X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"תקשורת מגוייסת", ציבור מהופנט אחרי סיסמאות ריקות מתוכן ובלי משמעויות מעשיות שיביאו אסון חברתי וכללכלי למדינה שוויון הוא אחד האלמנטים העיקריים בקומוניזם
▪  ▪  ▪
רטוריקה מסוכנת [צילום: פלאש 90]

שוויון בנטל. האומנם? אני מתנגד נחרצות למאבק למען שוויון בנטל משום שזוהי רטוריקה מסוכנת המראה את פניהם האמיתיים של תומכיה יותר מאשר את המהות שלשמה נוצר המאבק.
הבעיה הסמנטית
האם השירות הצבאי באמת נטל או שזו זכות? מי שחושב שהוא פראייר או היה עליו נטל לשרת את המדינה מבחינה סמנטית לא יכול להגיד שלשרת את המדינה זה דבר חיובי.
לי אישית היה הכבוד לשרת וגם אם לא היה שירות חובה הייתי מתנדב (כבוגר פנימיה צבאית מגיל 15 וקצין בצהל אחרי 3 שנות קבע אני לא מבין את המונח פראייר או נטל). אני לא פראייר שנתתי את חלקי להגן על עצמי חירותי ועל משפחתי. מה שכן המדינה גזלה ממני את האפשרות להתנדב מרצון באמצעות חוק גיוס חובה.
הבעיה המהותית של המאבק
ראשית, הבסיס לטיעון לשוויון בנטל צומח מהעובדה שהמערכת הפוליטית מחלקת את משאבי המדינה (מסים שמשלם הציבור) בצורה לא שוויונית בין ציבור משלמי המיסים (ציבור העובד שהוא גם הציבור שברובו שירת בצה"ל) לבין הציבור שנסמך על המדינה למימון מחייתו - החרדים.
דא עקא, הוויכוח הפוליטי הוא בכלל לא על השירות הצבאי כי אם על חלוקת המשאבים של משלמי המסים בין אלו שעובדים לאלו שאינם עובדים ואינם משלמים מסים.
בגלל שאחד המאפיינים הבולטים שמבדיל בין שני המגזרים הוא השירות הצבאי או העדרו לקחו אנשי המאבק לשוויון בנטל את המחאה לכיוון של שירות צבאי או שירות אזרחי שכאן נחה בעיה מהותית עיקרית.
נניח לרגע שחרדי יעשה שירות לאומי של שנתיים או שלוש שנים (בזק"א) ויחזור ללימודי תורה ולא ישתלב בשוק העבודה. מה אז? האם עדיין לא ישא מעמד הבניים בנטל של מימון החרדים וצורכיהם? האם השירות הלאומי של אותו חרדי יקטין את סיכויי בנך או בתך למות במלחמה? האם נטל השמירות על ילדי המגוייסים יקטן? לא !!! אז בוא נקרא לילד בשמו - מדובר בדווקא!!!
פה מסוכנת ביותר הצלחת המאבק. במידה ויהיה גיוס שווה ושירות אזרחי הרי שאנו מכשירים את השרץ ומעמד הביניים, בעבור שנתיים של שירות לאומי, ישלם כל החיים על זה ולא תהיה עילה לציבור משלם המסים להגביל את ההטבות שמקבל המגזר שמכניס הכי פחות לקופת המדינה!
ולכן, הטעות הפטאלית של המאבק זה העברת המשקל בוויכוח הפוליטי לתחום השירות הלאומי/צבאי ולא לתחום ההשתלבות בשוק העבודה ועצמאות כלכלית של המגזרים הללו.
המאבק לשוויון בנטל יוצא מכמה נקודות הנחה בסיסיות שגויות.
1. יש שוויון בנטל בין כל המתגייסים לצבא. ובכן אין ולעולם לא יהיה!!! ולכן "שירות שווה לכולם" ו"שוויון בנטל" הינם סיסמאות חסרות ערך ממשי כמו "שלום עולמי" - פשוט אין דבר כזה ולא תמיד צריך לחפש שוויון בכל דבר. השוויון הוא לא תמיד ערך עליון, ולפעמים עדיף לנהוג באי שוויוניות כדי להשיג תוצאה טובה יותר לכלל.
2. צה"ל אינו כלי לתיקון כל החוליים בחברה הישראלית (תפקידו צריך להיות להגן על המדינה מפני אויבים חיצוניים ולאפשר לדרג המדיני חופש פעולה הא ותו לא!)
3. המפתח להשתלבות בשוק העבודה האזרחי מתחיל בחינוך שווה לכל אזרחי המדינה ולא בגיוס שווה. המלחמה האמיתית צריכה להיות שעל המדינה לחייב הקניית ערכים וסט כישורים לכל ילד במדינה במנותק מהשאלה מיהם הוריו ומה אמונתם הדתית... כמו שאנחנו לא מאפשרים להורה להתעלל פיזית בילדיו אנו באופן מוזר מאפשרים התעללות מנטלית וחינוכית בילדים שגדלים בחצר האחורית של ביתנו.
4. למדינה (שמכנה עצמה דמוקרטית) אין זכות לגזול מאדם את חירותו האישית לטובת הכלל מבלי להראות טעם מיוחד (שרידות לאומית).
הבעיה הדמוקרטית ופגיעה בחופש הפרט
לא מצאתי עילה משפטית לפיה מדינה דמוקרטית יכולה בחוק לשעבד את אזרחיה למטרות ציבוריות. פגיעה בזכויות הפרט לחופש יכולה להיות לצורכי מלחמה והשרדות - אבל לשירות אזרחי?
הבעיה המוסרית
מה נגיד לילד חרדי שהמדינה מכרה לרבנים בכך שמנעה ממנו חינוך כמו שמקבלים ילדי החילוניים. אנו אפשרנו לחרדים לגדול בחברה שמונעת מהם חינוך. אחרי שאנחנו שותפים לפשע הזה, וילד חרדי גדל בעמדת נחיתות לעומת ילד חילוני, אנחנו אומרים לו לצאת לעבוד ולתרום לחברה - אותה חברה שלא היה אכפת לה ממנו כשהיה ילד ומכרה אותו לגחמות הוריו ורבניו!!!
השיקול הכלכלי
נניח לרגע שהתחלנו לגייס את כולם לשירות צבאי ואזרחי. הקמת מנהלת אזרחית דורשת ביורוקרטים בשירות המדינה (מי ישלם את שכרם) ויש צורך בכ"א רב לגיוס, להשמה, לפיקוח, לתנאי שירות, לאכיפה ולענישה - מי ישלם על זה? אותו מעמד בינוני טיפש שנלחם על הקטנת הנטל הכלכלי מעליו...
כמה זמן יקח לדעת כל המעוניינים במנהלת אזרחית עד שמשרתים יגיעו לידי בסטיונר בשוק הכרמל שמכיר מישהו מהמנהלת? (חומר למחשבה).
השיקול הדמוקרטי
יותר מערך השוויון, חשוב ערך חופש הפרט במדינה דמוקרטית. יש להקטין את החיכוך בין המדינה לאזרח וזה ניתן לעשות רק על-ידי הפיכת צהל לצבא מתנדבים. רק שיש צורך או כורח אפשר להשלים את שורות הצבא בהגרלה ... כך הסיכוי של כולם לעלות בגורל השירות הוא שווה ... השגנו שני דברים בשיטה זו - האחד לא מנענו מאלו שמעוניינים להתגייס מרצונם להביע זאת. 2 - הפעלנו את כוח השלטון וגיוס החובה בצורה המינימלית ביותר ובאופן שווה לכולם. הסיכוי של חרדי לעלות בגורל דומה לסיכוי של כל אדם אחר... סרבנות תוכל להיות מטופלת באופן אישי ופרטני לא כנגד מגזרים שלמים.
המאבק האמיתי צריך להיות במישור החינוך
לא יתכן שאזרח חילוני יעמוד לדין אם ימנע מבנו חינוך. לעומת זאת, המדינה מעודדת נכות מנטאלית על ילדי חרדים - המדינה פשוט מכרה את עקרונותיה - בקבות כך ילדי חרדים לא יכולים להשתלב במעגל העבודה כשהם מגיעים לגיל בגרות.
שירות המדינה או המדינה לשירות האזרח
מקוממת אותי הסברה כי יש ערך בשירות המדינה (כאלמנט מחייב). שירות המדינה חייב לבוא מתוך רצון של האינדיווידואל ולא מתוך ערך מחייב. המדינה היא גוף שנועד לשרת את הפרט ולא להפך... יש מקום לחנך לתרומה לטובת הציבור אבל לעשות זאת בכוח? זה אבסורד ומתאים יותר למדינות קומוניסטיות יותר מאשר למדינות דמוקרטיות.
איפה היו 35,000 מפגינים שהגיעו אתמול כאשר אנשי השייטת חלו בסרטן זה אחר זה מצלילה במי הקישון המזוהמים? הם (המדינה) נטשה את האזרחים שנתנו את כל כולם לשרת אותה. לזה אני קורא עושק הרוב. המדינה בכוחה יכולה לקחת ממך הכל, חוץ מאחריות, מזה המדינה יודעת לברוח והאזרחים אדישים שהמדינה עושה את זה.
לכן ההפגנה אתמול הייתה שיא הצביעות והציניות של אזרחי המדינה.

הכותב הוא קצין בצה"ל, מנכ"ל של חברה אמריקנית וכיום עו"ד, מפעילי המחאה החברתית של שנת 2011.
תאריך:  08/07/2012   |   עודכן:  09/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת של ה"שוויון בנטל"
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה , חבוב
פולמוסאי  |  8/07/12 17:45
 
- אני לא טועה אתה לא מעשי
יניב מויאל  |  9/07/12 10:32
 
- שניכם דיקטטורים
אמיר ש  |  9/07/12 11:57
 
- דקטטורה לחנך?
יניב מויאל  |  9/07/12 13:12
 
- "ילד לא שייך להוריו" -דיקטטורה
אמיר ש  |  9/07/12 15:13
 
- אתה מעוות את דברי
יניב מויאל  |  9/07/12 16:23
 
- היכן הסילוף?
אמיר ש  |  10/07/12 08:37
 
- זו דמגוגיה או טימטום?
יניב מויאל  |  10/07/12 11:58
 
- לפני שאתה יוצא למלחמה - קרא
אמיר ש  |  10/07/12 16:45
 
- המשך
אמיר ש  |  12/07/12 11:47
 
- להתווכח עם אדם לא רציונאל?
יניב מויאל  |  12/07/12 13:28
2
כל מילה אמת!צודק בהחלט! ל"ת
שינשין  |  9/07/12 08:55
3
בעצם הוא מציע לשטוף את מוחם
של ילדי החרדים   |  9/07/12 20:59
 
- בעיות בהבנת הנקרא?
יניב מויאל  |  10/07/12 00:03
4
מויאל מאבד את העיקר--התייצבות
איש ציבור  |  10/07/12 00:32
 
- טיעון עלוב
יניב מויאל  |  10/07/12 07:35
5
מעולה. ממש מייצג את דעתי. תודה ל"ת
אניME  |  10/07/12 08:11
6
בקשר לאנשי השייטת אתה טועה.
אהוד פרלסמן  |  11/07/12 00:40
 
- אני אף פעם לא טועה! :-)
יניב מויאל  |  11/07/12 15:23
 
- הסטטיסטיקה לא משקרת.
אהוד פרלסמן  |  14/07/12 01:12
 
- נניח ו...
יניב מויאל  |  14/07/12 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה נתניהו
לשאול את אריאל את השאלה הלא נכונה    הרי ברור כי המרכז האוניברסיטאי לוקה בפגם מובנה, שאי-אפשר לרפאו, אך מה שיותר גרוע - לא ניתן לציינו כסיבה לאי-הענקת כרטיס מועדון: המרכז כידוע ממוקם בצד הלא נכון של הקו ירוק
אברהם הללי
בלק, מלך מואב, חושש מישראל המתקרבים לארצו, ושולח שליחים לבלעם בן בעור שיבוא לקלל את ישראל. בלעם מחכה לתשובת ה' שאוסר עליו ללכת! השליחים באים פעם נוספת לשכנע אותו, ובלעם הולך בתנאי שיגיד מה שה' יאמר לו
אבנר אביב
טייקונים, רשתות מזון, בנקים, חברות כרטיסי האשראי והביטוח, חברות הכבלים והסלולרי - אתם ורק אתם הגורם לאי השוויון בנטל. הפערים הכלכליים ויוקר המחיה נוצרו יחד עם לידתכם
יוסף מישל דוד
רשמים מחוג-בית מרתק בו השתתפתי, בו חשף ח"כ יריב לוין (43) את הצלחותיו וכשלונותיו, בקרב המתחולל בין האליטות שבמערכת המשפט לבין עם ישראל המנסה להשמיע את קולו דרך נבחריו בכנסת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בעד גיוס חובה, קולב, תרגיל בהנדסה, פקק, יש לכם תרד? חובה וזכות ומומחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il