האמיתיות ישאירו לנו. זה אומר שנתניהו ייבחר גם בבחירות הבאות...
אפרים הלפרין
מפלגת קדימה מראה לכולנו מה כוחה ומה עוצמתה    מוועדת פלסנר לא נותר אפילו ועד קהילה, ואפילו לא ועד כיתה. פלסנר - ח"כ לבדד ישכון - הציג את תוכניתו הקלוקלת לדחיית הבעיות ולטמינת הראש בחול, ובמפלגת קדימה אומרים: "הכי קל לפרוש"
יורם אטינגר
שמיר נמוך-הקומה היה ראש ממשלה ענק בתחומי עלייה, כלכלה, שיתוף פעולה אסטרטגי עם ארה"ב ועמידה בלחץ. כהונת שמיר מאופיינת ע"י העמקה חסרת-תקדים של שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ארה"ב למרות אי-הסכמות נוקבות בנושא הפלשתיני. אתגרי 2012 מבית ומחוץ מחייבים לאמץ את מורשת רה"מ שמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il