X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עורכי דין צריכים להתעקש על פסילתה של ורדה אלשיך אמצעי תקשורת צריכים לעמוד על שלהם מול תביעות לשון הרע את המשפט העברי חייבים להכניס לחיי היום-יום של מערכת המשפט אסור למדינה למחול על חובות לא בטוח שכדאי לנו שאסד יוותר על השלטון ועדיין לא צריך לוותר על התקוות העתידיות למדליות
▪  ▪  ▪
ועוד משהו קטן
ynet לא יוותר עד שימצא שריפה דומה לזו של אסון הכרמל ויוכל להאשים שוב את נתניהו, ישי ושטייניץ. בינתיים זה לא הולך, אבל אוגוסט עוד לפנינו.

1. ורדה אלשיך

רחל סופר היא פושטת רגל המנהלת מזה שנים מאבק נגד עו"ד איתן ארז. השבוע היא ביקשה מהשופטת ורדה אלשיך לפסול את עצמה מלדון בתיק, משום שארז היה בן 100 עורכי הדין שחתמו על עצומת התמיכה באלשיך בפרשת הפרוטוקול המזויף. אלשיך, כצפוי, לא רק דחתה את הבקשה אלא גם הוסיפה כזבים כדי לנמק את החלטתה.
אבל זה בדיוק מה שצריכים לעשות כעת כל עורכי הדין שאינם נמנים על מאת המלקקים: להגיש בקשת פסילה בכל פעם בה מופיע מולם אחד מרשימת המאה. לא לוותר. עוד בקשה ועוד בקשה. ואחר כך ללכת לבית המשפט העליון ולהגיש עוד ערעור ועוד ערעור. אם אשר גרוניס חושב ששופטת עבריינית ושקרנית יכולה להמשיך בתפקידה, ייכבד ויסביר שוב ושוב – מצידי מדי יום – מדוע היא יכולה לשבת מול עורכי דין שחתמו על אותה עצומה שערורייתית. שיסביר לנו מדי יום מדוע הוא מקבלת את טענתה של אלשיך לפיה לא ידעה על העצומה ואינה זוכרת מי חתום עליה.
אם אלשיך לא הולכת הביתה ואם גרוניס לא שולח אותה הביתה, צריך לנטרל אותה באמצעות בקשות הפסילה. היא תוכל להתנקם בעורך דין או שניים או עשרה; היא לא תוכל לעשות את זה לעשרים או שלושים או חמישים. ואולי, רק אולי, בסוף העסק יימאס – לא לה, כמובן, כי היא חיה על כוכב משלה; אולי זה יימאס לגרוניס.

2. חופש הביטוי

חוק איסור לשון הרע הולך והופך לכלי לניהול מאבקים אישיים ופוליטיים. כבר לא מדובר רק על תביעות נגד התקשורת, אלא בתביעות בין עובדים למעבידים, בין פוליטיקאים לפוליטיקאים, בין שכנים, בין בעלי עסקים לרבנים, אפילו בין בני משפחה. ואילו בנוגע לתקשורת, זה כבר שיטפון. עורכי דין שאינם מכירים את חוק לשון הרע ובחיים לא קראו פסק דין אחד בנושא, אצים-רצים ומגישים תביעות מופרכות מבחינה חוקית, שקריות מבחינה עובדתית והזויות מבחינה כספית.
לזכותם של בתי המשפט יש לומר, כי רוב התביעות הללו נדחות. אבל הבעיה היא, שבדרך הנתבעים צריכים להוציא כסף ולבזבז זמן, ואיש לא מפצה אותם בצורה ממשית על הנזקים הללו. שלא לדבר על האימה המוטלת לעיתים על הצד הנתבע, המתחיל לחשוב פעמיים ושלוש לפני שהוא מממש את הזכות מספר אחת בחברה דמוקרטית: חופש הביטוי.
לנתבעים, ובמיוחד לתקשורת, אסור לוותר. מובן שיש מקרים בהם התביעות הללו מוצדקות, אבל אני מדבר על הרוב שהן תביעות סחטניות וקנטרניות. את התיקים הללו צריך לנהל עד הסוף, בלי פשרות ובלי הסכמות, ותוך עמידה לא רק על הזכות להביע דעה ולפרסם את האמת, אלא גם על כך שמי שמנסה לסכל זכויות אלו – ישלם על כך בדמות הוצאות ממשיות.

3. משפט עברי

רק 30-20 עורכי דין הגיעו להשתלמות שערך השבוע מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין בנושא המשפט העברי, רובם המכריע – שומרי מצוות. וזה חבל ועגום, לא רק משום שההרצאות היו מעניינות ומחכימות, אלא גם ובעיקר משום שזה מלמד על היחס למשפט העברי בקהילת המשפטנים.
כדאי להזכיר לכל העוסקים במלאכה, ובמיוחד לשופטים, את חוק יסודות המשפט: "ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה, ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק, היושר והשלום של מורשת ישראל". אלא שבמידה רבה, החוק הזה הוא אות מתה. רוב שופטי ישראל יביאו לכם הוראות מהמשפט האמריקני, הבריטי או אפילו הקנדי – ואילו הרמב"ם והשולחן-ערוך יישארו נחלתם של בודדים.
אסור לוותר בנושא הזה. הצדדים צריכים להסתמך על המקורות העבריים, המדינה צריכה לצטט אותם, המכון להשתלמויות שופטים צריך ללמד אותם. לא רק משום שזה כתוב בחוק, אלא בעיקר משום שמדובר באחת מאבני היסוד היוצרות את הבסיס לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

4. חובות למדינה

השבוע סיפרנו כאן על בני זוג שבמשך 3.5 שנים סירבו לשלם דוחות תעבורה, ורק כאשר הגיעו הפקחים לעקל את מכוניתם – שלפו 4,500 שקל במזומן ושילמו את החובות. זוהי תופעה נפוצה ביותר; במו עיני ראיתי אדם המסרב ליטול מכתב רשום מעיריית תל אביב באומרו שזה ודאי דוח חניה. כבר עמדנו כאן על ממצאי מבקר המדינה, לפיהם אזרחי ישראל חייבים לרשויותיה למעלה מ-60 מיליארד שקל.
אסור למדינה לוותר, ולו רק מהסיבה המעשית הפשוטה שדי בגביית 10% מהחובות הללו כדי לבטל את רוב הקיצוץ בתקציב, ושגביית מחצית מהחובות תכסה את כל הגרעון. צריך לשכור כמה שיותר עורכי דין וחברות גבייה, שיעבדו על אחוזים, ולגבות כמה שיותר כסף, כמה שיותר מהר וכמה שיותר בנחרצות. זה הכסף של כולנו, ולאיש אין זכות לוותר עליו.

5. בשאר אסד

מבחינת האינטרס הישראלי הצר והאנוכי, כדאי לנו שבשאר אסד לא יוותר על השלטון. הוא רוצח והוא דיקטטור – אך מבחינתנו הוא גם מבטיח את השקט בגבולות עם סוריה ולבנון. ראו את החשש העצום שמא נשק כימי יגיע לידי חיזבאללה; עד לפני חצי שנה בכלל לא היינו צריכים לחשוב על כך. ראו את הסכנה שאלפי פליטים סורים ינסו לחצות את הגבול לישראל; בימי אסד האב הגבול היה סגור וחתום ונעול. לכל היותר, אפשר להגיד על המתרחש בסוריה את מה שאמר מנחם בגין על מלחמת אירן-עירק: אנו מאחלים הצלחה לשני הצדדים.

6. מדליה אולימפית

תרשו לי לחזור על דברים שכתבתי כאן לפני שבועיים, עוד בטרם סיימה ישראל את האולימפיאדה הגרועה ביותר שלה מזה שני עשורים: "ראוי לשאול האם לא יהיה נכון יותר לרכז את המאמצים בכמה ענפים בהם יש לנו יתרון יחסי – כמו שיט וג'ודו – בדיוק כשם שבכלכלה ובתעשיה אנו מתרכזים בענפים בהם יש לנו יתרון יחסי (היי-טק, חקלאות, ביטחון)".
גם אחרי הכישלון בלונדון, לא צריך לוותר על היעד של הישגים ספורטיביים. אך מעבר לצורך החיוני לשלוח הביתה את צבי ורשביאק (יו"ר הוועד האולימפי, שכבר הבהיר שהאחריות איננה שלו; היא כנראה של סבתי ע"ה), כדאי לחשוב מחדש על כל הגישה: להתמקד בענפים ספציפיים וליצור את התנאים בהם המגזר הפרטי ירצה להשקיע בספורט ולהעניק את חסותו לספורטאים.

תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  10/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לוותר
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מדמנה במצב ריקבון מחליא
יש מיש  |  10/08/12 09:14
2
מה באמת צריכים לעשות
משה גורליק  |  10/08/12 09:28
3
וורדה אלשייך
אלם  |  10/08/12 09:53
4
אלשייך עופי הביתה מהר
אלשייך הביתה מהר  |  10/08/12 09:55
 
- לא לעזעזאל, היא לא שמה עליך
אבי123  |  17/08/12 13:35
5
חברות רבת שנים
כהן ישראל  |  10/08/12 10:13
 
- עצוב עצוב, כל כך עצוב
נחום שחף  |  10/08/12 18:19
6
'לשון הרע' זו כתיבה רצינית ? ! ל"ת
שאלה ללוין  |  10/08/12 18:38
 
- הכל - אמת דיברתי
תשובה  |  10/08/12 22:15
 
- תשובה לשואל התמים...
נער הייתי  |  11/08/12 02:03
 
- 'האיזכור' בדבר לשון הרע - עלוב
ל -2 המגיבים  |  12/08/12 05:16
7
מערכת משפט מושחתת
אזרח חרד   |  11/08/12 06:16
8
האמנם "עורבא פרח" הדו"ח עליה??
קריאה לגולדברג  |  11/08/12 09:25
9
השופטת אליך
חסר אימון  |  11/08/12 14:54
10
למה הדבר דומה?
צפרתי  |  11/08/12 18:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
לימודי "בחינות הבגרות" אינם ה"טופ" של ההשכלה אותה אפשר וצריך להעניק למי שעוד לא מלאו לו 18 שנה. בכלל, כל ה"השכלה" - כ"חינוך חובה", בעולם המודרני קיימת לא יותר ממאתיים שנה ועד היום שוב ושוב נערכים מחקרים מה באמת צריך ללמד את בני הנעורים
אלי אלון
המוסד לביטוח לאומי אוגר במחשביו מידע רב, כולל מידע רגיש ביותר על אודות מאות אלפי תושבים. האם מידע זה מאובטח כראוי? האם הביטוח הלאומי נוקט בכל הצעדים לאבטחת מידע רגיש זה? כמה עובדים בביטוח הלאומי מועסקים באבטחת מידע ובשמירת צנעת הפרט של המבוטחים?
שלמה ברום
תרחיש שסבירותו גבוהה הוא במקרה שמהמשטר בסוריה ייפול. יש להניח שלאחר נפילת המשטר תהיה תקופה של כאוס שבה קבוצות חמושות שונות ישתלטו על המתקנים הצבאיים השונים ועל מפעלים לייצור נשק כפי שקרה בלוב. בחלק מהנשק הם עלולים להשתמש בעצמם ובחלק אחר - ינסו לסחור. בתוך זה הם עלולים להשתלט גם על רכיבים של מערכות הנשק הכימי
פרופ' חיים בר
לאור ההפקרות שאנו נחשפים אליה במקרים רבים בהם אזרחים נפגעים מבלי שמגישים להם סיוע מינימלי, יש להחיל את פס"ד לורנס המטיל על הצופה מהצד דרישות גבוהות יותר המחייבות אותו לפעול גם במקרים שמסכנים את עצמו
יצחק מאיר
קול שאינו מאמין אלא בעוצמתו ובשלטונו המוחלט הוא רעש הדוחק מתוך העולם את החשיבה, את העיון, את ההתענגות על החוכמה, על האמנות, על היופי. הוא רק קצבו של השקר החלול, החצוצרתי, התופי, המחריש את הכל, גם את הלב. אם אין הַסְ, אין קיום ואין סיכוי להַסְכֵּת. אם אין שקט, אין קול    וינייטה לפרשת עקב התשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il