X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור השגוי של נחום ברנע בידיעות אחרונות, על הרב פרנק, הוא למעשה הפוך - וכמובן גם המסקנה
▪  ▪  ▪
בדעה אחרת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
הכותב, יעקב פרנק, נכדו של הרב צבי פסח פרנק [צילום: יח"צ]

זכיתי להיות נכדו של רבי צבי פסח פרנק זצ"ל, פוסק הדור ורבה של ירושלים במשך עשרות שנים. הייתי בקרבתו באותן שנים משנת 1948, עד שנת 1960.
הדברים שכתב עליו פרופסור ישעיהו ליבוביץ וצוטטו בהרחבה במאמר בידיעות אחרונות, לא היו נכונים כבר אז, נכתבו כשהייתי בן 19, ועוררו אף ויכוח האם מדובר בזדון.
האמת היא שכאשר אנשי ההגנה כבשו את רחוב ממילא לפני הקמת המדינה וירושלים הייתה במצור חלקי, נמצאה במחסני השקם הבריטי - במקום שלאחר מכן היה המנזה לסטודנטים - כמות גדולה של בשר שימורים טרף. הנושא הובא לידי סבא זצ"ל והוא פסק שכל הלוחמים ימשיכו לאכול את המעט שנשאר מהבשר הכשר ובינתיים הוא מקווה שיבוא מפנה לטובה והמצור ייחלש. ימים ספורים לאחר מכן עלתה שיירת מזון עם אספקה ומים מהשפלה לירושלים הנצורה וכולם – דתיים וחילוניים כאחד - היו יכולים להמשיך ולאכול בשר כשר.
"מותר להכין אוטובוסים משוריינים בשבת"
כהוכחה שאכן זו הייתה דעתו של סבא, יש לי בכתב ידו את פסק הדין, שניתן ביום ה' שבט תש"ח, בקשר לבעיה חמורה אחרת של איסור חילול שבת. "היות שהמצב בכפר עציון והסביבה מסוכן מאד, וכדי להציל נפשות, דרוש ודחוף להמציא להם תגבורת תכף ומיד וכל איחור ועיכוב בדבר זה מסכן את חיי היהודים. וזאת הנני מודיע כי מותר וגם מצווה של פיקוח נפש לעבוד ולהכין תכף אוטובוסים משוריינים אפילו בשבת קודש. וכל הזריז הרי זה משובח".
וגם הנני רוצה לציין חלק ממאמר שכתב סבא בשנת 1949: "זכינו לראות בהנף כף את הקמת הצבא הישראלי על-ידי ממשלת ישראל החדשה שנתכוונה במעשי ניסים נפלאים שכל עין רואה בזה יד השגחה עליונה הנטויה עלינו לכוננו ולתת לנו מחיה בארץ האבות, אחרי עידן ועידנים לגלותנו הממושכת קרוב ל-2000 שנה אשר דם ישראל נשפך כמים המוגרים. הנה פתאום מתוך החושך והערפל הכבד אשר כיסה את עין הארץ נדבקו ניצוצי אור וכמו שחר עלה על שמי ארצנו הקדושה. וממשלת ישראל מתרקמת ומתחזקת בעזר צור ישראל וגואלו מיום ליום שהגענו להקמת הצבא בישראל אשר על ידו עשה ה' גדולה ונמסרו רבים ביד מעטים".
ברנע טועה בטיעונו, כפי שליבוביץ טעה, מפני שהרב פרנק כלל לא חשב על שומרי המצוות אלא על כלל ישראל, ואף העיד בוועדת פיל בדצמבר 1936, שם טען כי "אין כיתות בישראל" ולכל היהודים, בכל צורת התאגדות, בין אם חרדים או קיבוצניקים, מגיע אפילו בית דין אחד.

הכותב הוא הוא רב וכלכלן. נכדו של הרב צבי פסח פרנק, רבה של ירושלים.
תאריך:  30/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נחום ברנע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיפור השגוי על הרב המיתולוגי של ירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רוברט פרוסט בחר בדרך שבה איש לא הלך - ואילו נתניהו, שטייניץ ויתר השרים בוחרים שוב ושוב ושוב בדרכים המוכרות שכולנו יודעים לאן הן מובילות. במקום לחשוב מחוץ לקופסה ולקבל החלטות אמיצות ונכונות, הראשונים שוב פוגעים בציבור והאחרונים שוב מהלכים עליו אימים
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם ממליץ בחום לקרוא את כתבתו של גדעון לוי על חברון, על-אף שהוא מודע היטב לכך שגרסתו משמיצה ו"אינה מדויקת" בלשון המעטה. אנשי בצלם ליוו את גדעון לוי בביקורו בחברון
עקיבה לם
שם נרדף לבית המקדש היה בית הבחירה    הפירוש הקלאסי היה שהוא מסמל את בחירת ריבון העולם בעם ישראל, אך בעיניי הבחירה היא הדדית, כלומר עם ישראל בוחר גם בה'    הבחירה להיות חברה מוסרית ומתוקנת קשורה גם בפן האמוני וגם בפן החברתי    מאמר רביעי ואחרון ברוח שלושת השבועות
אפרים הלפרין
הרבה פרות קדושות נשחטו בקיץ שעבר ברחובות תל אביב, ועל-אף השחיטה הגדולה ההישגים הם דלים, דלים מאוד
רו"ח יפעת שעיה, עו"ד יניב אלנקרי
ביום 14 למאי 2012, נקבעו תקנות שבמסגרתן נקבעה תקרה מקסימאלית לסכום המרבי, שעל החברות לשלם בעת העברת ידע, בין אם החברה שמכרה את הידע נשארה פעילה ובין אם מכרה את הידע והפסיקה להתקיים כתאגיד בישראל, בגובה של עד פי 6 מסכום המענקים שהתקבלו בנוגע לאותו ידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il