X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לימודי "בחינות הבגרות" אינם ה"טופ" של ההשכלה אותה אפשר וצריך להעניק למי שעוד לא מלאו לו 18 שנה. בכלל, כל ה"השכלה" - כ"חינוך חובה", בעולם המודרני קיימת לא יותר ממאתיים שנה ועד היום שוב ושוב נערכים מחקרים מה באמת צריך ללמד את בני הנעורים
▪  ▪  ▪
תלמידים חרדים. אינם נמנים עם יושבי בתי הכלא [צילום: פלאש 90]

כיצד תקשורת חילונית גונבת דעת, מסיתה ומכפישה - ב"אופן אלגנטי", נגד ציבור שלם למדנו שוב השבוע. והכל ב"חסות משרד החינוך". ידיעה "תמימה" בעיתונות החילונית הציגה "עובדות פשוטות": תוצאות בחינות הבגרות על-פי מפתח הצלחה סקטוריאלי לשנת 2011. כמובן שעל-פי מפתח זה מסתבר שרק 8.8 מהנוער החרדי זכאי לתעודת בגרות.
מי שקורא - בסקטור החילוני, את ה"עובדות" הללו פשוט מזדעזע ובטוח כי הנערים החרדים אינם אלא אנלפאבתים ותו לא. עבור החילוני הממוצע - חסר הידע שמעבר לדפים הצהובים של העיתון, הרי שפסגת האינטיליגנציה והאינטלקטואליות של כל צעיר עד גיל 18 היא "תעודת הבגרות" שלו. אבל מסתבר שמאחורי ה"ידיעה" הזו קיים עולם אינטלקטואלי אחר ועשיר הרבה יותר מאשר התקשורת החילונית מדווחת, במלוא בורותה.
לימודי "בחינות הבגרות" אינם ה"טופ" של ההשכלה אותה אפשר וצריך להעניק למי שעוד לא מלאו לו 18 שנה. בכלל, כל ה"השכלה" - כ"חינוך חובה", בעולם המודרני קיימת לא יותר ממאתיים שנה ועד היום שוב ושוב נערכים מחקרים מה באמת צריך ללמד את בני הנעורים.
"חנוך לנער כדרכו"
לעומת זאת מרגע התוודעותו של עם ישראל לתורתו בהר סיני נולד המושג "חנוך לנער כדרכו". ילדי ישראל - והעניים שביותר שבהם, זוכים - למעלה משלושת אלפי שנה, ל"חינוך חובה". ומי שהפרוטה אינה מצויה בכיס הוריו דואגים נגידי ישראל לכסות את לימודיו.
החינוך הזה - של ילדי ישראל הטהורים, הביא לעולם גבירים ונגידים, החינוך הזה פיתח מוחות בעלי שם ומעל לכל כל ילד שדרך ב"חדר אצל המורי" לא התגלגל לעולם הפשע, רחמנא לצלן. אבל את האמת הזו רוב החילוניים לא יודעים מאחר שהם חיים ב"גן עדן של שוטים" שבו הם בטוחים כי "בחינות הבגרות" והחומר השטחי שלהם הוא פסגת העולם. מסתמא שגם העיתונאים והעורכים בתקשורת המטעה חיים ב"גן העדן" הזה וכשהם מציגים את החרדים "ללא תעודת הבגרות" הם בטוחים כי מסרו "עובדות מדויקות וכואבות". ומסתמא שגם שר החינוך וראש ממשלתו חיים על-פי הדמיונות הללו.
הלימוד בתלמוד היהודי - שבו כלולים כל פלאי ומדעי עולם, החינוך המוענק ע"י ספרי ההלכות היהודיים ומדרשי החכמים וכו' הם אלה הממלאים את כרסי התינוקות מבית רבן, כרסים הרבה יותר מלאים מאלה ש"למדו לבחינות הבגרות". ולכן ב"מגזר החרדי" רק הפחות טובים מגיעים ל"בחינות הבגרות" (אלה הם ה-8.8 אחוז שהתקשורת מדווחת עליהם) והם מסיימים את ה"בגרות" הקלה הזו במאה אחוז הצלחה של אלה הניגשים אליה. שאר בני הנעורים החרדים - יותר מתשעים אחוז, לומדים ב"חדרים", ישיבות ומתיבתות קדושות ששם רמת הלימודים והידע גבוהים פי כמה מאלה של ה"ממלכתי" או ה"ממלכתי-דתי".
בוגרי החינוך היהודי - אינם נמנים עם יושבי בתי הכלא
כדי להיווכח באמיתות דברי הרי שהמדד הוא בתוצאות שיוצאות משני זרמי החינוך הללו. בוגרי החינוך היהודי מימים ימימה אינם נמנים - ברוך ה', על יושבי בתי הכלא, הם אינם יוצאים ל"שוק החופשי" ומאמצים "מקצועות חופשיים" כמו בלדרי סמים, סרסורי זנות ואינם עוברים "קורסים" לפריצה לבנקים. נכון שרבים מבוגרי החינוך היהודי האמיתי הם עניים אך זאת לא מעט משום שאינם מתעשרים על חשבון גזל הציבור מכספי הספורט או מכספי תיאטראות וליצנות שאין להם קהל מממן. מנגד מסתבר שבתיה"ס ה"ממלכתיים" הם אלה המנפיקים את רוב רובם של יושבי הקרנות ובתי הכלא, על "תעודות הבגרות" שלהם.
לפני שנים לא רבות רצו בבריטניה לחייב את בתיה"ס התורתיים ב"לימודי חול" כמו שהם קיימים בכל שאר מערכת החינוך הבריטית. דקה לפני שזה קרה הציגו רבני בריטניה - בפני הממסד החינוכי שם, את תוצאות החינוך החרדי מול החינוך הנוכרי: אפס פליליות מבין בוגרי היהדות לעומת 100 אחוז פליליות בקרב בוגרי החינוך הנוכרי שם. הבריטים השתכנעו והורידו את הדרישה ואת הגזירה מהחינוך התורתי. את מה שהנוכרים מבינים ומעריכים ביהדות הנאמנה עדיין לא מוכנים לעכל החילוניים למרות כל השפל שעבר חינוכם מאז "תרועת הפתיחה" של הציונות.

תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתה "חינוכית"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
חרדים לא בכלא כי הקהילה מגבה
את פשעיהם  |  9/08/12 17:37
2
וכמו ששם הולכים לעבוד ולא
חגי  |  11/08/12 02:23
3
פשוט לא נכון - יש חרדים בכלא
0מולני1  |  11/08/12 16:14
 
- הגדרת ה"שגשוג"
ליאת המשגשגת  |  12/08/12 09:56
 
- בורות
אשר העליון  |  12/08/12 18:03
4
הכל שחור לבן כמו הבגדים?
העולם הוא צבעוני  |  11/08/12 23:40
5
מאמר מיתמם ודוחה
מחנכת  |  12/08/12 10:06
 
- בטח שהוא יודע רק מעדיף ליעץ  ל"ת
מאשר לטפל בשלו  |  12/08/12 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
המוסד לביטוח לאומי אוגר במחשביו מידע רב, כולל מידע רגיש ביותר על אודות מאות אלפי תושבים. האם מידע זה מאובטח כראוי? האם הביטוח הלאומי נוקט בכל הצעדים לאבטחת מידע רגיש זה? כמה עובדים בביטוח הלאומי מועסקים באבטחת מידע ובשמירת צנעת הפרט של המבוטחים?
שלמה ברום
תרחיש שסבירותו גבוהה הוא במקרה שמהמשטר בסוריה ייפול. יש להניח שלאחר נפילת המשטר תהיה תקופה של כאוס שבה קבוצות חמושות שונות ישתלטו על המתקנים הצבאיים השונים ועל מפעלים לייצור נשק כפי שקרה בלוב. בחלק מהנשק הם עלולים להשתמש בעצמם ובחלק אחר - ינסו לסחור. בתוך זה הם עלולים להשתלט גם על רכיבים של מערכות הנשק הכימי
פרופ' חיים בר
לאור ההפקרות שאנו נחשפים אליה במקרים רבים בהם אזרחים נפגעים מבלי שמגישים להם סיוע מינימלי, יש להחיל את פס"ד לורנס המטיל על הצופה מהצד דרישות גבוהות יותר המחייבות אותו לפעול גם במקרים שמסכנים את עצמו
יצחק מאיר
קול שאינו מאמין אלא בעוצמתו ובשלטונו המוחלט הוא רעש הדוחק מתוך העולם את החשיבה, את העיון, את ההתענגות על החוכמה, על האמנות, על היופי. הוא רק קצבו של השקר החלול, החצוצרתי, התופי, המחריש את הכל, גם את הלב. אם אין הַסְ, אין קיום ואין סיכוי להַסְכֵּת. אם אין שקט, אין קול    וינייטה לפרשת עקב התשע"ב
נרי אבנרי
למענך, יואל, טרחתי והלכתי לארכיון. שלפתי שני קטעים שאם תעמיק בהם - תשקע בהרהורים חדשים-ישנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il