X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות תחכומם, נותרו נתניהו ושטייניץ עיוורים לאמת בסיסית אחת: כאשר זוגות צעירים עובדים אינם מצליחים לגמור את החודש, וכאשר קשישים רבים נאלצים לבחור בין מזון לתרופות, גם המגה- מניפולציה הגדולה ביותר לא תשכנעם בצדקת דרכה של הממשלה
▪  ▪  ▪
הפגנת המחאה בתל אביב. מד הנזק עתיד לעלות [צילום: פלאש 90]

הקיצוץ הרוחבי שעליו החליט ראש הממשלה אינו פוסח שלא במפתיע, על השכבות החלשות. מה שהתחיל כקיצוץ בהוצאות הממשלה הפך במהרה לקיצוץ בקצבאות לחוליות החלשות ביותר. אולם בסוף השבוע נתבשרנו שהרע באמת עוד לפנינו, קרי מה שהחליטה הממשלה כעת הוא רק מבוא לקיצוץ האמיתי בקצבאות לחלשים שטומן בחובו תקציב 2013.
כל העת, יש לציין, מלווה אותנו ברקע קול הלמות התופים במחול השדים שעורכים ראש הממשלה ושר האוצר שלו שבתקיעת חצצוצרות מכריזים כי הקטנת הוצאות הממשלה היא מבחן קיומי לישראל לטווח בינוני וארוך. הביטוי המעשי של הקיצוצים אמור להתקיים בהקטנת תקציב המדינה. למרבה הפלא התבשרנו כי תקציב 2013 לא יקטן ואף יגדל. אם כך מה הועילו חכמים בתקנתם? - אם המשק מתקרב למצב נואש ונוצר הכרח לפגוע שוב ושוב בחלשים ביותר מדוע אין לכך הביטוי הנדרש בתקציב? ראש בממשלה ושר האוצר יספקו בוודאי בהרגלם שפע נימוקים מדוע כך ולא אחרת.
ניחוש לא פרוע מידי יגלה שמדובר באותם נמוקים נדושים, כלומר, שפגיעה בחזקים קרי המעסיקים ובעלי ההכנסות הגבוהות במשק תביא "לעצירת הצמיחה" ולבריחת הון מהארץ לחו"ל. הדרך לתיקון המעוות אליבא דנתניהואת שטייניץ עוברת, כמו מציאות שאין לשנותה, על גב החלשים והשכירים.
סופרים את כמות המפגינים במקום טיפול שורש
לאחרונה החל ראש הממשלה להשתמש בנאומיו במילה "אמפתיה" ביחס לחלשים. חבל רק שהמלה הנאמרת אינה מגובה במציאות בשטח. מסתבר שמציאות של הפגנות כמעט שבועיות למען יותר שוויון בחלוקת הנטל אינן עושות רושם רב מידי על מקבלי ההחלטות הכלכליות בישראל. במקום לטפל טיפול שורש סופרים את כמות המפגינים בכל הפגנה ומכמתים לשיעור הנזק הפוטנציאלי. משיכת החבל הזאת לא תמשך לנצח. כאשר המצב ילך ויחריף גם התגובות תהיינה פחות "פושרות" ומד הנזק יעלה פלאים.
המכנה המשותף לכל בני האדם הוא קודם כל - יצר ההישרדות. זהו הטבע האנושי. כשהוא נתון תחת איום אף אדם, מוכשר ככל שיהיה שיוכל לו. נוקשותה של מדיניות הממשלה בתחום הכלכלי מקרבת אותה לעימות ישיר עם אנשים הנלחמים על עצם קיומם.

משפטן.בעל השכלה אקדמית במדע המדינה, בוגר ביה"ס לעתונאות ןלתקשורת.
תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אתמול לא גמרו את החודש..
אורי עמר   |  6/08/12 10:29
2
מצעד השקרים העתונאי
נחום שחף  |  3/12/12 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
יש לנו את כל היסוד לחשוד שנתניהו וברק אינם מנהיגי מלחמה מתאימים ושלא קורצו מהחומר המתאים להתמודד עם מצבי משבר רציניים. במלחמה, הנהגה נחושה היא שעושה את ההבדל!
חוה עציוני-הלוי
רגע אחרי ט"ו באב ורגע לפני פתיחת שנת הלימודים - מן הראוי להזכיר שהתנ"ך הינו ספר האהבה הטוב ביותר    מדוע אם כן, הרייטינג של לימודי התנ"ך כל כך נמוך ולמה פרשנים שמרנים מסרסים אותו?
עמית ברק, רועי ברק
במכתב לעידן מילר ובועז נול מ"מחנה הפראיירים" מלינים פעילי תנועת 'אם תרצו' על ההטמעה מחדש של מושג 'המילואימניק הפראייר' וטוענים שמי שמזלזל בעצמו - סופו שיזלזלו בו
אבנר אביב
המלה המחאה(שיק) היא ממקור תלמודי בבבא מציעא: "המחהו אצל חנווני או שולחני", דהיינו שלח אותו שיקבל שכרו ע"ח מה שהם חייבים לו
דודו קוכמן
תיקון לפקודת היערות, חוק מתקופת המנדט, מציע בצורה גורפת להגן על כל העצים מגודל מסוים בפני כריתה. הדבר גורם לנזק כי עתה לא ממהרים לנטוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il