X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראלים לא מעטים נופלים בימים אלה בפח שטומנים להם שרלטנים למיניהם, המבטיחים לקורבנותיהם הרים וגבעות, אבל מותירים אותם, בסופו של דבר, ללא תמורה הולמת מדריך לפתאים
▪  ▪  ▪
חופשה או סיוט מתמשך? [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

התמונות באינטרנט, על מרקע הטלוויזיה ומעל גבי המגזין המצויר, נראות מרהיבות. הן אינן מותירות כל ספק שמעבר לפינה מצפה חופשה חלומית. מה שנותר לעשות הוא רק להקליק, לטלפן, או לרשום את פרטי כרטיס האשראי.
ישראלים רבים בעבר ובעצם הימים האלה נופלים בפח-יקוש שטומנים להם נוכלים-שרלטנים-מתחזים למיניהם. כאלה, מסתבר, יש בשפע.
העובדות בשטח מוכיחות שלא מעט ישראלים רכשו מראש כרטיסים לאולימפיאדת-לונדון באמצעות אתר-אינטרנט מסוים. למרות הכסף הרב שהשקיעו - הם נאלצים עתה להסתפק בראיית האולימפיאדה מעל מסך הטלוויזיה בבית. אחרי שרכשו כרטיסים בכ-13 אלף שקל - הם נותרו עם מייל אוטומטי, שאומנם מודה להם על הרכישה, אבל ללא כרטיסים ביד.
מסתבר שהחיוב באשראי, על סך 13,000 שקל, כבר בוצע על-ידי אלפי ישראלים-פתאים, להם הובטח, חגיגית, שהכרטיסים יגיעו לביתם במועד. בסופו של דבר הכרטיסים לא הגיעו, וגם כל הניסיונות למצוא מענה באתר עלו בתוהו.
המרצע יצא מן השק כאשר התברר שעשרות אתרים בעולם הבטיחו כרטיסים לתחרויות, למרות שאינם מורשים לעשות זאת, ובהם גם האתר המסוים שממנו רכשו הישראלים את הכרטיסים.
אחיזת-עיניים
משפחות ישראליות, שביקשו לממש את חופשתן השנתית, התפתו למראה הצימרים המפוארים שהוצגו להם באינטרנט ועל גבי מסך הטלוויזיה. מה לא הובטח להם על גבי הצג: ספא, בריכה צמודה וג'קוזי, חדר מרווח ומענג, עם כל האביזרים המפנקים.
המשפחות שילמו במיטב כספן, אבל כשהגיעו אל היעד הן נוכחו להוותן שלא דובים ולא יער. ספא ובריכה לא היו בנמצא, ובמקום חדר מרווח ומענג הם מצאו מקקים, שטיילו על גבי מזרונים מזוהמים. למותר לציין שכספם נותר על קרן הצבי. זה הזכיר לי מלון בלונדון, מלפני כשלושה עשורים, שעבור חדר בו שילמתי בארץ סכום מכובד, וכשהגעתי אליו הוחוור לי שהוא נסגר לרגל שיפוצים.
קורבנות-הונאה שכאלה הם גם מי שמתפתים לעלות על "שייט-חופים חלומי" של ספינת-קרוזים, שאיננה אלא כרעי-תרנגולת. מנת-חלקם של הפתאים האלה היא לא אחת אכזבה: תאי המגורים מתגלים כצפופים ומחניקים, ללא חלון וללא אוורור; מזגנים שאינם עובדים, מזון שאיננו דווקא "גורמה" כפי שהובטח, ובידור שגם הוא לא משהו. מן הקרוזים האלה חוזרים משתתפיו עייפים ורצוצים.
הלקח הנדרש הוא ברור: לא להתפתות ממראה וירטואלי-סימולטני, או ממה שרשום על הנייר, ולהסתמך רק על מראה-עיניים של מי שכבר עבר את ה"חוויה" בעצמו. ולמי שבכל זאת נופל בפח היקוש, מומלץ לפנות אל הרשויות המוסמכות, כמו משרד התיירות והמועצה הישראלית לצרכנות. חזקה עליהם שייקחו את העניינים לידיים.

תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוט במקום חופשת-חלומות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אהבתי את ההלצה שבסוף המאמר... ל"ת
ער אחיאונן  |  31/07/12 13:51
2
לכן הצעתי הצעת חוק
פותר הבעיות  |  1/08/12 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליזה כהן
בפועל, מרבית החלטות ועדת טרכטנברג לא יושמו והיום, שנה אחרי, אנחנו מוצאים שוק עם מחירים גבוהים מהמחירים ששלטו בו ביום תחילת המחאה    אך אם בכל זאת המחאה לא הצליחה להשיג את מטרתה העיקרית, מה היה צריך לעשות אחרת?
מרטין שרמן
מול הלחץ הבינלאומי הגובר - אסור לישראל לאפשר המשך הפצת-הכזבים לגבי מהותו האמיתית של הסכסוך
מרדכי שחם
ניתן וצריך למצוא מקום ל"דגלי-המשנה" של מזון ודיור, אשר במסגרת "מערכת הדגלים החברתית", וזאת בפתרונות קלי-השגה. ברם, גם "כדורי-הרגעה" כאלה, אף אם יוכיחו את עצמם - אינם צריכים לטשטש את הבעייתיות הבסיסית הקיימת, ואת הצורך בשינוי כולל של גישה, הן בחשיבה ובתכנון והן בביצוע המעשי
איתן קלינסקי
אני פונה לציבור המורים, ששנת תשע"ג תעמוד בסימן המאבק של שימת קץ לתופעה של חברות כוח אדם במערכת החינוך, חברות עֲבָדִים, הגורפות סכומי עתק מהקופה הציבורית. תופעה שחייבות להעלם מהנוף הבית ספרי
עו"ד עמי עצמון, עו"ד מיכל בכר
הסכסוך בין יו"ר ונציגי ועד עובדי הרכבת להנהגת ההסתדרות באשר לדרך ניהול המשא-ומתן עם הנהלת רכבת ישראל חשף בפנינו מציאות משפטית עגומה ומדאיגה: דווקא ההסתדרות החורטת על דגלה את ההגנה על זכויות העובדים, פעלה במקרה דנן באופן נמהר לפיזור נציגות של ועד נבחר וזאת מבלי לאפשר למי שזכויותיהם נפגעו להתגונן באופן אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il