X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צדק לעשירים בלבד אינו רק ביטוי. זו שיטה משוכללת. יש בה הכל, החל מסוללה של סנגורים בכירים וכלה בעבודה מתוחכמת על תודעת הציבור וניצול תופעת "הזיכרון הקצר"
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. רק שלוש מתוך חמש חקירות הוכרעו בבית המשפט [צילום: AP]

הסניגור המוביל של אהוד אולמרט, עו"ד אלי זוהר נשאל במשדר המיוחד של ערוץ 2 הבוקר (10.7.2012) שסיקר את מעמד הכרעת הדין בעניינו של אהוד אולמרט: "האם הצדק שייך רק לעשירים?" ואלי זוהר השיב: "לא, יש לנו סנגוריה ציבורית מצויינת". הוא גם חייך למצלמה כששאלו אותו אם הוא "עשה הנחה" לאולמרט. במילים פשוטות - החיוך מעיד על הסכם ג'נטלמני בין אחוכים למקצוע. האמת נמצאת איפושהו באמצע.
סוללת עורכי הדין של אולמרט מדברת בעד עצמה
ההגנה על אולמרט בפרשת ראשונטורס נוהלה על-ידי עורכות הדין נויה נגב וגל הררי-גולדמן (שירשו את התיק מיהודה וינשטיין שהיה אמור לייצג את אולמרט אבל מונה זמן קצר לאחר מכן לכהונת היועץ המשפטי לממשלה). את ההגנה על אולמרט בפרשת טלנסקי ריכז עו"ד נבות תל-צור ממשרד כספי. את הצוות כולו הוביל אלי זוהר יחד עם רועי בלכר. (מתוך כתבתו של עידו באום בדה מרקר).
אם כבר סוללה מכובדת אז כבר - יצירת רושם בתודעת הציבור ותפלול הזיכרון קצר שלו
לכך נוסיף את ממד תודעת הציבור והרי לכם צדק לעשירים בלבד. במה מדובר? סוללה של סנגורים מבכירי עורכי הדין בישראל, שיוצרת מפרשת אולמרט סוג של "סיפור מתח". סנגוריו הרבים של אולמרט הצליחו לייצר בתודעת הציבור חוסר וודאות באשר לאשמתו.
מה זוכר הציבור לגבי העד טלנסקי? הציבור זוכר אותו כאדם קשיש ומבולבל. הציבור זוכר שבשעה שגבו ממנו עדות הוא רמז שישנם איומים על חייו.
המתח חולש על דמויות נוספות הקשורות לפרשת העמדתו לדין של אולמרט: נסיעותיו במימון כפול של אולמרט, תואמו על-ידי סוכנת הנסיעות ממשרד ראשונטורס, רייצ'ל ריסבי-רז. האם הציבור יודע מה עלה בגורלה? האם הועמדה לדין?
מה לגבי שולה זקן? היא הרי הייתה אחראית על רכישת הכרטיסים לטיסות במשרד הנסיעות, האם היא הועמדה לדין? מה הציבור זכר לגבי זה סמוך להקראת ההכרעה בפסק הדין?
מה הרושם של הציבור ומה הוא זוכר לגבי עו"ד אורי מסר? הציבור זוכר עד במצוקה שהפרקליטות סגרה לו את התיק. אבל בכספת שבמשרדו שכב סכום כסף - האם זה כסף לא חוקי השייך לאולמרט? מי זוכר, מי יודע?
לפני מספר ימים התנצל פרקליט המדינה משה לדור בפני אולמרט - וכך נסגרה בפשרה תביעת דיבה שהגיש אולמרט נגד לדור, על דברים שאמר על אולמרט בראיון למוסף הארץ. הרושם הציבורי לגבי זה הפך את אולמרט לצדיק, שכן הוא הקרבן ה"נרדף".
ואם לא די בכך, ה"נרדף" הועמד לדין לאחר חמש חקירות שרק שלוש מהן הוכרעו היום במחוזי בירושלים. מה לגבי השתיים הנותרות? פרשת הולילנד והמינויים הפוליטיים? גורלו של אולמרט נחרץ, הוא ימשיך להתרוצץ עם הסוללה שלו בין אולמות בתי המשפט - כמה מסכן!!
ולקינוח - האם הציבור בכלל זוכר שנגד אולמרט הוגשו שש תלונות שהפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה סגרו בשנים האחרונות? מי זוכר למשל, את מכרז ההפרטה של בנק לאומי ואת החשד שאולמרט ניסה להטות את המכרז לטובת איש עסקים באוסטרליה? לדור עצמו סגר את התיק.

תאריך:  11/07/2012   |   עודכן:  11/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק? - לעשירים בלבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכוונה לצדק סלקטיבי=לעשירים ו0
קורןנאוה טבריה  |  12/07/12 07:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הבה לא נהיה רחמנים וצדקנים, ונדע לסמן לעצמנו מי איתנו ומי לצרינו. יוחלט לפיכך בחוק על מעמד תושב לנמנעים מהתייצבות או מגיוס מטעמים אישיים, דתיים, פוליטיים או אידיאולוגיים
איתן קלינסקי
מצער, שהמגיש דוד קון אינו מבין שרבות הן המדינות המכירות בזכות לקיים נישואים חד מיניים. מצערת ההתבטאות ההומופובית של דוד קון, המצטרפת ליותר מדי התבטאויות הומופוביות בערוץ 9
שי ברק
הדיו על פסק הדין עוד לא יבש וכבר מבקשים רבים בתקשורת ובעולם המשפט את ראשיהם של ראשי הפרקליטות. יש מה לבדוק, אבל הדרישה לחרקירי אינה במקומה
איתמר לוין
חמש נקודות במבט קדימה: האם בית המשפט יקבע שבמעשיו של אולמרט דבק קלון, מדוע כדאי לפרקליטות להציע כעת לזקן עסקה, מי נפל על הראש, מי דורש מהפרקליטות אחריות אישית, ומה הקשר בין פסק הדין בירושלים לבין המשט הטורקי
הרב שי פירון
סיום תקופת מנהיגותו של משה מאפשר להביט אל מאפייניה: הרגישות המוסרית של משה, תחושת הערבות והשייכות הן העומדות בבסיס תפישתו המנהיגותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il