X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהלת רכבת ישראל, עופר עיני ,"נציגם של העובדים", ושר התחבורה, ישראל כץ, אינם נרגשים מהעובדה הכואבת, שלקראת סוף חודש יולי אנשים קשי יום לא קיבלו עדיין את משכורתם, ולא נקבע עדיין מתי הם יקבלו
▪  ▪  ▪
עופר עיני, גילה אדרעי, ישראל כץ. אטימות כלפי העובדים החלשים [צילום: פלאש 90]

אני כותב רשימה זו בערבו של יום ה-23 ביולי. בסך-הכל רק 23 ימי הלנת שכר לעובדים החלשים ביותר ברכבת ישראל, כאשר גם אין להם מענה, נכון לשעה זו, מתי ישולם השכר, והאם לפחות תינתן מקדמה.
למי בדיוק לא שולמה משכורת חודש יוני ברכבת ישראל. למרבה הצער, לא שולמה המשכורת רק לכמה מאות עובדים זוטרים בתפקידי שמירה, ניקיון, קופאים ועוד נותני שירותים, העובדים ברכבת ישראל באמצעות חברות קבלן. הם ייצאו מחר ליום העבודה ה-24 ללא כל ידיעה מתי תשולם להם המשכורת.
כן, הם עובדים בחברה, שמפריטה כל חלקה טובה בגיבוי מוחלט של יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, מי שהסיר את המכשול האחרון בדרך להפרטה.
כן, הם עובדים בחברה, שוועד עובדים נחוש בראשותה של גילה אדרעי, עופר עיני ערף את ראשו. וועד, שלא היה עובר לסדר היום לנוכח הלנת שכר והתנהגות בוטה וגסת רוח של הנהלה כלפי הציבור החלש ביותר, המשתכר בקושי 4000 שקל לחודש . הברית עופר עיני ואורי יוגב ניצחה - אין כיום כתובת לעובדי הקבלן ברכבת ישראל, ששכרם מולן וזכויות אלמנטאריות ניטלות ממנו.
פירורי משכורת מול מדיניות ההפרטה
רכבת ישראל, מסיבות השמורות להנהלה, לא העבירה את סכומי הכסף הנדרשים לחברות הקבלן, וחברות הקבלן אינן משלמות את המשכורות לאנשים, כשמרביתם אינם חוצים את רף ה-4000 השקלים חדשים לחודש עבודה ברכבת ישראל.
להתדיינות הממושכת בין הנהלת הרכבת ובין חברות כוח אדם יש מי שמשלם בקיץ הלוהט של חודש יולי את מלוא המחיר - זה העובד, המועסק באמצעות חברות כוח אדם. שוועתם לכבשת הרש של פירורי משכורת עולה על שרטון של מדיניות, שמפריטה כל דבר שזז ברכבת ישראל, כולל שכרם של פועלים קשי יום.
הנהלת רכבת ישראל, עופר עיני ,"נציגם של העובדים", ושר התחבורה, ישראל כץ, אינם נרגשים מהעובדה הכואבת, שלקראת סוף חודש יולי אנשים קשי יום לא קיבלו עדיין את משכורתם, ולא נקבע עדיין מתי הם יקבלו.
קולו של מר עופר עיני נאלם ונעלם אל מול אטימותה של הנהלת רכבת ישראל, המנהלת את הויכוח שיש לה עם חברות כוח אדם על חשבון מציאות בלתי נסבלת של אי תשלום שכר לעובדים החלשים ביותר .
גיבוי ליצירת דה-לגיטימציה לאדרעי
אורי יוגב, מנהל רכבת ישראל, מצא בעופר עיני בעל ברית שמניח לו לבוא כל בוקר בשלוה למשרדו, כשהשומר בכניסה לא קיבל עדיין את משכורתו, המביישת אדם עובד, והפועלת שניקתה את המשרד לא קיבלה את משכורתה הדלה, ושניהם - השומר ופועל הניקיון - עובדים בסביבה, שאין בה ביטחון תעסוקתי, ואין בה גם את ביטחון לו זכאי כל אדם עובד, הזכות לקבל משכורת.
אל מול ההתנהלות המופקרת של מעסיק, והעדר כל מעש של הסתדרות העובדים, חסרה היום לפועלי הקבלן ברכבת ישראל נחישות של יושבת-ראש וועד עובדים כדוגמת גילה אדרעי, חסר ועד עובדים נחוש שלא יאפשר התנהלות פוגענית כזו בציבור עובדים חלש.
החטא הבלתי נסלח של עופר עיני הוא בנתינת גיבוי לגיטימי ליצירת דהלגיטימציה ורצח אופי למאבק נחוש וחסר פשרות של גילה אדרעי, מנהיגת עובדים המסורה לשליחותה, שהודחה ועימה כל חברי וועד העובדים.
סבלם של מאות עובדי הקבלן ברכבת ישראל הוא כתם בל יסולח למדיניות ההפרטה. זה כתם גם על מפלגת העבודה, המתיימרת בניקיון מוסרי של סוציאל-דמוקרטים, ולמעשה הם נושאים באחריות לתהליך ההפרטה ההולך ומתעצם ברכבת ישראל.

תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  25/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יושיע את עובדי הקבלן ברכבת ישראל?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גילה ל"ת
נהג דרום  |  24/07/12 12:41
2
עיני גילה את פרצופו האמיתי
ארנ  |  25/07/12 10:51
3
אני עסוק בקניית מרץ
מר עיני  |  25/07/12 11:21
4
זקוקים להרבה גילה אדרעי  ל"ת
עובדת  |  25/07/12 11:25
5
לעיני אין זמן לשטויות של עובדי
לעפר עיני אין זמן  |  25/07/12 16:31
6
עברו רק 26 ימי הלנת שכר .
אין מי שיושיע  |  26/07/12 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים עוג'ר
הסיפור הוא על ילד שנולד בין צרעה לבין אשתאול שעשה מעשה שהיהדות קראה לו הירואי, ולכן היה שמו "שמשון הגיבור", ככל הנראה היו לו סיבות די טובות למעשיו. אך בל נטעה כל אחד שמגיע למסקנה זו סבור שיש לו גם כן סיבות טובות, בפרט כשהוא נדחק לקצה, והרי המדינה דוחקת את אזרחיה.. סילמן נדחק לקצה היאוש, ואמר טוב מותי מחיי ויש להצטער על כך
מיכאל הרשקוביץ
נכי צה"ל - התגייסתם, נפצעתם, נמחקתם ...מי כמוכם מכירים זאת טוב יותר - הגיע הסמן להשתחרר מחיבוק הדב המרטש של אגף השיקום ולצאת לדרך עצמאית!
אלי איילון
הניסיונות למנוע את ההכרה באריאל כאוניברסיטה נהנו מסיוע תקשורתי נרחב אך לא היו ענייניים. שינוי המעמד יקדם את ההשכלה הגבוהה בישראל בכלל, גם במוסדות שהתנגדו כל כך לבואה של האחות הצעירה
אורי אליצור
למרות מצבו האנוש של משה סילמן, שהצית את עצמו במוצאי שבת, צריך לומר שמעשהו ראוי לכל גנאי, וכמוהו ראוי לגינוי מי שהופך אותו לסמל ודגל, ובכך דוחף אנשים נוספים ללכת בעקבותיו של סילמן אל התהום
אבישי ברוורמן
אדוני שר האוצר, מדיניות גירעון לא הייתה מתוכננת. אי-אפשר להגיד שזה קרה באירופה ואי-אפשר להגיד שזה תקציב הביטחון, כי אמרנו לך את זה לפני שנתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il