X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח אדמונד לוי הפריך זיוף היסטורי, שהיה אמור להסתיר את מגילת הזכויות הקדומה ביותר שהייתה לעם כלשהו על ארצו עלי אדמות, וקבע: "כיבוש" ביהודה ושומרון היה רק על-ידי ירדן. וממי? מ"בעל זכות החזקה שנעדר מהשטח...ועתה שב אליו" - העם היהודי
▪  ▪  ▪
השופט בדימוס אדמונד לוי. הדו"ח הפריך זיוף היסטורי [צילום: פלאש 90]
הצעת חוק: לעגן המלצות ועדת אדמונד לוי
איתמר לוין
18 חברי כנסת מציעים להקים בית משפט למקרקעין ביהודה ושומרון ולהחיל באיזורי את חוקי התכנון והבנייה הישראלים * בין המציעים: זאב אלקין, דוד רותם ויריב לוין
לרשימה המלאה

פסיכיאטרים יצטרכו לפענח את התדהמה והעצב במחנה השלום נוכח הבשורה הזאת. משל לקבצן שמבשרים לו שהוא מיליונר, לנאשם בשוד וגזל שהוא חף מפשע, והוא..."מקווה שהדוח לא ייושם". סומכים, למשל, על היועץ המשפטי לממשלה שיטיל וטו, אולם היועץ מוסמך להתמודד אך ורק עם הביסוס המשפטי של הדוח, וכאן טרם נשמע אפילו נימוק רציני אחד. והממשלה תצטרך להתמודד עם אפליות וגילויי שרירות לב שהדוח חושף ועם הסיכום, שהשלטונות "שמו לעצמם מטרה למנוע מההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון להרחיב את גבולה".
"אדוני הארץ"? הבה ונראה
הדוח מונה שורת מצפים בגליל שהוקמו "ללא תוכנית מתאר בתוקף" ומציין שכך קמה כמעט כל ההתיישבות במדינה. רק בדיעבד מגיעים האישורים הפורמאליים. בדיוק כך נהגו גם ביהודה ושומרון, אלא כאן - "כשלבסוף הוכנו תוכניות והוגשו למוסדות התכנון, החליט הדרג המדיני שלא לקדם את הדיון בהן". שואלת הוועדה: "הואיל והאשם לאי-החוקיות.. רובץ לפתחה של הממשלה, כיצד היא יכולה.. לטעון בניקיון כפיים כי המתיישבים פעלו שלא כדין.. ולהגיב על כך בהריסת מה שנבנה ללא היתר?"
בכל מקום קונים ומוכרים נדל'ן באופן חופשי. רק ישראלים (בעצם: יהודים) ביו"ש תלויים ב"היתר עסקה". הוועדה: הגזירה "מיותרת ומכבידה".
על-פי חוק ירדני, ל"זרים" אסור לקנות נדל"ן ביו"ש. לכן, ישראלי נאלץ לרשום חברה ולקנות בשמה. הוועדה: "פגיעה בזכות יסוד", "אפליה ממניע פסול", "איסור שאין להשלים עם קיומו."
ישראלי המשתמש בקרקע שאינה אדמת מדינה, גם כשאיש לא בא בטענות - עליו להמציא מסמכים, מדוע אין זה "שימוש מפריע". אם לא - יסולק. ומהו "שימוש מפריע"? כל שימוש!
על-פי הצו המקורי, אם היהודי כבר הספיק להחזיק באדמה 3 שנים ללא עוררין, הוא לא ייחשב "מפריע", אח"כ הוסיפו ודרשו 5 שנים של החזקה, אח"כ גזרו שכל שינוי בגידולים או בעיבוד מבטל את החזקה. הוועדה: "אין ספק כי מטרת הצו לסכל כמעט כליל את האפשרות שמתיישבים ישראלים יעלו טענות הגנה הנובעות מחזקה ועיבוד ממושכים..הצו דרקוני. שיטת משפט מתוקנת אסור לה שתשלים עם קיומו."
הדוח מצטט מעדותו של ראש המנהל האזרחי: ".. המצב הנוכחי הוא לטובת הפלשתינים... בסכסוכי קרקע אני נדרש ע"י היועץ המשפטי לאמץ השקפת המשפטנים, אפילו שההתלבטות קשה ואני איני שלם עם החלטתם".
עותר פלשתיני המבקש לסלק ישראלי מקרקע פונה לבג"ץ. הוועדה: לבג'ץ "אין הכלים לבירורן של שאלות שבעובדה.. הוא נסמך על הצהרת המדינה בלבד.. לא ניתן להסתפק בבדיקה מסוג זה." סכסוך כזה ראוי לדיון בין הצדדים בבית משפט השומע ראיות.
ביישובים שהוקמו עפ'י צווים ביטחוניים, כשביקשו להמשיך ולבנות בשטחים הריקים, נתקלו בסירוב שפירושו הקפאה וניוון. "שכלול הצו" קראו לזה (בציניות?). הוועדה: "גישה זו אינה מקובלת עלינו... אין מניעה לאשר בנייה נוספת"..
ל-51 שמורות טבע ו-81 פארקים יש תוכניות מתאר. בפועל הוכרזו - 18. מדוע? כי הסכם אוסלו אינו מתיר! התוצאה - הזרמת מי שופכין, פיזור רעלים, הרס בתי גידול, "בכייה לדורות". הוועדה: "איננו רואים הצדקה בדין לעצירת תהליך ההסדרה של השמורות".
עפ'י מסקנות ועדת לוי "כיבוש" ישראלי ביו'ש - אין, אבל 370,000 יהודים "כבושים", נאנקים תחת משטר דיכוי, יש ויש. קוראים להם "אדוני הארץ".

תאריך:  22/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות ועדת לוי - 370,000 יהודים "כבושים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אליקים-כרגיל אתה גדול ל"ת
אבי כהן  |  23/07/12 11:11
2
אליקים, אתה נהנה לשחק בנדמה לי
פועה  |  24/07/12 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
לאחר זיכויו התמוה, עוד בטרם הוגש ערעור אפשרי כולל קלון, עולה כבר האפשרות שהוא יחזור לפוליטיקה ויעמוד בראש גוש ה"מרכז" שמאל, כדי להתמודד נגד נתניהו והליכוד    כך פסקו הפרשנים שקובעים מיהו המשיח ואת מי יש להדיח    האם אולמרט הוא החלקיק האלוהי להצלת ה"מרכז" השמאלני?
שמחה סיאני
לא פעם חשבתי, עד כמה נשים, הנראות לעתים שבריריות, אוצרות וצוררות בתוכן כוח נפשי וחכמה במידה כה רבה, שמפתיעה אפילו אותן עצמן ואת מי שנמצא במחיצתן
נרי אבנרי
המאמר הזה איננו אקטואלי מסיבה פשוטה - הוא תמיד רלוונטי. כמו לפני עשר שנים, כך בעוד עשר שנים. נוני מוזס, באמצעות עיתונו ידיעות אחרונות, מרעיל את תודעת קוראיו עם מידע מזוהם באינטרסים. ידיעות אחרונות הוא מפגע אקולוגי תקשורתי. הלכתי לארכיון...
יהודה דרורי
מפגיני "המחאה החברתית העלובה" שמוליכיה הם ה"שמאל" בראשות מר"צ, חד"ש (וגם בל"ד - חסידת הטרור הפלשתיני נגדנו), מצאו להם סמל להתגנדר בו בקריאות גנאי, ביללות מזרחיות, במחאות סרק, בסיסמאות עלובות ובתהלוכות מדולדלות של אנשים שאין להם מה לעשות בערבי קיץ בביתם (הטלוויזיה גרועה במיוחד...)
עו"ד אריאל דרור
היום הקובע הינו היום לפיו מאזן בית המשפט/בית הדין את רכושם המשותף של בני הזוג. עד יום זה, הזכויות והחובות של בני הזוג, אשר נצברו במהלך החיים המשותפים - וממנו והלאה - חלה הפרדה ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il