X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות משקיעה סין יותר ויותר במיזמים וברכישות בארצות אחרות, ואירופה המפריטה היא יעד מבוקש. ההשקעות הסיניות הישירות באירופה עלו מ-700 מיליון אירו בין השנים 2008-2004 ל-7.4 מיליארד ב-2011. המעורבות הסינית מעודדת לאחרונה התעניינות הולכת וגוברת בלימוד השפה הסינית - שפת המנדרין
▪  ▪  ▪
מסחר בסין, המעצמה הכלכלית [צילום: AP]

מגמת הפרטה של נכסים ממשלתיים היא מסימני המשבר הכלכלי באירופה, וכאשר מגמה כזו קיימת, נמשכים אליה מקורות הון בתקווה לעסקים רווחיים. סין היא אחד ממקורות ההון. אומנם באופן מסורתי ומשילוב של טעמים תרבותיים ופוליטיים סין לא הצמיחה תאגידי ענק בינלאומיים דוגמת אלו של המערב, אך בשנים האחרונות, ולנוכח התמורות הכלכליות והפוליטיות העולמיות, סין משקיעה יותר ויותר במיזמים וברכישות בארצות אחרות, ואירופה המפריטה היא יעד מבוקש.
מחקר שפורסם על-ידי "קבוצת רודיום", חברת יעוץ הממוקמת בבריסל, מגלה כי ההשקעות הסיניות הישירות באירופה עלו מ-700 מיליון אירו בין השנים 2008-2004 ל-7.4 מיליארד ב-2011. רוב ההון הושקע בעשור האחרון בצרפת, בבריטניה ובגרמניה ולאו-דווקא במדינות הנחשבות לבעייתיות, אם כי לאחרונה השקיעה סין 1.7 מיליארד אירו בהונגריה, בעיקר בתעשיות הכימיות, וקרוב ל-600 מיליון אירו בנמל פיראוס ביוון.
סכום השקעות אלו עדיין מהווה אחוז די קטן מכלל ההשקעות העולמיות באירופה (ארצות הברית, גרמניה, צרפת והונג קונג עדיין משקיעות, כל אחת מהן, יותר מסין), אולם המגמה ברורה, ועל-פי הערכות המחקר, נפח ההשקעות הסיניות באירופה יתעצם בשיעור דרמטי של מאות אחוזים בשנים הקרובות, מה שמצביע, על-פי דניאל רוזן, מעורכי המחקר, על "נקודת מפנה" בכלכלה העולמית. אירופה הרשמית מגלה שביעות-רצון לנוכח מגמה זו. קארל דה-גוכט, הממונה על תיק המסחר בנציבות האירופית, אף הצהיר בפירוש כי "הבה נהיה כנים: אנו זקוקים לכסף זה".
לומדים את שפת המנדרין
תמורות כלכליות דרכן שהן גוררות אחריהן התפתחויות גם בשטחים נוספים. המעורבות הסינית מעודדת לאחרונה התעניינות הולכת וגוברת בלימוד השפה הסינית (שפת המנדרין, שהיא השפה הרשמית בסין). אין עדיין נתונים מצרפיים לגבי התפשטות לימודי השפה הסינית באירופה, אך מדיווחים שונים מסתמנת מגמה של עלייה במספר מוסדות הוראת השפה הסינית בכל רחבי אירופה, וההערכה היא שמספר הניגשים לבחינות הבקיאות של השפה הסינית עלה בכפל ארבעה. מוסדות אלו נקראים "מכון קונפוציוס" והם פועלים כיום ב-230 ערים באירופה. מנהלי המכונים עצמם גורסים כי המצב הכלכלי במערב, ועלייתה של סין לדרגת מעצמה עולמית, הם הסיבה העיקרית לשגשוג שחווים מכוניהם.
תודות לעובדה שמוסדות האיחוד האירופי פיתחו חיבה יתרה לעריכת סקרים, אנו יודעים כי 6% מכלל האירופים סבורים שסינית היא השפה הזרה השימושית ביותר, לעומת רק 2% שסברו כך ב-2005, ו-14% סבורים כי חשוב שילדיהם ילמדו את השפה, גם כן עלייה מ-2% ב-2005.
אירופה עדיין לא הופכת להיות סין, כשם שאיננה, למרות הדעה הפופולרית הרווחת, חלק מהעולם המוסלמי. אין סימנים לכך שמאחורי ההשקעות הללו של סין עומדת כוונת מכוון להשיג השפעה פוליטית דומיננטית באירופה. יש עדיין מספיק כוחות בעולם שימנעו זאת - רוסיה, למשל, שלא תאפשר לסין להגיע למעמד של הגמון חובק-עולם. נראה כי המהלכים הכלכליים של סין אינם חורגים מגדר אינטרסים כלכליים גרידא, אולם המגמה מעניינת ועשויות להיות לה, בכל אופן, השלכות פוליטיות, אם כי לאו-דווקא שליליות מבחינת אירופה.
בשנת 1860 יצאו בריטניה וצרפת למלחמה נגד סין במטרה לאלץ אותה לפתוח נמלים לסחר עולמי. מים רבים זרמו מאז בתמזה ובסיין כמו גם ביינג-צה.

תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניאל רוזן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
עם האמת קשה מאוד להתמודד ועד שהערבים ילמדו לעשות זאת, ישראל תיאלץ להמשיך להיות במאבק מתמשך איתם, במקום להגיע לבסיס הדדי של שלום והרמוניה
מנחם רהט
משטרת ישראל מנעה בתואנות שווא עליית יהודים להר הבית בתשעה באב, ולעגה להכרזה ההיסטורית: "הר הבית בידינו"    איך ואיפה התפלל הרב שלמה גורן בתשעה באב?
אליהו קאופמן
את מחיר הדם מהפרובקציות הפוליטיות של ח"כ בן ארי עלולים לשלם יהודים מכל גווני הקשת הפולייטית. ב"איחוד הלאומי" צריכים להבין שגם לקיצוניות ולטירוף פוליטי יש גבול. בספר הנוצרי יכול היה בן ארי לעשות כרצונו. אם באמת המיסיונריות מדאיגה אותו יכול היה בן ארי ליזום מושב פרלמנטרי מיוחד ובדרך אגב גם לנאום על המיסיונריות החילונית בישראל, הנלחמת בביה"ס ה"ממלכתיים" נגד האמונה בבורא עליון
אלי אלון
ועדי בתים לעיתים אינם דורשים קבלות מנותני שירותים וממבצעי עבודות בבניין כדי לקבל מהם הנחות. ועדי הבית עלולים להיתבע בשל כך בשותפות להעלמת מס; בנוסף, ויתור על קבלות מסודרות עלול לעלות לוועד הבית ולדייריו ביוקר, שכן בהיעדר קבלות יתקשה הוועד לתבוע בעל מקצוע או נותן שירותים על אחריות שנתן או נזקים שגרם
יעקב קורי
יוליה היא עובדת קבלן ניקיון במשרדו של טייקון פילנתרופ. בבוקר היא מתעוררת בדירת החדר של המשפחה בפלורנטין, לובשת את הסרבל ועולה לאוטובוס. בדרך היא ראתה איך השוטרים עורכים פשיטה על מאהל המחאה ושוברים ידיים ורגליים לפעילים החברתיים, ובאיי התנועה שרפו את עצמם כמה מיואשים שקצה נפשם בחייהם. היא הגיעה למקום עבודתה ובירכה האל הטוב על שהיא חיה בישראל שיש בה שופטים, צדק חברתי ודין זהה לעשיר ולעני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il