X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה הזמן לחשבון נפש נוקב. זה הזמן ליושב הראש החדש של הנהלת הרשות, פרופסור יעקב שיינין, לעשות מעשה אמיתי ומוסרי. הוא נקרא להשיב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את תפקידה המקורי. להסיר ממנה את אות הקין של ארגון פוליטי המטיל אימה ופחד על עובדיו ומנהליו ולהציב לה יעד של מוסד ממלכתי חברתי לאומי - להצלת חיי אדם בדרכים
▪  ▪  ▪
תאונת ינון יצחקי ז''ל. הקדיש את חייו למניעת תאונות דרכים [צילום: הצלה יו"ש]

לא נוכל עוד לשתוק לנוכח הקטל בכבישים. אסור לנו.
אישית לא יכולתי לשתוק עוד, לנוכח התאונה המחרידה בה נהרג איש מקצוע ואדם אצילי, שהקדיש את כל חייו למניעת תאונות דרכים. האיש הוא ינון יצחקי זכר צדיק לברכה.
ינון יצחקי זצ"ל (בן 55), איבד את בתו נטע (בת 26), בתאונת דרכים חזיתית, לפני שבע שנים. מאז, הקדיש את עצמו, גם בתפקידו כמפקד בית הספר לכבאות, למניעת תאונות דרכים.
ינון יצחקי עצמו נהרג ביום ו' האחרון, בתאונת דרכים חזיתית, בכביש 35, ליד מושב נחושה. הוא נקבר ליד בתו. השאיר אחריו אלמנה, בן ושתי בנות.
אז מה קורה לנו?
בתפקידי הקודם כעובד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במשך כשנתיים, בהיותי מנהל תחום הדרכה ארצי לציבור הדתי, פגשתי את עולם מניעת תאונות הדרכים לפניי ולפנים.
אין ספק כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוקמה בכדי להקדיש את עצמה למניעת תאונות דרכים. קטונתי מלהעריך את הישגיה, עשו זאת טובים וגדולים ממני, כמבקר המדינה ופרופסור דורון בלשה כעומד בראש ועדה מיוחדת שמונתה לצורך כך. מסקנותיהם חמורות ודוחותיהם אינם ידועים ואף מוסתרים מהציבור. הם קובעים חד-משמעית: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אינה ממלאה את תפקידה כראוי לשליחותה העליונה.
בתפקיד הקודם כמנהל ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אני מעיד כי מצויים בה אנשים ברמה אישית גבוהה מאוד. מן הקטון ועד הגדול בה, כולם אנשים ונשים מצוינים ומצוינות. ועדיין, אנו מצויים במציאות בלתי נסבלת, שבה רבים, רבים מידיי נמנים כהרוגי ופצועי תאונות הדרכים בארצנו. מספרם כמעט כפול ממספר ההרוגים והפצועים בכל מלחמות ישראל והטרור גם יחד מאז קום המדינה. וההרג והשכול והסבל נמשך ללא הרף.
בדק בית וחשבון נפש
בכדי להפסיק את ההרג הנורא הזה, כולנו חייבים לעשות חשבון נפש מיידי, דחוף, ולשנות את דפוסי ההתנהגות שלנו כנהגים ושאר משתמשי הדרך. אנו חייבים להוכיח כי אנו חפצים חיים. אנו חייבים להפסיק את הרצח והפשע הזה. להפסיק את הזילות הנורא בחיי אדם.
גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חייבת לעשות בדק בית וחשבון נפש נוקב. האם האנשים המצוינים הנמנים על צוות הרשות הזו, חדורי שליחות להצלת חיי אדם, או שהמוטיבציה של לא מעטים מביניהם יותר נוגעת למינויים ותנאי שכר והטבות. האם התקציבים הענקיים שהם מקבלים לצורך הצלת חיים בדרכים, אכן מצילי חיים. האם העובדים עצמם רואים עצמם בכל רגע ורגע, כפעילים חברתיים אקטיביסטים רדיקליים, הפועלים כצבא אזרחי הנלחם בטרור המסוכן ביותר בארץ ובעולם - הטרור בדרכים.
להסיר את אות הקין מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
כמי שעבד ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיחד עם רבים וטובים ממני, בעבר ובהווה, עבדנו יחדיו וחשפנו כשלים וסיכונים משמעותיים לחיי משתמשי הדרך, אני מעיד שהדרג הפוליטי מסרס ומעקר אותה והפך את הרשות הזו להצלת חיים, לחטיבת הסברה ופרסום. כל המחקרים בארץ ובעולם, מעידים כי אין די בהסברה ופרסום כדי להציל חיי אדם בדרכים. התוצאות המוכחות בעולם כולו, מעידות כי העיקר הגדול הוא בחינוך הקהילתי והציבורי לאורך ולרוחב ולעומק. העיקר הגדול הוא לנגוע בלבבות להגיע לאנשים ו"לעשות" בטיחות.
לא זאת בלבד, אלא שזו עובדה שמיטב החוקרים והמקצוענים בארץ בתחום מניעת תאונות דרכים, אינם חלק מעובדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ואלה שהיו, למרות ואולי עקב מקצועיותם ומסירותם, פוטרו והתפוטרו במשך שנות קיומה של הרשות, מסיבות שונות ובעיקר משונות.
עובדה בדוקה ומצערת היא, שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, איננה מוכרת ואיננה זוכה למעמד של הסמכות המקצועית העליונה בכל נושא הבטיחות ומניעת תאונות הדרכים. לא זאת בלבד, אלא שאת המעמד הזה, שהיה ראוי שתרכוש במסירות ובהשקעה ממוקדת ומדידה, ניכסה לעצמה בעצם עמותה פרטית יעילה מאין כמותה, הנקראת 'אור ירוק'.
גם בקרב אוכלוסיות מיוחדות, כגון החרדים והדתיים, והילדים מכל המגזרים, אין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גוף משמעותי כפי שנדרש מעצם ומעוצם תפקידה ותקציבה. הגופים המשמעותיים העולים עליה עשרות מונים, הינם גופים פרטיים, כגון: 'איחוד הצלה', 'זק"א', הארגונים 'חפצנו לחיים' וארגון 'ונשמרתם' ויותר מכולם ארגון 'בטרם'.
בתוך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ומסביבה, מתחתה ומעליה, קיימים גורמים אינטרסנטים, העושים ככל יכולתם בכדי להכשיל את תפקידה להציל חיים.
זה הזמן לחשבון נפש נוקב. זה הזמן ליושב הראש החדש של הנהלת הרשות, פרופסור יעקב שיינין, לעשות מעשה אמיתי ומוסרי. הוא נקרא להשיב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את תפקידה המקורי. להסיר ממנה את אות הקין של ארגון פוליטי המטיל אימה ופחד על עובדיו ומנהליו. ולהציב לה יעד של מוסד ממלכתי חברתי לאומי מופתי להצלת חיי אדם בדרכים. זהו מוסד לאומי קדוש שהפוליטיקאים והעסקנים חיללו את קדושתו.
שימו קץ לשלטון נערי האוצר ומשרד התחבורה על הרשות הלאומית להצלת חיי אדם בדרכים. שימו קץ לשלטון הפחד ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. שימו קץ להשתלטות אימפריית התקשורת וההסברה על גוף שמהותו עשייה בטיחותית וחינוך קהילתי ולאומי.
הגוף הממלכתי הזה, כהגדרתו היסודית והמקורית, חייב להיות עצמאי וכפוף אך ורק למשרד ראש הממשלה, והוא חייב להיות כפי ייעודו המקורי, גוף מבקר ומפקח על משרד התחבורה ועל גורמי האכיפה והבטיחות בדרכים, ללא מורא וללא משוא פנים. הוא חייב להיות גוף המורכב מלוחמים חברתיים מקצועניים, הלוחמים ללא פחד, למען הצלת חיים בדרכים, ונגד הטרור וההזנחה הפושעת, המביאים לאבדן חיי אדם ופציעתם, ולנזקים בלתי הפיכים עצומים בנפש וברכוש, לכל אחד ואחת מאיתנו, ולמדינה כולה.
הכותב, כותב בדמע ובזעקה, נוגע השכם והערב כמו רבים מידיי מאיתנו, בשכול טרור הדרכים, אשר מצא עצמו מחויב אישית ולכל חייו, למען הצלת חיים בדרכים. הצטרפו כולכם כבר עכשיו אליי ולכל אלה המכריזים: לא עוד ! לא עוד הרג וקטל ופצע וחבורה בדרכים. אנו נשבעים להתנהג אחרת ולהיות אחראים על עצמנו ועל הזולת - כך שחיי אדם יישמרו ויכובדו בדרכים ובכבישים. אנו נשבעים להציל חיים.
אנו כולנו מטף ועד זקן בוחרים בחיים - ומקיימים את צו הבורא - ובחרת בחיים.

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספד להרוגי תאונות הדרכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסברתי מה צריך
המומחה  |  7/08/12 20:22
2
לחקור כמה מעשי טרור נעשו במסוו
קורןנאוה טבריה  |  8/08/12 05:17
3
משרד של נוכלים
נסים גבאי  |  8/08/12 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
טקסי סיום הש"ס היו שניים ולא אחד, בהפרש של יום -אחד לעדת האשכנזים והאחר לעדת הספרדים, ושניהם בנפרד. אין לכך שום הסבר תורתי בר דעת חוץ מפילוג יזום מסיבות פוליטיות, "יוקרתיות" או שאר מיני תירוצים שאין להם הסבר הלכתי אמיתי
מאיר אינדור
שרשרת ההצלחות האחרונות של פעילי הימין היא הזדמנות לספר קצת על אלו שפועלים מאחורי הקלעים ומביאים להישגים גדולים. בימים אלו של פריימריזטים ויחצ"נים, טוב לדעת שיש גם אנשים ההולכים במסלול הפוך
גיא חזן
מרבית העוסקים בתחום ההשקעות רואים לנגד עיניהם את הרצון "לכבוש" את מדדי היחס או בשפה המקצועית - "להכות את הבנצ'מרק". בשפה יותר פשוטה - אם אני מודד את עצמי מול מדד תל אביב 25 (נכס הבסיס) אני רוצה להשיג תשואה עודפת על המדד
ניר אורבך
הציונות הדתית לא מצליחה ולא תצליח להשתלב בעמדות הנהגה בליכוד. שם פשוט לא סופרים אותנו. הדרך מהקרון האחורי לקטר עוברת בבית היהודי המחדש את פניו
שבח שטרן
בזמן שפעילי הימין בליכוד הביאו להצלחות מוכחות בשטח - בבית היהודי הסתפקו בהצהרות תמיכה ובהזדהות. הליכוד ירכיב כנראה את הממשלה הבאה, והכרחי להעצים בתוכו את הכוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il