X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מתקבל על הדעת כי תושבי השטחים, שהם המתקדמים בעולם הערבי, יהיו אדישים לגורלם שלהם בשעה ששינויים מפליגים עוברים על העולם הערבי השכן באין פתרון מדיני יש סבירות גבוהה שתהיה אינתיפאדה שלישית
▪  ▪  ▪
הקיפאון הנוכחי לא יכול להימשך [צילום: פלאש 90]

באין פתרון מדיני יש סבירות גבוהה שתהיה אינתיפאדה שלישית.
מרוב אירועים לאומיים ואזוריים, משום מה לא שומעים, לא את המנהיגים שלנו ולא את הפרשנים המדיניים והביטחוניים, כיצד ישפיע המהפך המדיני במזרח התיכון על הפלשתינים. לא מתקבל על הדעת כי תושבי השטחים, שהם המתקדמים בעולם הערבי, יהיו אדישים לגורלם שלהם בשעה ששינויים מפליגים עוברים על העולם הערבי השכן.
אם יש אזור או מדינה שעליהם חלה האמירה never a dull moment - אף רגע לא משעמם, זה המזרח התיכון בכלל וישראל בפרט. דפדפו בעיתונות הכתובה שהיא עדיין קיימת וראו אלו אירועים מהממים ובלתי צפויים עוברים על האזור שלנו ועל המדינה שלנו. אירוע רודף אירוע, ומה שהיה בחדשות ערב לפני כן פינה מקומו לחדשה טרייה, מרעישה, בלתי צפויה.
אולם בכל הנוגע לאזור שלנו, החדשות הרועמות שבאות כמעט ברצף, הן חלק משקע ברומטרי פוליטי. זאת לא איזו סופה במדבר שחולפת . זאת התפתחות בהתהוותה. אין כמעט מדינה ערבית למעט ממלכות סעודיה, נסיכויות המפרץ, מרוקו וירדן, שלא עברו (עדיין) מהפכה. בתוניסיה החלה סדרת מהפכות. אלה עברו ללוב, שם יש ממשל חדש, היו בחירות והמפתיע הוא שדווקא התנועות החילוניות זכו ברוב יחסי. מצרים עברה מהפכה. לא רק שנערכו בחירות לפרלמנט ולנשיאות אלא שהנשיא החדש הוא ממפלגת האחים המוסלמים שהיו האויב מספר אחד של השלטון הקודם. סוריה נמצאת במלחמת אזרחים, בשלבים אחרונים של מהפכה, שבה יופל שלטון המיעוט העלאווי.
משום כך ממש מפליא שהציבור הישראלי והתקשורת שלו לא שואלים את השאלה: אם הווירוס הערבי מדבק -מתי הוא ייכנס למרחב הפלשתיני. אין לצפות לשינוי כלשהו בעתיד הנראה לעין בעזה. זאת לא רק בשל השלטון הרודני של החמאס, אלא גם בשל הטעון שהחמאס נבחר בבחירות חופשיות , וזה נכון. יתר על כן לזכותו של חבל עזה עומדת העובדה שהוא בפועל לא שטח כבוש, אף שהוא במציאות נמצא במצור. לעומת זאת בכל שטחי יהודה ושומרון שולטת ישראל שליטה מלאה ותושביה נמצאים תחת כיבוש.
החשש לאינתיפאדה משותף לישראלים ולפלשתינים
בדיווח מירושלים כותבת הריֶיט שֶרווד לעיתון "גארדיין" הבריטי כי לפי סקרים , 70% מכלל הישראלים צופים מרד פלשתיני באם לא תחול התקדמות בשיחות השלום ובעקבותיהן הכרזה על הקמת מדינה פלשתינית. לפי אותו סקר -"אינדקס סקר השלום" יותר מ-60% הן מכלל הישראלים והן מקרב הערבים, חושבים שקרוב לודאי שבמקרה זה תהיה אינתיפאדה שלישית. מכון ערבי ליחסי ציבור מביא נתונים שלפיהם יותר מ-70% מקרב הפלשתינים בגדה ובעזה מאמינים שאינתיפאדה תפרוץ אם הקיפאון המדיני יימשך.
לפי התרחיש של הרייט שרווד, אם הקיפאון יימשך, הפלשתינים עשויים להכריז על עצמאות והעצרת הכללית של האו"ם תאשר זאת. במקרה כזה ההערכה בקרב חוגים פוליטיים ברמאללה תהיה שהפלשתינים ילכו בעקבות אחיהם בארצות ערב במטרה לכפות על ישראל ועל הקהילה הבינלאומית את השינוי. כמשקיף שסבור כי הפלשתינים לאחר סידרת כישלונות למדו את תולדות מדינת ישראל, אפשר וגם הם יכריזו על מלחמת העצמאות. זאת בעצם תהיה מלחמת אינתיפאדה.
לדעת הכתבת הבריטית ייתכן שעוד לפני העצרת של האום, לאחר "יום הנכבה", תהיה פעילות בשטח. לפי דיווחים מוושינגטון השבוע ,ארה"ב לוחצת על אבו מאזן שלא להעלות את נושא ההכרה בעצרת האו"ם הקרובה בספטמבר. אולם גם לפני דיווחים אלה, להערכתי, הפלשתינים יחכו עד לבחירות, לא בישראל, אף אם אלה יוקדמו, אלא לבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר.
זאת תוך הנחה שברק אובמה יהיה הנשיא ולא מיק רומני. אבל גם הרפובליקנים בראשות מיק רומני, חרף כל הצהרותיהם הפרו ישראליות, לא יוכלו להתעלם מן העולם הערבי, בעיקר לאחר המהפך הגדול במדינות ערב.
בין אם התרחיש הזה יתממש ובין אם לא, אין ספק שהקיפאון הנוכחי לא יכול להימשך. אם ההנהגה הלאומית אינה מעלה את הנושא על סדר היום, והיא כקולקטיב לא מספיק חכמה לעשות זאת, הרי שהתקשורת חייבת לעסוק בכך ולא פחות מאשר בנושא האירני. זאת משום שבידודה של אירן תלוי בין היתר במה שיתרחש בעולם הערבי ולא רק בסוריה אלא גם בלבנון ובעצם בכל העולם הערבי. מכאן שהמכנה המשותף למנהיגים הערביים המתונים ולמערב בכלל ווושינגטון בפרט, הוא הורדת הסוגיה הפלשתינית מסדר היום הבינלאומי, וזאת אך ורק על-ידי הקמת מדינה פלשתינית, בהסכמתה של ישראל או על אפה ועל חמתה.
אשר לציבור, ראוי להזכיר לו את האמירה, שגרעינה בהתבטאות הנשיא טדי רוזוולט
if you get them by the balls their heart and mind will follow
אם תתפוש אותם בביצים גם הלב וגם השכל יבואו לקראתך. או לפי הסיפור המפורסם של "הפסיכיאטר והפרד" - אם הפרד יקבל זבנג רציני אוזנו תהייה כרויה. זאת,אגב, למדנו מן הערבים. גם הם היו זקוקים למקל כדי לשמוע. הם חטפו, והם לא חוזרים על המשגים שלהם. אנו עושים זאת במקומם.

פורסם במקור באתר המחבר "זרקור"
תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  27/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפך בעולם הערבי יגיע אל הפלשתינים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
שיהיו אלף אינטיפדות. ל"ת
יו"ש היא שלנו  |  27/07/12 22:07
2
האביב הערבי
ד ש  |  27/07/12 22:15
3
כמה אי הבנות
אורי רעננה  |  28/07/12 04:04
4
עובדה
יואל ק  |  28/07/12 07:18
5
מה לעשות שהאינתיפדה פרצה דווקא
אצל הסמול  |  28/07/12 07:47
6
ערביםאלימים מטבעם לכן תצפה לכך ל"ת
לא אביב ולא נעלים  |  28/07/12 08:05
7
יעלה על הדעת
רפי דרום  |  28/07/12 08:38
8
הכתב מקווה לאנתיפדה ל"ת
בן חור  |  28/07/12 12:25
9
דוקא תהליך "שלום" יביא אינטיפד
מניש  |  28/07/12 12:33
10
מה אכפת לך שהפלשתינאצים אדישים
קורןנאוה טבריה  |  28/07/12 13:02
11
מסך של חלונות מטוס
דאגנית  |  28/07/12 13:11
12
איני מבין מה הכותב רוצה??
sailor  |  28/07/12 13:33
13
ערבים = ברברים זה ידוע ! ל"ת
כלנית מחד  |  28/07/12 16:38
14
משאת נפשו של ההזוי החולם וה===
יוד יוד  |  28/07/12 16:49
 
- ליוד יוד
ינקה  |  28/07/12 19:12
15
הגיל הזה ממש מתגעגע לאינטיפאדה
וו זין חט  |  28/07/12 18:09
16
ורק אתם
אתם   |  30/07/12 01:55
17
5 דקות אחרי שניסוג,ישתלטו
הארגונים האיסלמים  |  3/08/12 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
הפטרה זו מבטאת נאמנה את המועד בה היא נאמרת: ט' באב שהיא יום שבו חרב פעמיים בית המקדש ונסתלקה השכינה מתוכנו, לכן אנו צמים כביום כפור ובוכים על הָחָרְבָּן, אך יום ארוך זה שנמשך כ-26 שעות ובצאת יום ט' באב נכנסים לתחום שבת ואתחנן שנקראת שבת נחמו כי ההפטרה בשבת זו פותחת בפסוק: "נחמו נחמו עמי", לאמור: הצער יתחלף בנחמה
אלישע פורת
אני חייב לו המון, לאיש היקר והצנוע הזה. הוא שפתח לי את הפתח - שלימים התרחב עד מאוד - לעולם כתבי העת הספרותיים בלשון האנגלית. שיריי שנדפסו ב"אריגה" שלו, שימשו לי כעין כרטיס ביקור בבואי להציע את דבריי לעורכים. וכך זכיתי לפרסם מיצירותיי ב"בוסטון רוויו", ב"ג'ואיש כרוניקל", ב"מידסטרים" ובעוד מספר רב של במות
ציפי לידר
מה בין קמצא לבר קמצא, וכיצד הביא הדבר לחורבן הבית    שוּ"ת חכמים    לוּ הייתי נקדימון: מה בין עשירים לבריוני העיר?    וגם על הראש היהודי הממציא פטנטים: מתכּוֹן להרזיה ושעון - לא מה שחשבתם    יבנה וחכמיה
עמוס דאי
שניסו שחם משלם היום בריבית דריבית על השתתפותו בחטא הגירוש מגוש קטיף כמו שאר המשתתפים בעקירה הכואבת ראו אולמרט, שרון, חלוץ, מפלגת קדימה המתפרקת. שחם פיקד על קלגסי היס"מ האלימים עת גירש יהודים יקרים שכל פשעם היה מגורים בגוש קטיף
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - איום, פס כסף, מזוכיזם, מה היה לנו?, אין שוויון, סמל, תמיכה והנצחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il