X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כרמלה מנשה נרדמה בשמירה כאשר לוחמים הועסקו יום-יום ב"עבודות מלצרות", ביטוי קנטרני לכנות תורנות מטבח. מדוע היא מתעוררת רק כאשר מדובר בלוחמות?
▪  ▪  ▪
מנשה. מהומה על לא מאומה [צילום: לע"מ]
גם אני ב"מלצרים"
כחייל קרבי הזדמן לי לא פעם להגיש תקרובת למפקדיי בצה"ל. עשיתי זאת הן בשירותי הסדיר והן במילואים. גם הגשתי, גם מילצרתי, גם הדחתי כלים, גם ניגבתי שולחנות וגם שטפתי את הרצפה, בלי שום פינוקים

עצם הפז"ם
מי כמו צה"ל מיומן בלנצח מלחמות. באחת מהן הוא נכשל פעם אחר פעם - המלחמה בתיזוז הצעירים. נכשל כי לא באמת ניסה לנצח במלחמה הזו. רוב תופעות ה"מקל פז"ם" אינן מגיעות לכותרות החדשות משום שאינן נגמרות באסון. לו רק רצה הרמטכ"ל בכך, יכול היה לפקוד על הפסקה מיידית של זובורים, ועל כך שחיילים ותיקים ימלאו תורנויות מטבח ושמירות בדיוק כמו צעירים. לא עושים את זה ביום, אלא בהדרגה, אבל בתוך שנתיים-שלוש אפשר לחסל את התופעה אחת ולתמיד. במלחמה כמו במלחמה.

מפעילות האמר קרבי בצאלים נדרשו למלצר בערב פרידה שנערך למפקד בכיר בבריכה בקיבוץ ניר יצחק, הנתון לאיומים מצד עזה. הן פנו לעיתונות, וסיפור השפלתן לכאורה הובא בהרחבה ביום שישי האחרון. הכתבת לענייני צבא של קול ישראל, כרמלה מנשה, לא הסתפקה בהצגת העובדות, והוסיפה נופך שיפוטי משלה.
ניחא אם הייתה מתספקת בלציין כי החיילות מילצרו במקום לאמן, אבל כרמלה החליטה לגם לקבוע למאזינים מה לחשוב, וכל זה תוך כדי דיווח: על המפקדים אמרה כי "לא הפנימו שהסמכות מקהה את החושים...מה שמטריד זה שלא הבינו מה לא בסדר". החרה-החזיק אחריה מגיש יומן הבוקר, יגאל רביד, שהכתיר את המעשה כ"מקומם".
מה שאותי מטריד הוא חוסר האתיקה המקצועית שבדיווח המקומם. כרמלה מנשה ציינה אומנם שיחד עם החיילות עבדו במילצור גם שני עובדי רס"ר, אך מדבריה השתמע כי דווקא משום שמדובר בבנות הן נשלחו אוטומטית לעבודות מטבח. זאת מניין לי? משום שכרמלה לא ציינה שלא חולף שבוע בו חיילים קרביים משמשים כמלצרים.
זה קורה הן בתורנויות מטבח רגילות והן באירועים יחידתיים. פרידה ממפקד היחידה היא אירוע יחידתי לכל דבר, ולרוב נבחר עבורה מקום חגיגי ולא יקר, שבדרך כלל עושה הנחות לצה"ל (לפעמים אפילו חינם) מתוך הערכתו לחיילים ולמפקדים ששומרים על הגזרה.
כחייל קרבי הזדמן לי לא פעם להגיש תקרובת למפקדיי בצה"ל. עשיתי זאת הן בשירותי הסדיר והן במילואים. גם הגשתי, גם מילצרתי, גם הדחתי כלים, גם ניגבתי שולחנות וגם שטפתי את הרצפה, בלי שום פינוקים. התקרובת שמוגשת אינה מעדני מלכים וגם אירועים חגיגיים בצבא משמשים הן לדיונים ביטחוניים ומוסיפים כבוד למורשת היחידה.
אז נכון, זה לא ממש נעים שחבר'ה קרביים עושים תורנויות מטבח וצופים בעיניים כלות בעמיתיהם הג'ובניקים יושבים רגל על רגל ואינם נושאים בנטל, אבל זה כנראה המחיר בלהיות חייל קרבי. בצה"ל כנראה חושבים ששיתוף מסיבי יותר של חיילים עורפיים בתורנויות מטבח יביא לשחיקתם ומעדיפים להטיל את המלאכה על מי שמסונג'ר ממילא – החיילים הקרביים.
השאלה היא היכן הייתה כרמלה כל השנים, ומדוע היא נזעקת כאשר מדובר בלוחמות ולא כאשר בלוחמים? האם מציעה כרמלה לבטל במחי-יד את השוויון בין המינים ולפטור בנות מתורנויות מטבח?
אז קורה פה ושם שמדריכות האמר עושות מדי פעם תורנות מטבח במקום לאמן, אבל קורה כל יום שגם חיילים ממין זכר עושים בדיוק אותו דבר במקום לשבת במארב, להתאמן בירי תותחים או לצאת לניווט. וכי מה מציעה כרמלה, שהקצינים יכינו, יגישו וישטפו בעצמם במקום לפקד על היחידה, או שאולי היא מצפה שהאוכל כבר יגיש את עצמו?

תאריך:  11/08/2012   |   עודכן:  11/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלוחמות שמתפנקות על כרמלה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כך מייצרים "סדר יום"לנוייבכיות
קורןנאוה טבריה  |  12/08/12 05:08
 
- גם בטבריה יש פסיכיות
מירונדל  |  12/08/12 08:50
 
- נראה שאתה אידיוט מוחלט, שאינו
יודע לכתוב דברי   |  12/08/12 10:25
 
- אני שירתתי בביר-גפגפא שבסיני-י
קורןנאוה טבריה  |  12/08/12 11:41
2
לכותב - נאה דרשת. ל"ת
נכון מאוד  |  12/08/12 05:37
3
כרמלה בונה עצמה על הריסת הצבא
יוסי גן שומרון  |  12/08/12 06:06
4
כרמלה, קצת זהירות לא תזיק
גימ' של צבא הקבע  |  12/08/12 06:17
5
מנשה נמצאת בתפקיד זה כבר עשרות
שנים. הגיעה העת   |  12/08/12 10:22
6
כרגיל טוחנים מים
מזכיר_המדינה  |  12/08/12 13:55
7
כרמלה כתבת? סתם רכנילותית
ניצה  |  12/08/12 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
כאשר מי שנוהג ביושר ובהגינות מכונה 'צדיק' ומוכתר ככזה, בעוד על צווארו נענדת מדליית צדיקותו, מופת רע וסימן עצוב הם לחברה רקובה ומושחתת, שבה ההגונים והישרים הם היוצאים מהכלל שאינם מעידים עליו אלא על היפוכו
נסים גבאי
למה להרוס את מדינת ישראל (והעולם) כבר עכשיו על סמך טירוף "מנהיגותי", שתסלחו לי - ניזון רק מחולשה פוליטית הולכת ומכבידה בישראל?!
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם דוחה את גרסת הג'יהאד האיסלאמי, ונמנע מלהכליל פלשתינים ברשימת ההרוגים הלוחמים, ובכך מטה את הנתונים לרעת ישראל    מצורפת רשימה ובה עשרות מאמרים על המהימנות המפוקפקת של דיווחי בצלם
יובל ברנדשטטר
דווקא גבולותיהם המדיניים של היהודים והכורדים - שני העמים היחידים במזה"ת היושבים בגבולות דמוגרפיים-גיאוגרפיים ברורים - אינם זוכים להכרה    על הדוגלים בפתרונות של המאה ה-19 באירופה לבעיות הג'יהאד השבטי של המאה ה-21 במזה"ת
מרדכי קידר
על ישראל לסכל כל פעילות נגד השלטון במרחבי הנגב. אי-אכיפתם של חוקי התכנון והבנייה מהווה תחילת ההידרדרות של שלטון החוק, שסופה עלול להביא להפקרות והיעדר חוק. ושאיש לא יאמר: "לנו זה לא יקרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il