X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שלושה אוחזים בקדימה הגוועת הַכֵּה אוצר בכיס העניים קדימה אוכל בריא בבתי הספר (ושַאפו לשר החינוך) מפניני הקלישאות של יאיר לפיד העישון מזיק לבריאות לא רק המימסד אשם בגל ההצתות ולקינוח רגע של עברית
▪  ▪  ▪
הרגלי תזונה נכונה בכיתה [צילום: זהר שיטרית]

שניים אוחזים
שניים אוחזים בקדימה: רמון מהמרכז, שלי (יחימוביץ') משמאל, ועליהם נוסף ביבי (או צחי) מימין. ומה הפלא? מאז לידתה, מפלגת קדימה כידוע, הייתה נטולת חוט שידרה אידיאולוגי ואוסף של אגו ואינטרסים פוליטיים. משום כך היוותה 'קיבוץ גלויות' לפליטי מפלגות שונות, ובהם בעלי רקורד פלילי.
העובדה שהשישייה מקָדימה הייתה מוכנה להצטרף לליכוד בן לילה למען כסא, לשכה וולוו, מוכיחה אף היא את המניע האישי והלא אידיאולוגי של חברי קדימה. אז מה אם מדובר בהוצאה ציבורית בעלות של מיליוני שקלים, ועוד בעידן של גזירות כלכליות על הציבור? העיקר הכסא. כבר התרגלנו לכך שנבחרי העם רואים את עצמם כמובחריו, במקום לשרת אותו. ומפלגת קדימה כמשל.
שיוויון בנטל?
אכן, אין ארוחות חינם, כדברי ראש הממשלה. ומי מרגיש זאת היטב בכיס אם לא השכבות החלשות, שהעלאת מס ערך מוסף על מוצרי יסוד תִיּפגע בעיקר בהן?
מדוע על העניים לסבסד חינוך חינם, טיפולי שיניים וקיצבאות לילדי עשירים, כמו גם העלאת נקודות זכות להוריהם העובדים? מדוע העשירים נהנים מזכויות אלה על חשבון החלשים? מדוע ההטבות אינן מנת חלקם של המעמד הנמוך והבינוני בלבד? היכן השוויון בנטל הכספי?
קָדימה אוכל
דומני כי אחרי הכנָסת המזון הבריא במזנון הכנסת ובצה"ל, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שהוא יהפוך גם לנחלת בתי הספר. ובצדק.
יש לזכור שהתלמידים מבלים את רוב היום בבתי הספר, ולכן יש לספק להם תזונה בריאה, כדי לגדול צעירים ובריאים (ראשי תיבות צבר), מבלי לחטוף מכל הבא ליד. סביר להניח כי הרגלי התזונה הנכונה בכיתה יגרמו לתלמידים לאמץ אותם גם בבית, וגם אחר כך כבוגרים, ובכך הרווח יהיה כפול. התוצאה המבורכת תהיה שדור המחר יהיה בריא יותר. שיעור מחלות הלב וכלי הדם ירד במידה ניכרת.
אין ספק שמגיפת ההשמנה, הפוקדת את ילדי ישראל, הדליקה נורה אדומה לצורך בחקיקה חדשה זו. היא צוברת תאוצה לנוכח המימצאים, שפורסמו לאחרונה, המצביעים על הקשר בין השמנת יתר בגיל צעיר לבין התפתחות סרטן בבגרות. אי לכך ראוי לברך את שר החינוך, גדעון סער, על יוזמה ברוכה זו.
מה הוא עושה שם?
"מה היית עושה אילו היית שר אוצר?" נשאל יאיר לפיד, ראש מפלגת 'יש עתיד' על-ידי מַנחה בכיר ברדיו. ומה הייתה תשובתו? חד-משמעית, שהיה מצמצם את הממשלה.
עם כל הכבוד, בשביל תשובה כזאת, בנאלית משהו, לא צריך להיות ראש מפלגה, המבקשת לחולל שינוי דרמטי בעם. אפילו תלמיד בבית ספר יודע לדקלם תשובה זאת. דומה שמיו"ר סיעה, בעלת שם יומרני, המבטיחה עתיד טוב יותר לעם ישראל, היינו מצפים ליותר.
אם רק זה מה שיש לו לבשר לאומה, אחרי הקלישאה הידועה "איפה הכסף" (זוכרים?) הרי מצב מפלגתו מאכזב, ומוטב שיישאר בתקשורת (הנייר סובל קלישאות), ולא ילטוש עיניו לפוליטיקה. ויפה שעה אחת קודם.
החלטה נכונה
ההחלטה להטיל מס על אלכוהול ולייקר את הסיגריות היא החלטה נכונה לא רק מבחינה כלכלית, כדי להעשיר את קופת המדינה הנתונה בגרעון. לא פחות חשוב צמצום צריכתם מהסיבה הבריאותית, ולגבי האלכוהול גם החברתית - כדי למנוע העלאת שיעור הפשיעה והאלימות, כמו גם תאונות הדרכים בגלל שיכרוּת. זאת במיוחד, לאור מקרי הרצח ועוד שאירעו לאחרונה בגין השיכרות.
הוא הדין לגבי הסיגריות. אחרי התקנות לצמצום העישון במרחב הציבורי, כדי למנוע את נזקי העישון הפאסיבי, כמו גם האזהרות נגד נזקי העישון בפרסומות, הגיעה השעה גם להכות בכיס המעשנים ובכך להביא להפחתת העישון המזיק לבריאות.
לא על הלחם לבדו
עם כל הכבוד, אי-אפשר להטיל את כל האשמה של גל ניסיונות ההתאבדות, שאירע לאחרונה, על המימסד. ודומני כי המקרה של עקיבא מפעי יוכיח.
בניגוד למשה סילמן, האיש זכה לטיפול נאות מצד רשויות הרווחה במדינה. בנוסף לקיצבה ממשרד הביטחון, קיבל קיצבת נכות גבוהה מהביטוח הלאומי, וכמו-כן, כפי שפורסם, מוּנה לו אפוטרופוס לסידור חובותיו והוא היה בקשר רציף עם עובדת סוציאלית. לכן מבחינה כלכלית הוא היה מסודר.
נראה לי (ולא צריך להיות פסיכולוג לשם כך) שייאושו נבע ממצבו האישי, ובכלל זה מנכותו, מהעובדה שעבר מספר תאונות בחייו ואולי גם מרווקותו. אנשים במצבו זקוקים לתעסוקה, למועדון חברים וגם להתנדבות למען אחרים, כדי לתת משמעות וסיפוק לחייהם.
מעֵבר לדאגה כספית, תפקיד הרווחה הוא לדחוף אותם לכך ובכך למנוע את אובדנם. ובא לציון גואל.
רגע של עברית
"פי שתיים" אמרה שדרנית בכירה ברדיו. והיא לא לבד. תזכורת: פה הוא לשון זכר, ועל כן יש לומר 'פי שניים'. אז תכניסו את זה טוב טוב לראש וגם לפה בקול ישראל. דַברו עברית נכונה. וּבא ללשוננו גואל.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  26/07/2012   |   עודכן:  26/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין ארוחות חינם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התייחסות לסוגיות ממאמר הדעה
לא היום  |  28/07/12 02:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
כיום, רוב בעלי הדירות אינם רשאים להיכנס לחשבון הבנק של ועד הבית ללא אישורו, חשבון שהוא למעשה גם חשבונם    בכך בעצם נמנעת מהם היכולת לעקוב מקרוב אחר הפעילות בחשבון זה    התוצאה: היעדר שקיפות לגבי הפעילות בחשבון זה ופתח להתנהגות לא אתית ואף מעשי מרמה ומעילת כספים מצד חברי הוועד
הלל ויס
השתיקה העלובה והדמומה בינתיים של כלל ציבור יש"ע ושל כלל יהודי העולם היא המאפשרת ליועץ המשפטי ולמיכאל ספרד ולבג"ץ כמו לרבני התחנונים ועורכי הדין, כביכול מטעמנו, הרואים עדיין בבית המשפט העליון ובפרקליטות מוסדות הראויים להתייחסות לפיה הם נחזים להיות מוסדות חוקיים. עמדה בזויה זו מתישה את דמי ישראל
יאיר דקל
את השיעור למדתי אז וגם היום, אחרי קניית מכונית במאה אלף, אני לא מזלזל בקניית חולצה במאה. צריך להחליף דיסקט
צ'לו רוזנברג
יש כאן הפקרה של ביטחון אזרחי ישראל לטובת מהלכים פוליטיים נלוזים. ומדוע הם נלוזים? כי מי הוא הח"כ דואן? מישהו שמע עליו? מה לו ולסגן שר? וישנה עוד דמות מאוד מוכרת ומאוד בולטת בפוליטיקה הישראלית, הלא היא הח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שגם היא דרשה להיות סגנית שר. כמובן שדרישות "הקוורטט" נועדו רק לטובת ביטחון ישראל
הרב ישראל רוזן
מעמד סיום השס נועד לחלוק כבוד לא לתורה אלא לרבנים מיגזריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il