X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם לא מאוחר מדי, כדאי לצרף את יהודה וינשטיין ואייל ינון למשלחת ישראל לתחרויות ההתעמלות בלונדון השניים הפכו ב-180 מעלות את עמדתם בנושא הארכה למבקר המדינה וכעת לא נוכל להאמין לאף מילה שתצא בעתיד מפיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: IOC]
   איתמר לוין
וינשטיין: פירוש צר להארכת כהונת המבקר

   איתמר לוין
היועמ"ש לכנסת לבג"ץ: לאשר הארכה ללינדנשטראוס

חרפה שאין כדוגמתה
שיא החוצפה בתגובתה של הפרקליטות מצוי בפיסקה האחרונה: אם בג"ץ יחליט שהוא בכל זאת דן בסוגייה החוקתית שמעלה העתירה, מבקשת הפרקליטות לפחות 60 יום לגיבוש עמדתה. חשבון פשוט מגלה, שזה אומר שהתגובה תינתן כמעט כאשר יסתיימו שלושת החודשים עליהם מדבר התיקון. כאשר המדינה מנסה לבצע תעלול שכזה כדי לעקר עתירה מתוכן - זוהי חרפה שאין כדוגמתה. אם אני בג"ץ, הייתי אומר למדינה: בבקשה, קחו חודשיים - ובינתיים מוציא צו מניעה האוסר על המבקר להשלים דוחות. מעניין כמה זמן היה נדרש אז למדינה למסור את תגובתה.

נכון שמשפט אינו מדע מדויק, אבל בכל זאת יש מקום לצפות למינימום של עקביות - במיוחד כאשר לא חלף זמן והנסיבות לא השתנו. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והיועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, מוכיחים שהכל מהפוזיציה והכל מהצרכים הנקודתיים והכל לפי האילוצים.
וינשטיין וינון התנגדו נחרצות למתן הארכה למיכה לינדנשטראוס להשלים את הדוח בפרשת הרפז. בכלל לא משנה כרגע האם הם צדקו או לא; זו הייתה עמדתם הפומבית והחד-משמעית רק לפני חודש. ועדת השרים לחקיקה והכנסת לא קיבלו את עמדתם - וזו זכותן. בא עו"ד שלומי פרידמן ועתר לבג"ץ - וזו זכותו. כאשר נדרשו וינשטיין וינון להגן על חוק לו התנגדו - זו כבר אינה זכותם.
במקום לעמוד על שלהם, וינשטיין וינון ביזו את מעמדם וביזו את מקצועם, והחשוב מכל - ביזו את חוות דעתם העתידיות. במקום לומר שהם ממשיכים להתנגד לתיקון ולשלוח את הכנסת והמבקר לשכור עורך דין חיצוני, הם ביצעו פליק-פלאק לאחור, המשיכו בבורג וסיימו בצוקאהרה. אם לא מאוחר מדי, כדאי לצרף אותם למשלחת ישראל לתחרויות ההתעמלות באולימפיאדת לונדון.
וינשטיין וינון מצאו, הפלא ופלא, שיש פרשנות דחוקה לפיה ניתן ליישב את הארכה עם חוק היסוד הקובע שהמבקר יכהן שבע שנים ולא יום אחד נוסף. וכעת, אחת משתיים: או שהם לא שמו לב לפרשנות הזאת כאשר קבעו נחרצות שהחוק בעייתי, ואז הם רשלנים וחובבנים; או שהם שמו לב והסתירו אותה, ואז הם מזידים ומכשילים. בעצם, יש אפשרות שלישית: ששניהם יודעים שהפרשנות הזו בעייתית ולמרות זאת מציגים אותה לבג"ץ, ואז הם שקרנים ומשבשי הליכים. מאחר שאלו הן האפשרויות, ממש לא משנה איזו מהן היא הנכונה.
לאור חוות הדעת הסותרות הללו, אין כל אפשרות להתייחס מכאן ולהבא ברצינות לחוות דעת עתידיות של שני האדונים. מהיום ברור לכולם, שחוות הדעת שלהם ניתנות לשינוי לפי תנודות הרוח ולפי הצרכים. מהיום ברור לכולם, שאם וינשטיין יאמר למשל שצריך להעמיד לדין את אביגדור ליברמן - חזקה עליו שימצא את הדרך לומר גם את ההפך. ושאם ינון יאמר שאפשר לסלק מסיעת קדימה את המורדים - מן הסתם ימצא את הדרך להגן בבג"ץ על עמדה הפוכה.
גם אם החלטות ועמדות של האדונים הנכבדים לא יועמדו למבחן בג"ץ, הם איבדו את חזקות המקצועיות ותום הלב. בלי החזקות הללו, אין שום סיבה שהציבור ייתן בהם אמון. ובלי אמון הציבור, מוטב שיילכו הביתה כמה שיותר מהר. אבל זה לא יקרה, משום שהאדונים וינשטיין וינון למדו טוב מאוד מהמערכות הפוליטיות בהן הם שולטים ביד רמה: אתה יכול לומר א' בבוקר ו-ב' בצהריים ו-ג' בערב - ולמחרת הכל יישכח. ואחר כך הם יבטיחו לנו שחוות הדעת שלהם מקצועיות בלבד. מצטערים, לא מאמינים לכם.

תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
משה ועקיבא, החיים הם מקודשים! בל נעז, אנחנו ברואי-בצלם, לקחת חיים שזכינו בהם    חיים - גם אם קידמו את פניהם שחר מאפיר וימי אופל, גם אם חוסר מוצא "זרח" כל בוקר בנתיביהם - מחייבים להיאבק ולא להיכנע!
דן אלון
מלחמת המעמדות אינה מלחמה בין מעמדות של עשירים יותר ועשירים פחות, אלא מלחמה של שרלטני תקשורת נעדרי אידיאולוגיה שאוחזים במנעמי השלטון, לבין יתר האזרחים. מי שנהנה היום מקרבה למעמד האופורטוניסטים השליט לא יהיה מחר, משום שאם יש "איכות" אחת שתמיד קיימת אצל אופורטוניסט - זוהי הבוגדנות. היום איתך, מחר נגדך. אנחנו ערב מציאות שבה הציבוריות שלנו תיגרר להפיכה אלימה
בעז מלט
איזה סוג של בכייה אנו אמורים לבכות בימים אלו? האבלות שאנו צריכים לה בתשעה באב, היא כזו המכשרת אותנו לראות בשמחת ירושלים, היא אבלות מלאת תקווה וביטחון בנבואות הנחמה
רפאל בוכניק
חברת הקונגרס מישל בכמן מעלה חשד כי תנועת "האחים המוסלמים" הצליחה לחדור לדרגים משפיעים בממשל האמריקני באמצעות הגברת הומה עבדין, מוסלמית, המכהנת כיועצת בכירה של מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון, עד כדי הקרנה על קבלת החלטות מוטות בהקשר המזרח-תיכוני
שולמית קיסרי
האזרחים ששרפו את עצמם למוות בימים האחרונים - שגם על אישיותם וגם על הדרך בה בחרו לסיים את חייהם יש ישראלים ש"מותחים ביקורת" - מראים לנו כי מתרחשים בישראל דברים שלא שיערנו שיכולים לקרות כאן. מגיפת התאבדויות מכל הסוגים - עוד לא הכרנו כאן. מי שגם על תופעה זו יש לו "ביקורת", שימשיך לחיות בגן העדן המזויף שלנו ולהאמין שהוא חי במקום עם הממשלה הכי טובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il