X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שהיה נכה, ולא שירת מעולם בצבא, נחשב קיגן להיסטוריון צבאי גדול ולפרשן לענייני צבא הטוב ביותר זה מזכיר לי את מה שאמר פרידריך הגדול, "לו ניסיון קרבי היה מעלה, הפֶרד, שמרשל בלכר רוכב עליו, היה גנרל"
▪  ▪  ▪
ג'ון קיגן. "בפני הקרב"

ההיסטוריון הידוע סר ג'ון דזמונד פטריק קיגן, שהיה בן 78, הלך לעולמו בבריטניה.
למרות שהיה נכה, ולא שירת מעולם בצבא, קיגן היה העורך לענייני צבא בעיתון דיילי טלגרף הבריטי, לאחר שפרש לגמלאות מתפקידו כפרופסור להיסטוריה צבאית באקדמיה הצבאית הבריטית בסאנדהרסט.
קיגן שילב בכתיבתו היכרות עמוקה עם ענייני צבא ודאגה כנה לאדם שבתוך המלחמה - למרות שלא היה לו ניסיון צבאי כלל עקב נכותו ועקב מחלתו.
במלחמת העולם השנייה היה ילד, שפונה מלונדון עם אביו, חייל משוחרר ממלחמת העולם הראשונה, שהיה אחראי לקבוצה של כשלוש מאות ילדים, שפונו מלונדון.
קיגן היה קתולי - דבר לא נפוץ באנגליה - ולמד בבית-ספר ישועי. מסלול חייו היה משופע באשפוזים עקב היותו חולה שחפת ועקב בעיות בירכו, שחייבוהו לבסוף להסתייע במקל הליכה. במהלך אשפוזיו - כילד וכנער - קרא הרבה בספריית בית-החולים ולמד מחבריו למחלקה יוונית וצרפתית. הוא למד באוקספורד, והתמחה שם בהיסטוריה צבאית, והתקבל כמרצה באקדמיה הצבאית המלכותית הבריטית.
"בפני הקרב" (1976), ספרו הראשון, שזכה לפרסום עולמי, ניסה קיגן לעמוד על מהות המלחמה מנקודת ראותם של הלוחמים עצמם ולא רק כהיסטוריה של מפקדים ושל תהליכי פיקוד. אחר כך, כתב את ספרו החשוב, מסכת הפיקוד (1987), שדן ביכולתם של גדולי המצביאים בהיסטוריה. ביניהם ואחריהם דן קיגן בנושאים חשובים בהיסטוריה צבאית. אחד החשובים בהם - למרות שטוענים, שחסר את העוצמה הקיגנית - הוא ספרו על המודיעין (2003), שבו תמה קיגן מדוע לא הצליחו ארגוני המודיעין הצבאיים להשפיע על ניהול הקרבות.
כלומר, קיגן רלוונטי לנו גם אם כתב על היסטוריה אירופאית, או על היסטוריה עולמית.
ואז נשאלת שאלה קשה - הכיצד מדוכאת אצלנו ההיסטוריה הצבאית?!
לדעתי, זה רק כדי שהאזרח הישראלי לא יידע כיצד מבזבזים את משאבי האומה מפקדים בלתי-ראויים בעליל. לכן, אין גישה - אלא לכתלבי-החצר ולמלחכי פנכה - למסמכי מערכת הביטחון, המוסתרים בקנאות מפני חשיפת האמת. ובלי מסמכים אין היסטוריה.
למעשה, היו רק שני ניסיונות כושלים לחקור וללמד היסטוריה צבאית (באוניברסיטת תל אביב), והם נמוגו כיוון שהעיסוק העיקרי של החוקרים הישראלים הוא במורשת קרב, המפארת את מערכת ביטחוננו ואת ראשיה, ולא בלימוד מערכות ישראל - מה עוד שרוב האקדמיה הישראלית שמאלני קיצוני ועוין לביטחון ישראל למרות שהם מתקיימים על חשבון תמיכותיה.

תאריך:  04/08/2012   |   עודכן:  04/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההיסטוריון הבריטי ג'ון קיגן נפטר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת צבאית נוטה לביזבוז
אלון פלג  |  5/08/12 08:53
 
- נכון
אביתר בן-צדף  |  5/08/12 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
לגנב יש יעוץ משפטי, לרוצח יש יעוץ משפטי, לאנס יש יעוץ משפטי, רק לממשלה אין, לגוף העשיר והחזק ביותר במדינה אין יעוץ משפטי, ובתחום מאד ספיציפי, בתחום בו יד שמאל של המתקרא יועץ משפטי לממשלה, גוברת
דניאל גיגי
המשבר הכלכלי שנראה עכשיו בפתח הוא רק קצה הקרחון לנזקים הכלכליים שגרמה המדיניות הכלכלית הקיצונית של נתניהו. היום מתחיל להתבהר לכולם ממדי ההרס שהמדיניות הכלכלית שקידם נתניהו גרמה לכלכלת ישראל. מוסדות המדינה כבר לא מתפקדים, נכסי המדינה נמצאים בידיים של טייקונים, ואזרחי ישראל נשארו חסרי אונים כאשר אפילו את הפנסיות שלנו גזלו בעלי הון
יוסי בלום הלוי
אריק זאבי יצא לקרב האולימפי לכבודה של מדינת ישראל וכבוד העם היהודי. הוא הגיבור האמיתי של כולנו באולימפיאדה המתנכרת הזו למוסר האנושי ולזיכרון הנרצחים אותם חייב היה העולם לשאת בראש לפיד החירות בפתיחת המשחקים
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם טוען, שצה"ל חיסל "תושב עזה" ו"נהג מונית" תמים. הג'יהאד האיסלאמי מזהה אותם כמפקד צבאי בכיר ופעיל בזרוע הצבאית, שהיו מעורבים בשורה ארוכה של פיגועי טרור. דוגמה נוספת לחוסר המהימנות של דיווחי בצלם
שפיר קמר
בנק ישראל החל רק בשנת 2010 לעקוב ולדרג את נתוני התלונות המוגשות אליו. מנתוני הבנק עולה תמונה מדאיגה על תמונת מצב יחסי בנק לקוח בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il