X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האיום האירני בפתח ומי יטפל בו? העורף מוגן, מבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו. ולמה שלא נאמין? ואיפה נשיא ארצות-הברית ברק אובמה כשצריך אותו?
▪  ▪  ▪
אובמה. הגיעה שעת המבחן שלו כנשיאה של המעצמה הגדולה בעולם [צילום: AP]
בסימני שאלה גדולים
ישראל ניצבת היום בפני נקודת-משבר גדולה: לתקוף או לא לתקוף? ומי יתקוף? ואיך עוצרים את האיום האירני אם לא תוקפים? ומה בכלל עושים? והאם ישראל תעשה זאת, או אולי אמריקה?

במלאת שבע שנים לגירוש מגוש קטיף, אנו ניצבים בפני דילמה חשובה: לקנות או לא לקנות כרטיס טיסה לחו"ל? ואולי בכלל כרטיס בכיוון אחד? עם ההודעה על כוונת ישראל לתקוף באירן, הופצה השמועה/ידיעה שרבים יעזבו את הארץ ומשרדי הנסיעות נערכים לנטישה ההמונית הזאת.
אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מרגיע ומבטיח שהכל מטופל והעורף יהיה מוגן. "יש שינוי גדול מאוד בתקופת הממשלה שלנו, יש שיפור משמעותי ביכולותינו. גם בכיפות ברזל, גם בחץ, גם במיגון ובמקלוט וגם בהתרעה ובתחומים אחרים". אז מה הדאגה? ולמה שלא נאמין?!
עדיין אין בבירור תשובה אם אלו שמועות או רק הצעה לסדר היום. ומשהו הרי צריך להיעשות כשמולנו חבית ענק של אבק שריפה. בכל אופן – ברית כרותה על השפתיים. ומרגע שהופץ העניין, כבר מתכוננים באירן למתקפה. כבר הופך עניין התקיפה אולי לעובדה. וכבר יצטרכו להחליט ומהר מה עושים. תקיפה שאולי תגרום למלחמה אזורית כוללת. תקיפה שתגרום לנטישה המונית חלילה של ישראלים לארצות הגלות מהן שבנו לא מזמן.
צמרמורת
כמה מצמרר לקרוא ולשמוע על ההודעות האלה שישראלים יצטרכו/ירצו לנטוש את הארץ מחשש טילים, מפני שישראל תתקוף את אירן. כמה מצמרר לחשוב שחלילה ייצאו יהודים לגלות נוספת ולא מרצון. ומה יהיה על הארץ שלנו? דווקא אנחנו, שהיינו כה טובים ויפים. דווקא אנחנו, שאפילו נגד אחינו יצאנו ודאגנו לצדק האבסולוטי בגרשנו יהודים מביתם כדי לרצות את האויב, כדי לרצות את העולם. ועדיין היד נטויה. ועדיין הצווים בדרך. עוד יישוב שיפונה. עוד בתים שייהרסו.
כי הנה, גם בימי ספק אלה, של טרם תקיפה, נשלחות הודעות פינוי ונשלחים איומים. האם זוהי הסחת-דעת או "חיינדלאך" אחרונים לפני אימא אמריקה ואבא אובמה? האם זוהי עייפות החומר או אטימות המחשבה? או אולי זלזול במחצבי כוחנו מול אומות העולם?
משבר
ישראל המוקפת אויבים המנסים לכלותה מזה שנים. ישראל הנלחמת נגד יהודים לא פחות מאשר נגד ערבים ומסתננים. אותה ישראל ניצבת היום בפני נקודת-משבר גדולה: לתקוף או לא לתקוף? ומי יתקוף? ואיך עוצרים את האיום האירני אם לא תוקפים? ומה בכלל עושים? והאם ישראל תעשה זאת, או אולי אמריקה...?
אז עכשיו, כשאנו היינו הכי טובים שאפשר, כשהתנהגנו יפה אם כי לא נכון, נראה לי שאם מישהו צריך לטפל בנושא אירן, הרי זה ברק אובמה החייכן והאופטימי. אובמה המקפץ בעליצות ממדינה למדינה וזורק הוראות והצעות לסדר יום. כוחה של מעצמה נבחן לא בהוראות ובפקודות שלה. כוחה נבחן בעיתות חירום. והיום יש עת כזאת. ועת לאובמה לשלם את השטר. אבל האם יש לו כיסוי?

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
בנימין נתניהו, יובל שטייניץ ואריאל אטיאס התהדרו בנוצות לא להם. מחירי הדיור שבים לעלות. ישנן דרכים אחרות. להובלתן דרושה מנהיגות
יצחק מאיר
עורכי העיתונים יודעים כי הם מזינים את הפולמוס הציבורי הנשכני ביותר שהיה אי פעם על עתידנו בנתונים שאינם יכולים להיות בדוקים לא על ידם ולא על-ידי הציבור. אנחנו יודעים מה שהם אומרים, והם אומרים בלי שהם יודעים כאילו הם באמת יודעים. סוף דבר כולם משתמשים בכולם ומשעבדים את כולם לאי ידיעה תהומית באמצעות ידיעות מפוקפקות מכל היבט. זאת שערורייה
איתמר לוין
למסע הדה-לגיטימציה של בנימין נתניהו וממשלתו מגייסת כעת קבוצת ידיעות אחרונות גם כזבים: פגישה שהתקיימה לפני שלוש שנים ותקנון שאינו אומר את מה שמייחסים לו
יוסף קנדלקר
איכשהו זה תמיד תופס אותי    וזה באותם עיתונים    עיתונים שמחולקים בחינם על-ידי אנשים, לבושים בצבעים צעקניים, שבקושי מרוויחים שכר מינימום    זה גם מופיע באותה צורה    על פני עמוד שלם ובו מצולם מישהו עם קרטון על הפנים, שמספר לנו שהחיים שלו השתנו
אביגדור ליבוביץ
רעיון "הקיבוץ המתחדש", הליכי שיוך הדירות, שיוך מניות יצרניות והשכר הדיפרנציאלי, דורשים מהחברים והיורשים התמודדויות מול הקיבוץ בסוגיות ודילמות, כאלו אשר החברים מעולם לא חלמו עליהם כאשר הם פעלו לקיום הרעיון הקיבוצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il