X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרבית העוסקים בתחום ההשקעות רואים לנגד עיניהם את הרצון "לכבוש" את מדדי היחס או בשפה המקצועית - "להכות את הבנצ'מרק". בשפה יותר פשוטה - אם אני מודד את עצמי מול מדד תל אביב 25 (נכס הבסיס) אני רוצה להשיג תשואה עודפת על המדד
▪  ▪  ▪
הבורסה. תעודות הסל מאפשרים להיחשף כמעט לכל אפיקי ההשקעה הרלוונטיים למשקיע [צילום: פלאש 90]

לאלו התוהים מהי תעודת סל (בקצרה) זהו מכשיר השקעה העוקב אחר מדד יחס נבחר (נכס הבסיס) ומתנהג בדומה למדד. לדוגמה: השקעה בנדל"ן - ניתן לקנות מניות של חברות נדל"ן (לחפש ולבחור את המתאימות ביותר) או לחלופין להשקיע בתעודת סל העוקבת אחר מדד הנדל"ן המכיל בתוכו מניות של חברות נדל"ן נבחרות.
מרבית העוסקים בתחום ההשקעות רואים לנגד עיניהם את הרצון "לכבוש" את מדדי היחס או בשפה המקצועית - "להכות את הבנצ'מרק". בשפה יותר פשוטה - אם אני מודד את עצמי מול מדד תל אביב 25 (נכס הבסיס) אני רוצה להשיג תשואה עודפת על המדד.
מנסיוני, ומניסיון של רבים אחרים, הרצון להכות את הבנצ'מרק נועד במרבית המקרים לכישלון ורק מעטים יודעים ומצליחים להשיג תוצאה עודפת על מדד היחס לאורך זמן.
לאחר ניסיון של שנים בו השווקים הפיננסים הוכיחו כי האפשרות להשיג תשואות דו ספרתיות במדדים הראשיים היא אפשרית, הגעתי למסקנה הפשוטה - שעל-מנת להשיג תוצאות דומות לשוק, הדרך הטובה ביותר היא שימוש מושכל בתעודות סל\ETF.
יתרונות וחסרונות של תעודות סל
תעודת סל מכילה בתוכה ומעניקה למשקיע מספר כלי השקעה משמעותיים הקשים להשגה בדרכים פשוטות: הצמדות למדד היחס הרלוונטי; נזילות גבוה; פיזור נאות; אפשרויות הגנה על ההשקעה
מגוון השקעה רחב; סיכון נמוך;
מנגד, כמו בכל דבר בחיים, יש לתעודות הסל גם מגרעות: כלי "טיפש"; אי יכולת להתמקד בנייד הבודד; לפעמים פיזור יתר.
כמובן שלא מניתי את כל המעלות או המגרעות של תעודת הסל אך נגעתי בעיקר.
באמצעות תעודות הסל בישראל ניתן להיחשף כמעט לכל אפיקי ההשקעה הרלוונטים למשקיע. כמו חשיפה למדדים עיקריים בישראל: ת"א 25, ת"א 100, ת"א 75, בנקים, נדל"ן, בלו טק, פיננסים, ביטוח, תל בונד 20, 40,60, תל בונד שקלי, מדדי אג"ח ממשלתי צמוד ושקלי במח"מ 0-2, 2-5, 5+, חשיפה לשורט ועוד.
וכן מאפשר השוק הישראלי חשיפה באמצעות תעודות סל גם להשקעה במדדים מעבר לים: דאו גונס, נאסד"ק, S&P, ראסל, דאקס גרמניה, קאק צרפת, פוטסי לונדון, ספרד, קוריאה, סין, הודו, סינגפור, ברזיל, אוסטרליה, אג"ח קונצרני אמריקני, אג"ח קונצרני אירופי, חשיפה לשורט ועוד.
כמו-כן מאפשר השוק הישראלי חשיפה באמצעות תעודות סל גם לאפיקי השקעה אלטרנטיביים כגון מים, חלקות, מתכות ועוד.
אפשרות נוספת להשקעה באמצעות תעודת סל הינן התעודות המורכבות המכילות מספר מרכיבים ממדדי יחס שנמנו מעלה בשילובי חשיפה כאלו ואחרים.
כמובן שבבורסה האמריקנית (וכן באירופה) התחום כולל מאות תעודות סל (ETF) עם מגוון חשיפות השקעה בהתאם לאופי המשקיע.
בין החברות בישראל המנפיקות תעודות סל ניתן למנות את קסם (אקסלנס), תכלית (דש), הראל סל (הראל), פסגות סל (פסגות) ומיטב סל (מיטב).
בין החברות בחו"ל המנפיקות ETF ניתן למנות: Vanguard, State Street Global Advisors, iShares, PowerShares.

הכותב הוא יועץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי.
תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר אורבך
הציונות הדתית לא מצליחה ולא תצליח להשתלב בעמדות הנהגה בליכוד. שם פשוט לא סופרים אותנו. הדרך מהקרון האחורי לקטר עוברת בבית היהודי המחדש את פניו
שבח שטרן
בזמן שפעילי הימין בליכוד הביאו להצלחות מוכחות בשטח - בבית היהודי הסתפקו בהצהרות תמיכה ובהזדהות. הליכוד ירכיב כנראה את הממשלה הבאה, והכרחי להעצים בתוכו את הכוח הלאומי
אורי אליצור
שאול מופז מדקלם משפטים מושחזים וקצרים מבית היוצר של ליאור חורב. מבין השורות אתה קולט שהוא נכנס לממשלה לא כדי לחולל שינוי אלא כדי לגנוב את הדגל ולצאת. וזה מזכיר את הימים הרעים של פורום החווה ולהטוטי הספינים שלו, שמהם נולדה קדימה ואליהם היא עכשיו מתרסקת
דניאל גיגי
ישראל נמצאת במצוקה בעיקר בגלל שאנחנו נמצאים במשבר מנהיגות ערכי, שמשפיע על החברה כולה ומכרסם בערכים הבסיסיים ביותר של החברה הישראלית    המשבר הכלכלי והמשבר הביטחוני שבו אנחנו נמצאים הם רק תסמינים של משבר מנהיגותי, שבאה לידי ביטוי בכך שהמנהיגים נגררים אחרי אופנות וכותרות בתקשורת, ומוותרים על אידיאולוגיה ותוכן אמיתי
אסף רגב
לאור ההתרחשויות מליל אמש במשולש הגבולות ישראל-רצועת עזה-מצרים, זוהרת פעם נוספת המורכבות ההולכת וגוברת באזור זה: חצרות קדמיות (עזה) הופכות אחוריות ואילו החצרות האחוריות (סיני) הופכות קדמיות. לכל זאת מצטרפת המורכבות הפנימית במצרים - האם נשיא איסלאמיסטי בכל רמ"ח איבריו יוכל לאיסלאם הקיצוני והאלים השוכן לו לבטח במדבר סיני?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il