X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט המחוזי בפרשות השונות בהן הוחשד אולמרט, איננו סוף פסוק גזר הדין אמור להינתן בעוד כחודשיים מה שעולה בבירור בפסק הדין הארוך והמלומד הוא, שגזר הדין יינתן על אותה עבירה בה מר אולמרט נמצא אשם: הפרת אמונים
▪  ▪  ▪
ערעור מטעמים ענייניים בלבד [צילום: AP]
פוליטיקה ולא משפט
כאן טמונה הבעיה: לא המשפט כשלעצמו חשוב לרבים מבין המקטרגים, לא ההליך הפלילי ולא התוצאה המשפטית, אלא התוצאה הפוליטית. קלון ימנע את חזרתו של אולמרט לפוליטיקה במשך 7 שנים

ראוי להזכיר שבית המשפט זיכה את מר אולמרט מכל החשדות האחרים, על-פי הכללים של המשפט הפלילי הנהוגים בישראל. ישנם אנשי ציבור או עיתונאים הסבורים שתוצאת המשפט מאכזבת ואין מנוס אלא לערער לבית המשפט העליון. לחלופין, סבורים אותם קטגורים של אולמרט שראוי שבית המשפט המחוזי יטיל על מר אולמרט עונש על הפרת אמונים. עד כאן ברורה העמדה: נמצאת אשם, אתה חייב בדין. מה שמקומם הוא שישנו מסע מתוזמן היטב, המנוהל על יד מתנגדיו של מר אולמרט או מבקריו של בית המשפט המחוזי, הדורשים הטלת קלון. המטרה היא ברורה : מניעת חזרתו של מר אולמרט לפוליטיקה, אם הוא יבחר בכך.
ובדיוק כאן טמונה הבעיה, לעניות דעתי: לא המשפט כשלעצמו חשוב לרבים מבין המקטרגים, לא ההליך הפלילי ולא התוצאה המשפטית, אלא התוצאה הפוליטית: קלון ימנע את חזרתו של אולמרט לפוליטיקה במשך 7 שנים; היה ובית המשפט המחוזי יימנע מהטלת קלון, מקווים המקטרגים שבית המשפט העליון יהפוך את הקערה על פיה. זו מהות המסע התקשורתי נגד פסק הדין. זהו מעשה חמור מאוד משום שלמשפט זה היבטים שמעבר להיבט המשפטי הצר. למשל, האם ראש ממשלה יודח מתפקידו והשלטון יוחלף, רק משום חשדות בפלילים נגדו? זו שאלה נכבדה שרבים מתלבטים בה כיום, ונדמה שיותר ויותר אנשים מבינים שהפסקת כהונת ראש ממשלה בגלל חשדות היא מבחינת פוטש בחסות החוק. זו הסוגיה המדאיגה אותי באופן אישי, ואם בפן האישי עסקינן, אבהיר זאת היטב: מעולם לא הייתי מחסידיו של מר אולמרט, מעולם לא תמכתי בו, מעולם לא הייתי חבר מפלגתו או מפלגה אחרת. ידיי נקיות לחלוטין, ורק הנושא העקרוני הוא נר לרגלי.
בכדי לא לעורר לזות שפתיים או חשדות אחרים, בחרתי להשיב למקטרגים על-ידי ציטוטים מתוך הכרעת הדין למען יקרא הציבור וישפוט מה נאמר בה:
1. במסגרת האישום הראשון - "פרשת ראשונטורס", מואשמים הנאשמים בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד, וכן עבירה של העלמת הכנסות במרמה, שיוחסה לנאשם בלבד."
2. במסגרת האישום השני-"פרשת טלנסקי" ו"פרשת מרכז ההשקעות", מואשם הנאשם בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמוני וכן בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות."
3. במסגרת האישום השלישי מואשם הנאשם בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בגין הצגת מצגי שווא למבקר המדינה באשר לנסיבות קבלת כספי מד"ר יוסף, (גיו) אלמליח, וכן בדבר שוויו של אוסף העטים שברשותו".
הכרעת הדין:
לאחר שבחנו את כל הראיות שהוגשו לנו החלטנו, פה אחד, לזכות את הנאשם מן העבירות שיוחסו לו באישום הראשון ("פרשת ראשונטורס"), וזאת לאחר שנותר בלבנו ספק סביר בדבר אשמתו. כמו-כן החלטנו לזכות את הנאשם מן העבירות שיוחסו לו ב"פרשת טלנסקי" שבאישום השני וכן לזכות את הנאשם מן העבירות שיוחסו לו באישום השלישי (קבלת דבר במרמה ממבקר המדינה).
מנגד, החלטנו להרשיע את הנאשם בעבירה של הפרת אמוני שיוחסה לו ב"פרשת מרכז ההשקעות" שבאישום השני."
זו הכרעת הדין מתומצתת מאוד, ממנה ניתן להבין היטב מה קבע בית המשפט המחוזי, פה אחד. אלה אשר תמהים לגבי המונחים המשפטיים דוגמת "ספק סביר" או "מעל לכל ספק סביר", מן הראוי לבדוק זאת לא רק בהקשר של משפט אולמרט אלא בהקשר של שיטת המשפט בישראל. על-פי הדין, אגב גם על-פי ההיגיון, ראוי שבמשפט פלילי ההכרעות יתקבלו אך ורק לאחר התרשמות השופטים מעל לכל ספק סביר. שלילת חירות האדם על יד שליחתו לכלא או הטלת כתם כבד לכל ימי חייו, אינם יכולים להיעשות אלא רק לאחר הסרת כל הספקות הסבירים שהאדם אשם.
תמצא המדינה לנכון לערער, היא צריכה לעשות זאת מטעמים ענייניים בלבד ולא כתוצאה ממסע מתוקשר היטב. המסע כבר החל ובו נוטלים חלק, לדאבוני הרב, שופטים בדימוס, נשואי פנים, ויש רק להצטער כל כך. רצוי להאמין שאותם שופטים בדימוס אינם מתכוונים להיות חלק ממסע פוליטי, אך הופעתם בתקשורת, לפני שנגזר גזר הדין, תורמת, שלא בטובתם, לזילות בית המשפט.

תאריך:  15/07/2012   |   עודכן:  16/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרות: אובססיית קביעת קלון וערעור
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אני באמת לא יכול להבין אותך.
אהוד פרלסמן  |  15/07/12 13:57
 
- תגובה
צ'לו   |  15/07/12 14:29
 
- גם אם תכתוש את ה0מול האדום במכ
קורןנאוה טבריה  |  15/07/12 15:03
 
- תגובה
צ'לו   |  15/07/12 20:40
 
- קל לתהות על קנקנם של אלה שממשי
קורןנאוה טבריה  |  16/07/12 04:51
 
- תגובה
צ'לו  |  16/07/12 10:50
 
- כצפוי,הפרשנות וההבנה שלך אופיי
קורןנאוה טבריה  |  17/07/12 04:13
2
הפרת אמונים - החמורה שבעבירות
ab canada  |  17/07/12 14:52
 
- תגובה
צ'לו   |  17/07/12 21:47
 
- נכון,כי אי אפשר לרמות את כל
האנשים כל הזמן  |  18/07/12 21:48
3
חשוב לזלזל בבתי המשפט ושוב
לזלזל בהם  |  18/07/12 21:39
 
- כן,קלון זמני.זה הפתרון הנכון
הוא הצליח בעבר  |  18/07/12 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר אביב
איחולי החלמה מהירה והתאוששות למשה סילמן. אך יש להיזהר מהניסיון להפוך טרגדיה אישית לסמל המחאה. ישראל אינה תוניס וגם לא טיבט
מרדכי שחם
דוח מבקר המדינה לגבי אסון-הכרמל, אשר פורסם לאחרונה, העלה לשיח הציבורי את מה שהוגדר בדוח כ"אחריות מיוחדת" - אחריות אשר איננה נכללת בין "תבניות האחריות" המשפטיות המוכרות (לפחות עד כה)    ברם, מי שאינם משפטנים, עשויים להתרשם כי זוהי הגדרה של אחריות בת-אכיפה, אשר הביטוי "מיוחדת" מחמיר את דרגתה    ספק אם לכך התכוון כותבו הנכבד של הדוח
נרי אבנרי
במבחן הסבירות - אין זה סביר שאולמרט זוכה מאותה פרשה ששולה זקן הורשעה בה. במיוחד כשחושבים שזאת פעם שנייה. הפעם הראשונה הייתה בפרשת חשבוניות הליכוד. הלכתי לארכיון...
מתי דוד
הכרעת הדין במשפטו של אולמרט היא חגיגה למושחתים. כיצד זה יכול לקרות ששר המקבל מאות אלפי דולרים במזומן במעטפות, ובסודיות, הנשמרים בקופה סודית, ללא שום רישום ודיווח, אינו מורשע בעבירה פלילית?! כישלון מוחלט של תבונת השופטים
דן אלון
ואז בא משה סילמן והשאיר על הציבוריות שלנו סימן. סימן על המצח. אות קין לחברה שלא מוכנה להתעורר ולומר למייבשים, למפריטים ולמושלים בכוח הזרוע הכלכלית, ביד חזקה ובזרוע בלתי נטויה בעליל: "שלח את עמי!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il