X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל נמצאת במצוקה בעיקר בגלל שאנחנו נמצאים במשבר מנהיגות ערכי, שמשפיע על החברה כולה ומכרסם בערכים הבסיסיים ביותר של החברה הישראלית המשבר הכלכלי והמשבר הביטחוני שבו אנחנו נמצאים הם רק תסמינים של משבר מנהיגותי, שבאה לידי ביטוי בכך שהמנהיגים נגררים אחרי אופנות וכותרות בתקשורת, ומוותרים על אידיאולוגיה ותוכן אמיתי
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. בחורת לאחד את החברה הישראלית [צילום: פלאש 90]

במקום שהמנהיגות תוביל את האזרחים ותראה להם את הדרך להצלחה, יש בישראל מנהיגות שרודפת אחרי כותרות וסקרים ומתעלמת לחלוטין מטובת הציבור. שלי יחימוביץ’ היא אנומליה "במדבר המנהיגותי" הזה, והעובדה שהיא נאמנה לערכים שלה ולאידיאולוגיה שלה מייחדת אותה ומבליטה אותה כמנהיגה שיכולה באמת להוציא את ישראל מהמשבר הערכי הקשה שאליו היא נקלעה.
מנהיגה ערכית ונאמנה לדרכה
המציאות שבה נמצאת מדינת ישראל היא מציאות מסובכת, כאשר בנוסף למשבר הכלכלי והביטחוני שבהם אנחנו נמצאים ישנו גם משבר ערכי מנהיגותי עמוק, שמפורר את החברה הישראלית. המשבר נובע מכך שאזרחי מדינת ישראל איבדו את האמון במנהיגות שלהם, בגלל שהמנהיגות בישראל משרתת אינטרסים צרים, פועלת בניגוד לטובת האזרח ומקדמת פוליטיקה סקטוריאלית שפוגעת ברוב הדומם.
בתוך כל חוסר הוודאות והוואקום המנהיגותי שבו אנחנו נמצאים, בולטת המנהיגות של שלי יחימוביץ’ שאינה נסחפת אחרי אופנות ונאמנה לדרך האידיאולוגית שמנחה אותה. האידיאולוגיה החברתית כלכלית של יחימוביץ’ לא בהכרח מקובלת על הציבור כולו, אבל האופי המנהיגותי שלה והנאמנות שלה לאידיאולוגיה שלה הם אלה שגורמים לסחף ולאמונה בה, גם בקרב אזרחים שלא בהכרח מסכימים עם כל העמדות שלה. יחימוביץ’ לא רק תוביל לשינוי חברתי וכלכלי שנדרש כאן, היא גם זאת שעשויה להוציא את המדינה מהמשבר המנהיגותי הערכי העמוק שבוא היא שרויה.
ממלכתיות במקום סקטוריאליות
בניגוד למנהיגים אחרים בישראל, יחימוביץ’ סירבה ומסרבת בתוקף להיגרר לתוך דיאלוג סקטוריאלי, והיא שומרת על ממלכתיות ראויה לציון. יחימוביץ’ עושה את המלאכה שלה בנאמנות כאשר היא מסרבת להיגרר לדיון אנטי חרדי, נמנעת מייצוג של מגזרים, ובמקביל עושה הכול כדי ליצור אחדות ישראלית. שלי מוותרת על הפוליטיקה המגזרית למרות שהיא יכולה להפיק רווחים פוליטיים במידה והיא תתמוך במגזר כזה או אחר או תעודד שנאה כלפי מגזרים שונים, כי היא נאמנה לדרך שלה ולא פחות נאמנה לאתוס של עם ישראל.
בניגוד למנהיגים אחרים, יחימוביץ’ בוחרת לאחד את החברה הישראלית ולא לפורר אותה, והיא מוכנה לשלם על כך גם מחיר פוליטי. יחימוביץ' מעולם לא לקחה חלק במתקפה הפופוליסטית נגד החרדים, למרות שהיא הצהירה שהם צריכים לשאת בנטל הכלכלי והביטחוני, והיום ברור שהפוליטיקאים שהיו מעורבים במתקפה הזאת, דאגו רק לאינטרסים הצרים שלהם ולא השיגו שום תוצאות. יחימוביץ’ גם לא נכנעת ללחצים של מגזרים אחרים בחברה הישראלית שרוצים שהיא תייצג אותם והיא מתעקשת על כך שהיא מייצגת את החברה הישראלית כולה, דבר שחסר היום מאוד לחברה הישראלית.
עומק ומחשבה במקום רדידות ופזיזות
בחירה נוספת שעושה שלי יחימוביץ’ היא הבחירה בין עומק לרדידות, כאשר בניגוד למועמדים אחרים היא בוחרת להתעמק בסוגיות הקשות שאיתם מתמודדת המדינה ואינה מסתפקת באמירות רדודות ופזיזות. ליחימוביץ’ אין את כל התשובות, אבל העובדה שהיא מתעמקת בשאלות הקשות ומשקיעה הרבה מחשבה בפתרונות שהיא מציעה, היא בהחלט ראויה להערכה, בעיקר במציאות תקשורתית שבה יש לחץ תקשורתי להביע עמדות קיצוניות ולהגיב לכל דבר בפזיזות.
התפיסה האידיאולוגית של יחימוביץ’ היא הבאר שממנו היא שואבת את העוצמה שלה, דבר שהוא בהחלט נדיר במציאות שבה מנהיגים שולפים פתרונות מהשרוול, ופועלים רק לפי מידת האהדה שהפעולה נותנת להם בציבור או מידת הכיסוי התקשורתי לפעולה. יחימוביץ’ נקטה הרבה פעמים בעמדה לא פופולרית ולא נסחפה אחרי דעת הקהל, ובאופן פרדוקסאלי זו העדות המובהקת לכך שמדובר במנהיגה, שיכולה להוביל את עם ישראל למציאות טובה יותר ולא במנהיגה נגררת חסרת עמוד שדרה.
מדינת ישראל צריכה עכשיו מנהיג שהוא ערכי ואידיאולוגי, במקום העסקנים שמובילים עכשיו את המדינה ועסוקים יותר בעצמם ובמטה הבחירות שלהם מאשר בטובת האזרחים והמדינה.

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערכים במקום עסקנות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ערכי מפא"י.. ערכי אפס.. שכחת.
אורי עמר   |  6/08/12 14:53
2
עוד אחד
המומחה  |  6/08/12 16:10
3
האם ניתן לבחור בבחורה ממוצא
קורןנאוה טבריה  |  7/08/12 12:47
 
- בארה"ב בחרו בכושי
הבוחר  |  7/08/12 16:48
4
מה ברל היה אומר(ערכים,עלק.)
באום  |  7/08/12 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף רגב
לאור ההתרחשויות מליל אמש במשולש הגבולות ישראל-רצועת עזה-מצרים, זוהרת פעם נוספת המורכבות ההולכת וגוברת באזור זה: חצרות קדמיות (עזה) הופכות אחוריות ואילו החצרות האחוריות (סיני) הופכות קדמיות. לכל זאת מצטרפת המורכבות הפנימית במצרים - האם נשיא איסלאמיסטי בכל רמ"ח איבריו יוכל לאיסלאם הקיצוני והאלים השוכן לו לבטח במדבר סיני?
רו"ח יונתן פישר, רו"ח דינה פסקא, רו"ח אסף שלם
הטופס מרחיב את דרישות הדיווח לתושבי ישראל המחזיקים בחבר בני אדם תושב חוץ. מהשינויים עולה כי רשות המיסים מגבירה את מאמציה לאכוף את הוראות המס האנטי תכנוניות הקבועות בפקודה - חברת משלח יד זרה, שליטה וניהול וחברה נשלטת זרה
רו"ח יפעת שעיה, רו"ח אבי תסאת
מסלול זה מיועד לחברות בפריפריה העוסקות בפעילות ייצורית, שעיקר מכירותיהן בישראל ומתכננות ביצוע השקעה בציוד יצרני שתביא להגדלה בפריון לעובד
יצחק מאיר
יש דילמה בעידן התקשורת העובדת את זכות הציבור לדעת באדיקות יתרה. יש דילמה בעידן בו חופש הנגישות למידע הרלוונטי לחיינו הפך במשטרים הדמוקרטיים הפתוחים לזכות שיש לה מטענים הקרובים למטענים דתיים. סוכני המידע הם כמעט אין סופיים. כל מחשב ביתי הוא כור ליצירת אינפורמציה ששלטון, כל שלטון, היה רוצה להגבילו. זהו מצב אידיאלי לגרפומנים המאמינים בעוניים כי כיוון שאי-אפשר להסתיר דבר ראוי לחשוף הכל
עדי שטרנברג
הפגנת המחאה האחרונה שיקפה יותר מכל, בצורה ברורה וחדה, דווקא את הפערים העצומים בחברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il