X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי הנוסחה שלפיה יש לקבוע מה התעריף שיש לשלם עבור מטען במונית? כיום יש שטח אפור בנושא שראוי לצמצם. ההצעה שלי תתאים אולי לאופי הישראלי
▪  ▪  ▪
מוניות בפעולה. נושא טעון [צילום: פלאש 90]

חוות דעת משפטית חדשה של משרד התחבורה קובעת כי עד לקביעת הנחיות ברורות בנושא, יוגדרו כבודה/מטען-יד שעליהם יש לשלם לנהג המונית תוספת של כארבעה שקלים, כאלה שעבורם נדרש הנהג לסייע או להתעכב לצורך העלאת המטען.
בחלל החוקי בנושא, שמנוצל לרעה בידי נהגים, לא חייבים לקבוע מסמרות ועדיין ניתן לאפשר שטח אפור שבו ניתן יהיה לגלות גמישות. אולם הפעם השטח האפור הזה צריך להיות פחות רחב.
הצעה לחייב לפי משקל נראית בעיני לא ישימה הן בשל מורכבותה הטכנולוגית, הן בשל העלות הכלכלית הלא משתלמת שבהתקנת מערכת שקילה והן לנוכח העיכוב בנסיעה שהדבר יגרום.
לטעמי, השיטה שהכי מתאימה אולי למנטליות הישראלית גורסת כי מן הראוי לחייב עבור כל מטען שהנוסע אינו יכול להניח על הברכיים באופן שלא יסתיר את שדה הראייה שלו, וחייב להניח לצידו או בתא המטען. כלומר, כאשר נוסע עולה למונית עם תיק קטן ומניח אותו על רצפת המונית הוא לא יחויב, אבל אם יעלה עם תיק גדול ויניח אותו על ברכיו באופן שיסתיר לו את הדרך - שעה שיכול היה לשים את התיק בתא המטען, וזאת במטרה לחסוך מעצמו תשלום - הוא יחויב לשלם.
כל הכבודה צריכה להיחשב כמטען אחד ללא קשר למספר המטענים של הנוסע.
עוד יש לקבוע פטור מתוספת תשלום עבור כבודה באחד המקרים הבאים:
  • בנסיעות מיוחדות ("ספיישל") בהן המחיר גבוה ממילא (נסיעה ארוכה או תעריף לילה). כלומר, כל נסיעה מעבר למחיר מסוים שיקבע משרד התחבורה תהיה פטורה מתוספת תשלום;
  • בנסיעות מיוחדות שבהן שלושה נוסעים ומעלה, משום שנסיעות אלה מחויבות ממילא בתוספת תשלום.
איני מומחה לנסיעה במוניות וכל שכתבתי לעיל נסמך על ההיגיון הדל שלי. אם יש לכם רעיונות טובים ומוצלחים הרבה יותר כיצד לתמחר את תעריף הכבודה במונית, הבמה פתוחה להציע.

תאריך:  11/08/2012   |   עודכן:  11/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסחת חישוב המטען במונית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אדם שאיננו מבין במונית"
הנידהם  |  12/08/12 10:32
 
- גאון קופץ בראש
הנכנס לשוק  |  12/08/12 23:46
 
- נדהם כותבים בלי "י אחרי ה"נון"
ינקו גולדי  |  13/08/12 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כרמלה מנשה נרדמה בשמירה כאשר לוחמים הועסקו יום-יום ב"עבודות מלצרות", ביטוי קנטרני לכנות תורנות מטבח. מדוע היא מתעוררת רק כאשר מדובר בלוחמות?
אברהם שרון
כאשר מי שנוהג ביושר ובהגינות מכונה 'צדיק' ומוכתר ככזה, בעוד על צווארו נענדת מדליית צדיקותו, מופת רע וסימן עצוב הם לחברה רקובה ומושחתת, שבה ההגונים והישרים הם היוצאים מהכלל שאינם מעידים עליו אלא על היפוכו
נסים גבאי
למה להרוס את מדינת ישראל (והעולם) כבר עכשיו על סמך טירוף "מנהיגותי", שתסלחו לי - ניזון רק מחולשה פוליטית הולכת ומכבידה בישראל?!
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם דוחה את גרסת הג'יהאד האיסלאמי, ונמנע מלהכליל פלשתינים ברשימת ההרוגים הלוחמים, ובכך מטה את הנתונים לרעת ישראל    מצורפת רשימה ובה עשרות מאמרים על המהימנות המפוקפקת של דיווחי בצלם
יובל ברנדשטטר
דווקא גבולותיהם המדיניים של היהודים והכורדים - שני העמים היחידים במזה"ת היושבים בגבולות דמוגרפיים-גיאוגרפיים ברורים - אינם זוכים להכרה    על הדוגלים בפתרונות של המאה ה-19 באירופה לבעיות הג'יהאד השבטי של המאה ה-21 במזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il